Dead Rising-patch inte på gång

Robot
Medlem
Dead Rising-patch inte på gång

haha ok, tack för den capcom

Medlem

dead rising-patch


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Hur blir det med det otroligt krångliga sparsystemet då?

Medlem
Skrivet av radiuz:

Hur blir det med det otroligt krångliga sparsystemet då?

krångliga? Jag tycker det passar bra att man inte kan spara överallt iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Sparsystemet lär knappast ändras


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Av det jag läst från många verkar det krångligt? Typ att sparfiler försvinner ibland?

Medlem

tror den bara sparar med checkpoints


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av radiuz:

Av det jag läst från många verkar det krångligt? Typ att sparfiler försvinner ibland?

tro mer att det är folk som inte fattar att man inte an ha flera sparningar på en hårddisk eller minneskort

så kör dom om eller någon annanså är deras borta sen.

Medlem

Det finns bara en sparfil i Dead Rising.


signatur
Medlem

360/PS3-spel är ju optimerade för hdtv egentligen,så varför göra en patch som "fixar" till det "problemet"

Medlem

Jo stiffler, men dom gör inte spelen bara för hdtv. Och tror inte alla har lust att köpa en hdtv bara för att kunna spela endel spel "normalt".

Medlem

Jag själv har ingen HDTV ännu så köpet med en 360 och Dead Rising åker ner i sjön. Får bli en Wii istället!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Av det jag läst från många verkar det krångligt? Typ att sparfiler försvinner ibland?

Jag kan tänka mig att många gör samma fel jag gjorde. När man dör får man valet att ladda senaste sparfilen eller att spara status och avsluta. Väljer man det senaste sparas spelarens level men själva sparfilen tas bort helt vilket gör att man måste starta om spelet från början.

Det enda jag har att klaga på är att jag får en del slumpmässiga slowdowns. Detta händer bara i North Plaza och det spelar ingen roll vad som händer på skärmen. Det kan hända även om man står i ett tomt rum. Inget jätteproblem eftersom det inte händer alltför ofta men lite störande när det väl händer.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Jag själv har ingen HDTV ännu så köpet med en 360 och Dead Rising åker ner i sjön. Får bli en Wii istället!

Hade du verkligen tänkt köpa en 360? Eftersom du har typ klagamål på den i varje nyhet som handlar om antingen 360 eller ps3an

Medlem

Dem använder alltså typ samma spar system som diablo har. Dvs man kan inte spara utom när man stänger av typ. Dvs du ska inte kunna göra lite saker och sen ladda om för du inte gillade konsekvenserna. Sen borde man ju få ha flera profiler så fler kan spela på samma dator/konsol kan man ju tycka.

Borde fler freeform spel anamma tycker jag.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Dem använder alltså typ samma spar system som diablo har. Dvs man kan inte spara utom när man stänger av typ. Dvs du ska inte kunna göra lite saker och sen ladda om för du inte gillade konsekvenserna. Sen borde man ju få ha flera profiler så fler kan spela på samma dator/konsol kan man ju tycka.

Borde fler freeform spel anamma tycker jag.

Man kan spara när man vill, dock endast på speciella ställen, oftast toaletter. Gör man bort sig kan man ladda senaste sparfilen och prova igen. Däremot finns det inga checkpoints så har man precis klarat av en svår boss och har låg hälsa kan det vara en pina att ta sig till närmaste sparställe.

Sen tror jag att man kan ha en save per profil. Är man fler som spelar får man skapa två profiler så det ska inte vara något problem.

1
Skriv svar