America's Army version 2.7 släppt

KaP
Medlem
Skrivet av Moscow:

Hehe, du pratar om Humvee Training? Jag pratar om "(BTC) Weapon Familiarization"

M9 = 15/15.
M249 = 18/18.
M203 = 1/1.
AT-4 = 0/1 (Vet inte var jag ska skjuta, men han säger "Armored Hulk".
BDM = 0/1 (Vet inte var jag ska skjuta, men han säger "Bunker".

Hej.
Det mål du ska skjuta på är det bruna "pappmålet", som det vid humvee träningen. Det är snett bakom "fönstret".
Bunkern missade jag, men tror skottet kan ha fallit kort, om jag nu inte sköt på fel mål.

Medlem

Radarn = <3, speciellt med den nya enemy spotted funktionen. Tusen gånger bättre än den som BF2 hadde enligt mig... Visst inte lika exakt vad det är man tittar på men man slipper tappa controllen över siktet medan man använder radio och enemy spoted. Hoppas bara folk kan lära sig att använda det bra med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av zijn:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av zijn:

Amerikansk propaganda

Men om dom byter alla Amerikansk flaggor mot Svenska, är du nöjd då?? *Suck*

Tycker det är riktigt trevlig amerikansk propaganda ja. Hooah!

trevlig i typ 5 minuter sedan så skiter ni alla i de och går tillbacka erat cs eller bf2
ja har sagt de förut spelet är skräp enda gången
folk ens tar i de är när de kommer en ny patch eller något annat till de

Allt kan inte vara som CS, det måste du förstå lilla vännen.

Medlem
Skrivet av Moscow:

JÄVLA FITTSPEL, DET HÄR SUGER, PÅ JÄVLA SKIT TRÄNINGEN SÄGER DOM ATT MAN SKA SKJUTA PÅ EN JÄVLA "ARMORED HULK" OCH VAD FAN ÄR DET? SKJUTER JU PÅ ALLT OCH JAG FÅR FAILED HELA TIDEN JÄVLA SKITSPEL, ORKA SITTA OCH GÖRA OM HELA JÄVLA TIDEN FÖR MAN INTE VET VAD FAN MAN SKA SKJUTA PÅ JÄVLA IDIOTER.

AT4 @ ARMORED HULK = ?
Andra @ BUNKER = ?

VAR ÄR "ARMORED HULK" ?
VAR ÄR "BUNKER" ?

Man behöver inte kalla allt som man inte klarar av att hantera för köns-ord.

Inaktiv

Varför kan man inte ändra vart man vill installera spelet. Sämst ifall man bara kan intallera till temp som jag inte kan då jag bara har 1,66gb kvar på C

Medlem
Skrivet av Krozz:

Varför kan man inte ändra vart man vill installera spelet. Sämst ifall man bara kan intallera till temp som jag inte kan då jag bara har 1,66gb kvar på C

Det valet får man precis i början på installationen


signatur

Jäh!

Inaktiv

Allt kan inte vara som CS, det måste du förstå lilla vännen.[/quote]

de finns ju andra spel som man kan lira mera än cs dod cod m,m
de ja vänder mej i mot med just aa är att spelet kommer i från usa arme och dom små sp delen av aa (om man kan nu kalla de för de) är starkt pro usa arme hur skulle de ha varit om de kom ett spel som kom ut i från ett kommunist land eller
al qaeda eller något i den stilen
när man spelar spel som bf2 eller cs så som är fiction är att man slipper en massa politik
ja har nog med usa propaganda på tv vill fan inte ha den skiten i spel ochså

Inaktiv
Skrivet av CampKing:
Skrivet av Krozz:

Varför kan man inte ändra vart man vill installera spelet. Sämst ifall man bara kan intallera till temp som jag inte kan då jag bara har 1,66gb kvar på C

Det valet får man precis i början på installationen

Hmm... undrar vad som är fel med min fil då? för direct när jag trycker på filen installerar/packar den upp(?) till temp mapen allt jag kan trycka på är cancel!

