Nya bilder från Fatal Inertia

Robot
Medlem
Nya bilder från Fatal Inertia

Ser riktigt trevligt ut juh, lite Wipeout över det hela. :).
Vore coolt om man kunde bygga egna farkoster.

Medlem

Helt ärligt så ser det ju knappast bättre ut än Quantum Redshift som släpptes till xbox (typ 2003), förutom nya effekter. Dock hade QR redan liknande tech likt motionblur och "skvätt" på rutan etcetera.

Skeppdesignen känns väldigt oinspirerad. Slår verkligen inte Wipeout 1-3.

HUDen är ful. Designers Republic gjorde ett bättre jobb på Wipeout 1 och 2097 för 8-10 år sedan på den fronten.

Jag hoppas dock fortfarande att de gör ett bra jobb på detta. Framtidsracers är grejen.

Flakmonkey

Tycker nog att det ser lite snyggare ut än QR faktiskt...

http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2002/xbox/quantumredshift/r...

Sen så tycker jag iofs aldrig att racingspel gör sig bra på stillbilder, särskilt inte snabba futuristiska racers... Så man får nog vänta på trailern innan man dömer det... Men lika viktigt som grafiken är ju nästan musiken... minns när man lirade Wipeout-serien och man fick höra Prodigy, Chemical Brothers, etc. Det gjorde ju spelen så enormt mycket bättre

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker nog att det ser lite snyggare ut än QR faktiskt...

Ok nosnos, minnet svek lite gällande QR

fan.

Mja jag har sett ett par techdemos från Fatal som handlade om deras fysiksystem, men inget gameplay så det är fortfarande svårt att säga.

Men jag håller fortfarande fast vid att artworken är lite för smörig. Men det verkar vara huvudinriktningen när man gör futureracers. färg och laser och neon, men vad ska man göra liksom.

Medlem

och ja, musiken i wipeout1 fick mig att fortsätta lyssna på elektroniskt forever. audio i 2097 blev ännu bättre.

1
Skriv svar