"Wii-spel regionskodas"

Robot
Medlem
"Wii-spel regionskodas"

Om det är regionskodat köper jag inte, ska inte behöva regionskodas.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

nuff said


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Visst är det surt, men de bästa och flesta spelen finns i sverige så varför klaga. Kommer bli en Wii ändå.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Eftersom att konsoller är regionskodade nu så är man ju van. Kommer lätt att köpa en Wii oavsett om den är regions fri eller inte.

Flakmonkey

Synd faktiskt... visserligen kommer de flesta spelen till våra breddgrader också, men inte alla och sen kommer man ju inte importera heller om man vill det... regionsfrihet är ju en av de bästa sakerna med PS3 tycker jag...

Men men, åsikterna tycks ju gå isär mellan nintendos pampar, så vem vet hur det kommer sluta ^^

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Eftersom att konsoller är regionskodade nu så är man ju van. Kommer lätt att köpa en Wii oavsett om den är regions fri eller inte.

Precis!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_preview/presentation...

Visar alla menyer och saker man kan göra med Wii, det är på japanska men man kan ändå se hur saker funkar.

Medlem

det är väl inget nytt. Är inte dom flesta konsoller regionskodade?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jo de flesta är det. Men det som är irriterande är att det under resans gång varit snack om att det inte skulle vara regionskodat varpå vi blir rätt besvikna...

Men vi får väl avvakta tills det blir 100% bekräftat om hur det blir.

Inaktiv

Hoppas att det inte är sant. Sannolikheten att det kommer komma många sköna spel som endast släpps i Japan är ganska stor. Det är bullshit att man måste köpa en extra maskin för att kunna spela spel från Japan.

Inaktiv

Vilket jävla skit...


signatur

/_\_/_\
/_\

QRT
Medlem
Medlem

Finns ju en hel del spel till 360 som inte är regionskodade, som går bra att importera från USA. Anledning till de dubbla budskapen kanske är att tredjepartsutgivarna får välja själva om de vill regionskoda eller ej.

Medlem

är inte en konsolspelare själv, men jag fattar inte att de inte förstår att ANVÄNDARNA är de som ogillar det, är ju helt värdelöst med sådant och chippning av maskiner ökar väl en hel del pga det, förutom kopieringen av spelen då såklart...

Medlem

Förstår inte varför de regionskodar, det är helt absurt.

Inaktiv

Sämst idé de här med regionskodning


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Jo, men det är inget nytt. Det är ju standard att ha det så vi ska inte klaga på Nintendo alltför mycket om de följer med strömmen. Visst, det hade ju varit mycket bättre för oss användare utan det men jag förstår dem också.

Inaktiv

SPelar ingen roll om den är regionskodad, jag ska ha en

Inaktiv

Säger exakt samma sak, oavsett regionskodning eller ej så är den en måste-ha konsoll.

Medlem

Ja den är så pass billig att jag måste köpa den ja
men man kommer ju behöva köpa en massa extra saker.. men inte så vitkigt

Medlem
Skrivet av asdf2:

Förstår inte varför de regionskodar, det är helt absurt.

För att spelen skall stanna på den marknanden de är avsedda för.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Arrgh, illa. :/. Förståeligt, men illa. ><

MFC
Medlem

regionskodning är väl inget som påverkar mig men tanken på att dom ska använda den för Wii är ju bara idiotisk!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Varför är det mer illa att använda regionskodning till Wii i jämförelse med andra konsoller?

Flakmonkey
Skrivet av PsyCor:

Varför är det mer illa att använda regionskodning till Wii i jämförelse med andra konsoller?

Mer illa är det nog inte, är väl bara det att många har trott att den skulle vara helt regionsfri så då blir man ju lite besviken när det kommer fram information som säger att den inte är det.

Inaktiv

Fast det är ju inte bekräftat vare sig det blir eller ej. Vi har två olika uttalanden från två olika chefer. Jag väntar på det officiella uttalandet.

Flakmonkey

Nej det är inte bekräftat, men skulle vi skriva att en kompis till en kompis till en kompis som jobbar på Nintendo som städare så skulle folk ändå börja beklaga sig... eller glädjas om det var något trevligt rykte... det ligger i människors natur att dra för stora slutsatser av saker och ting... och nu är det ju även en person i chefsposition som sagt det här och då borde det ju ligga någonting bakom det tycker man...

Inaktiv

Jo visst ligger det säkert något i båda chefernas uttalanden. De båda måste ju ha baserat sina påståenden på någonting. Men som sagt, innan vi fått något bekräftat, officiellt uttalande så kanske vi ska avvakta med spekulationer och beklagningar

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av asdf2:

Förstår inte varför de regionskodar, det är helt absurt.

För att spelen skall stanna på den marknanden de är avsedda för.

Vilket är en underligt tankesätt, idag är det en globalmarknad och vill jag lira ett japanskt spel med underliga tecken så är det mitt problem. Nu så missar konsumenterna en stor del av marknaden då knappast alla spel släpps i europa. Trodde företagen ville tjäna pengar...kan förstå om de inte tror på att lansera ett spel i europa som är starkt "japanskt" men då finns det alltid möjligheten för konsumenten i europa att själv importera spelet. Nu kan man det i alla fall, men då måste man köpa en japansk konsoll också, vilket i princip sänker hela iden.

12
Skriv svar