Skrivet av zijn:

ja har nog med usa propaganda på tv vill fan inte ha den skiten i spel ochså

Finns väl valet att inte spela det eller är det någon som tvingar dig? Jag brukar skippa spel jag inte uppskattar men det kanske bara är jag.....


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Det är bara installationsfilerna som packas upp i Temp. Själva spelet väljer du senare var det ska installeras.

Skrivet av Krozz:
Skrivet av CampKing:
Skrivet av Krozz:

Varför kan man inte ändra vart man vill installera spelet. Sämst ifall man bara kan intallera till temp som jag inte kan då jag bara har 1,66gb kvar på C

Det valet får man precis i början på installationen

Hmm... undrar vad som är fel med min fil då? för direct när jag trycker på filen installerar/packar den upp(?) till temp mapen allt jag kan trycka på är cancel!

lol.......


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av zijn:

ja har nog med usa propaganda på tv vill fan inte ha den skiten i spel ochså

Finns väl valet att inte spela det eller är det någon som tvingar dig? Jag brukar skippa spel jag inte uppskattar men det kanske bara är jag.....

ja har lirat de en enda gång och skulle inte ens ta i de med en tång men lik förbannat har jag en åsikt
om de

Inaktiv
Skrivet av Zrix:

Det är bara installationsfilerna som packas upp i Temp. Själva spelet väljer du senare var det ska installeras.

Tackar! Har nu fixat lite plats på C också

Medlem

Haha lol, spammade lite på knappen så fick ja en slot ;P: Men härlig filstorlek, börjae på -1% o är uppe i hela...-10% nu haha =D


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Bland det sämsta jag någonsin spelat men hyffsat snyggt

Medlem

Bennyfax, vad är de som du inte gillar? Klarar du inte av en riktig sim? Kvärs lite träning innan man kan det........


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

KaP
Medlem

Finner det lustigt över vissas attityd över det här. Här har vi ett gratisspel, som är ljusår bättre än flera kommersiella spel. Det levererar bland annat följande:

Innan du får tillåtelse att spela "online" måste du klara av diverse övningar, vilka inefattar bl.a.:

Ett världsomfattande reglemente för hur du hanterar ditt skjutvapen på en skjutbana.
- Du skall hålla dig inom skjutbanans områden
- Du ska lyssna på instruktören
- Du ska ta den tid det tar för dig att avlossa dina skott (inom tidsramer).

"Abc sjukvård". Är själv väldgt imponerad och glad att detta är en del av spelets övningsdelar, trotts att det bara skrapar på ytan. Hur många av er "snorvalpar" får tex lära er ABC sjukvård i skolan? Sjukvård i fält är en vital del i en soldats liv.

mm mm.

USA propaganda? Det är ett amerikanskt spel, för amerikanska ungdomar, för att få större förståelse för deras militära organisation.

Hur många av er har full förståelse för sveriges försvarsmakt och dess organisation, och vad tex är skillnaden mellan värnpliktig och en yrkessoldat? Har vi yrkessoldater? Vad får en värnpliktig lära sig? varför har vi soldater utomlands?

Är inte soldater enbart till för att mörda?

...

Fylleskrift, men likväl tänkvärt.

Inaktiv
Skrivet av KaP:

USA propaganda? Det är ett amerikanskt spel, för amerikanska ungdomar, för att få större förståelse för deras militära organisation.

