Peter Jackson om Halo-filmatiseringen

Robot
Peter Jackson om Halo-filmatiseringen
Medlem
Peter Jackson om Halo-filmatiseringen

Har potential för att bli en riktig b-rulle nu då


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Har potential för att bli en riktig b-rulle nu då

En Bad Taste till?, don't mind if I do


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Uwe Bolls "ansträngningar" har gjort dom flesta cyniska till filmer baserade på spel. Jag förstår dom.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Har potential för att bli en riktig b-rulle nu då

Varför då? Har du sett Neills kortfilm "Alive in Joburg"? Om inte så kan jag rekommedera dig (och alla andra) att göra det.
Kortfilmen finns att se här.


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Inaktiv
Skrivet av Raid25:

Uwe Bolls "ansträngningar" har gjort dom flesta cyniska till filmer baserade på spel. Jag förstår dom.

uwe boll försöker inte ens göra dom bra....
har för mej han sa i en house of the dead interview
han sa typ..spelet har en hjärndöd story...vad förväntade ni er?

men detta kan bara bli bra

Skrivet av Shey Zhou:
Skrivet av Gullefjun:

Har potential för att bli en riktig b-rulle nu då

Varför då? Har du sett Neills kortfilm "Alive in Joburg"? Om inte så kan jag rekommedera dig (och alla andra) att göra det.
Kortfilmen finns att se här.

haha skitbra kortis det dära.....
zoidbergs!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Kortfilmen var ju riktigt bra, hoppas halo blir en bra film...

Medlem

mmm hoppas gör jag också... Men jag har full förtroende för P Jackson, så jag är ganska säker det blir bra.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skägg.
10 Chambers

Kortfilmen var helt ok, med Jacksons stöd kan det funka.


signatur
Medlem

Kortfilmen är suverän!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Blomkamp har gjort en del riktigt bra saker. Med större resurser bakom sig, samt Jacksons uppbackning, så tror jag Halo har en stor chans att bli en riktigt bra film. Dock så betyder ju inte en bra film automatiskt att det blir en succé. Själv är jag en av få som inte gillar Halo, så jag hoppas att de sätter en liten egen twist på det hela. Vanligtvis hoppas jag inte att de försöker anpassa filmerna till den större massan, men i det här fallet så gör jag nog ett undantag..

Medlem

Förstår inte varför de skall göra en Halo film, finns så mycket annat man kan filmatisera. Tex. Transformers eller GI Joe ffs! 8)

Men men, kolla vad Mr. Jackson gjorde för filmer innan LOTR och jämför med senaste stålmannen filmen. Den första ett mästerverk och den senare en riktig kalkonfilm.

Medlem

Peter Jackson har väl inget med senaste stålmannen filmen att göra?

edit: Bra kortfilm för övrigt..

Medlem
Skrivet av asdf2:

Förstår inte varför de skall göra en Halo film, finns så mycket annat man kan filmatisera. Tex. Transformers eller GI Joe ffs! 8)

Transformers skulle inte fungera att filmatisera, skulle bli som att göra en "Fucking Åmål 2". Transformers gör sig bra som tecknatde/animerade serier. GI Joe har jag inte tittat på men med tanke på att det va en serie så blir det nog inte allt för bra

Medlem
Skrivet av Haghala:

Transformers skulle inte fungera att filmatisera

Transformers håller redan på att filmatiseras och har premiär den fjärde juli nästa år
Mer info här.


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

1
Skriv svar