Red Steel plåtat

Robot
Medlem
Red Steel plåtat

Får dom till det här med kontrollen kan det bli riktigt bra

Medlem

kul om det vore helt dynamiska rörelser, eller hur man nu beskriver det bäst, så att du verkligen kunde svinga svärdet åt vilket håll du vill. antar att det är vissa hugg inprogrammerade nu

Medlem

Svärdet ska man kunna svinga som man vill, vilket inte var möjligt på E3.

Medlem

Jag har fått höra att det är tvärt om, att svärden inte är dynamiska utan det är förprogrammerade svingar och slag. Någon som har fakta ?

Medlem

Hmmm, antar att någon gav ut fel information då. Direkt från utvecklarna sjävla :

"In other words, while the shooting was fairly straight forward, point-and-shoot, it was the sword play that proved to be a true challenge. We quickly learned that wielding a sword and manipulating the controller was a lot of fun, but we didn’t want to force people to become actual professional swordsmen – just have fun. Also, we have to consider the animations of the sword and matching it up with what you see on screen. We didn’t want any delay whatsoever in response to what was happening with the controller and what you saw on the screen."

Medlem

Svårt att tolka exakt vad de säger i det där citatet, men det låter ju som om man inte kommer kunna vifta svärdet fritt. Dock så verkar citatet vara lösryckt från något större sammanhang, så vore intressant att se en länk till alltihopa.

Medlem

www.redsteelgame.com

bara gå in på developers blogg.....

Medlem

Tack. Internet är stort, så länkar underlättar.

Edit: Kan fortfarande inte hitta någon info om man kan vifta svärdet fritt eller inte, så jag får väl vänta och se om lite mer konkret information dyker upp

Medlem

Jag tolkar det som att man kanske kan svinga svärdet på typ 4-8 olika sätt, beroende på vilket håll man viftar kontrollen åt. Animationerna är då förrenderade så allt flyter ihop fint och ser bra ut. Det blir endå så mycket mer frihet med svärdet än vad vi har fått uppleva i andra spel, då dessa rörelser skulle kräva massor av knappar, eller ersätta en av styrspakarna.

Hur det än blir så låter det väldigt intressant.

Medlem

GE MIG WII NU!

1
Skriv svar