Hur många av er har full förståelse för sveriges försvarsmakt och dess organisation, och vad tex är skillnaden mellan värnpliktig och en yrkessoldat? Har vi yrkessoldater? Vad får en värnpliktig lära sig? varför har vi soldater utomlands?
Är inte soldater enbart till för att mörda?
Fylleskrift, men likväl tänkvärt.

de är en jävla skillnad mellan usa arme och de svenska i attityd och sättet att se på världen

de är bara att se på hur usa har agerat fram till nu dom skiter i lagar och regler m,m
och detta tycker man är ok

hur hade du resonerat om du hade fått lira ett spel från nordkorea eller något annat skumt land
ja tycker inte man ska lägga in politik eller något sånt i ett spel och ja skiter i va för nobelt syfte man än tycker sig ha
vill ja ha USA propaganda så kan ja slå på fox news

Medlem
Skrivet av Moscow:

JÄVLA FITTSPEL, DET HÄR SUGER, PÅ JÄVLA SKIT TRÄNINGEN SÄGER DOM ATT MAN SKA SKJUTA PÅ EN JÄVLA "ARMORED HULK" OCH VAD FAN ÄR DET? SKJUTER JU PÅ ALLT OCH JAG FÅR FAILED HELA TIDEN JÄVLA SKITSPEL, ORKA SITTA OCH GÖRA OM HELA JÄVLA TIDEN FÖR MAN INTE VET VAD FAN MAN SKA SKJUTA PÅ JÄVLA IDIOTER.

AT4 @ ARMORED HULK = ?
Andra @ BUNKER = ?

VAR ÄR "ARMORED HULK" ?
VAR ÄR "BUNKER" ?

Banorna är numrerade,så på bana 1 skjuter du på målen mellan skylt 1 och 2, bana 2 mellan skylt 2 och 3 etc. (skjut inte utanför då "failar" du direkt).
Armored hulk är inte nån stor grön gubbe om du trodde det, utan ett "gammalt dåligt fartyg" enligt Lexin övers.
Bunker, är ett slags försvarsverk, typ "stor betonghjälm" (lol) med små hål för utkik och eldgivning .
Om du använder ögon och uteslutningsmetod/bonnförnuft +utrymmet mellan tavlorna kommer du åsså att klara det.
Vi har alla varit "Noob/Newbies",dessutom är befälen i träningen AI-soldiers så det är ingen ide å försöka chatta med dom Ha ha!

Medlem
Skrivet av zijn:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av zijn:

ja har nog med usa propaganda på tv vill fan inte ha den skiten i spel ochså

Finns väl valet att inte spela det eller är det någon som tvingar dig? Jag brukar skippa spel jag inte uppskattar men det kanske bara är jag.....

ja har lirat de en enda gång och skulle inte ens ta i de med en tång men lik förbannat har jag en åsikt
om de

1 gång? EN GÅNG? Kom du inte förbi "obstacle courses" ?

Inaktiv
Skrivet av ingolson:
Skrivet av zijn:
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av zijn:

ja har nog med usa propaganda på tv vill fan inte ha den skiten i spel ochså

Finns väl valet att inte spela det eller är det någon som tvingar dig? Jag brukar skippa spel jag inte uppskattar men det kanske bara är jag.....

ja har lirat de en enda gång och skulle inte ens ta i de med en tång men lik förbannat har jag en åsikt
om de

1 gång? EN GÅNG? Kom du inte förbi "obstacle courses" ?

ja kom in en bit in på obstacle courses sedan så zZzZzZz orka sitta och höra på hur man lägger förband m,m ja vill ju panga inte sitta i en skolbänk så ja hoppade de provade spelet med efter som man sket i obstacle courses så får man inte spela vissa maps och de suger

Medlem

Det är ju riktigt bra för då slipper man alla dessa dumma frågor i main chatten på spelet. Du lär dig grunderna mkt bättre än vad du gör i ett annat fps. zijn, det är ju bra mkt roligare efter man har gjort all träning. Tror till och med att du kan testa utan eget account i denna version. så slipper du göra obstacle courses som tar max 5 min.....


signatur

Paintball.se
Just the real adrenalin rush

Skrivet av zijn:

vill ja ha USA propaganda så kan ja slå på fox news

Eller spela AmericasArmy.
Seriöst, dina inlägg är så fulla av paradoxer och inskränkthet att man inte vet vart man ska börja.

AA har för det första över 7 miljoner registrerade konton, det är alltid massa servrar online och spelare, det ÄR populärt oavsett vad DU tycker.

Om ett spel från Nordkorea skulle bli lika populärt eller vara lika bra genomfört som americasarmy är så skulle det väl bara vara en bonus för oss gamers. Men låt mig tvivla att det skulle bli så och det existerar heller inget sånt spel just nu heller. Och sen finns alltid valet att inte välja spela det. Skulle någon terrorist-organisation tillverka ett spel så är det väl upp till dig eller mig att spela det eller inte, jag tvivlar dock på att det skulle ens komma i närheten av populäritet eller kvalité som AmericasArmy.

Att säga att det är ett skitspel på grund av politiska åsikter är fel enligt mig, spelet i sig är kvalité rakt genom oavsett det. Det har sina buggar och begränsningar men tittar man på vad man får av ett gratis-spel, så ligger det långt framme jämfört med retails.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Lirar hellre AA än Congo Militia...propaganda eller inte.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

KaP
Medlem
Skrivet av zijn:

de är en jävla skillnad mellan usa arme och de svenska i attityd och sättet att se på världen

Jasså? Det var en nyhet för mig...

Skrivet av zijn:

...ja tycker inte man ska lägga in politik eller något sånt i ett spel ...

Jag har spelat AA ett bra tag nu, och inte har jag sett någon politisk agenda?

Kan det inte vara så att du , pga av namnet 'Americas Army', har tagit dig friheten att anta att det ligger en massa dolda politiska motiv bakom? Måste säga att du låter som en typisk politiskt vänstervriden person, som utan att veta vad du pratar om, antar en massa saker.

Nåväl, du har fullkomlig rätt att ha din åsikt, men jag tycker att det du skriver är konstigt.

Medlem

Det ända som är finurligt med det här spelet är ju att man alltid bekämpar maskerade personer!!! Propaganda ??? för mig kan det lika gärna vara militanta trädkramare!!!
Spelet i sig är ju bra och det är gratis!
zijn att man måste lära sig lite saker innan man får äran att spela online är ju bara för att filtrera bort Noobs som inte följer spelets regler så nivån blir ett snäpp mognare = man vill ha folk som verkligen är intreserade av spelet.
Ps som sagts tidigare sker samma taktik i svenska armen, om inte bättre.


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

[quote=KaP]

Skrivet av zijn:

Jag har spelat AA ett bra tag nu, och inte har jag sett någon politisk agenda?

Kan det inte vara så att du , pga av namnet 'Americas Army', har tagit dig friheten att anta att det ligger en massa dolda politiska motiv bakom? Måste säga att du låter som en typisk politiskt vänstervriden person, som utan att veta vad du pratar om, antar en massa saker

ta bara namet på spel de börjar redan där
sedan så har har inte majoritet av dom som har svarat eller skrivit i denna tråden inte mot sakt att dettta är en viss form av usa propaganda
så vitt ja kommer ihåg så skapade man spelet för att folk skulle se mera positivt på usa arme
om inte de kan kallas för propaganda så vet ja inte va som kan de

sedan så är ja inte vänstervriden i den formen att ja är med i något parti eller ens röstar på något sånt men ja inte något kompis av usa och deras sätt att se på resten av världen

Medlem

Liten fotnot, man kan öppna install filen med winrar (eller liknanade) och packa upp den dit där man HAR plats, så slipper man städa på c:/ i onödan
Sen är det bara installera som vanligt..

2.7 rockar fett, fast måste säga att det verkar vara lite mer tungedrivet än tidigare versioner..

Ännu ett skäl att handla nya prylar!..

Har inte installerat ännu, så en fråga:
- Måste man avinstallera äldre versoner utav AA innan man installerar denna, eller kräver denna 2.6 ?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

- Måste man avinstallera äldre versoner utav AA innan man installerar denna, eller kräver denna 2.6 ?

Det är en fullinstallation, den kräver inte att du har 2.6 installerat tidigare. Jag är rätt så säker på att du kan uppgradera en gammal installation om du har en sådan.

123
Skriv svar