PS3 börjar tillverkas denna månad?

Robot
PS3 börjar tillverkas denna månad?
Medlem
PS3 börjar tillverkas denna månad?

FZ Xbox fanboys? Tänker på "problembarnet"..
Jag önskar Sony lycka till trots alla problem hit och dit..

Medlem

haha fan... va stackars folk kommer få slita för att få konsollerna klara på den tiden

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

FZ Xbox fanboys? Tänker på "problembarnet"..
Jag önskar Sony lycka till trots alla problem hit och dit..

Det är inte särskilt mycket positiva saker som kan sägas om PS3 i dagsläget tyvärr.

Medlem

Verkar inte som det nej Men när den väl kommer så lär den fungera fint, problembarn är ju snarare 360 med alla buggar hit och dit.

Medlem
Skrivet av radiuz:

FZ Xbox fanboys? Tänker på "problembarnet"..

Dom syftar på Bluray då det varit problem med att leverera nog många enheter.

Vad är det för buggar hit och dit som 360n har btw?

Flakmonkey

Red ring of death ^^

Och nej vi är inga Xbox-fanboys, långt ifrån, men med tanke på det strul som varit nu kring lanseringen så har ju playstation 3 varit lite av ett problembarn hittills... förhoppningsvis blommar den ut rejält när den väl släpps

Medlem

Blueray, det stora problemet är den blåa lasern som dom inte kan tillverkas i tid Ja buggar, som att den kraschar, repar skivor och dylikt.. Men den kanske fungerar bättre idag?

Medlem

ps1an hade problem vid launch, ps2an hade problem vid launch och ps3an kommer också ha det samma som 360 hade. Min första ps2 paja lasern typ 10 gånger och repa skivor och annat otrevligt

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

ps1an hade problem vid launch, ps2an hade problem vid launch och ps3an kommer också ha det samma som 360 hade. Min första ps2 paja lasern typ 10 gånger och repa skivor och annat otrevligt

Ny teknik har alltid fel. Det går inte att undkomma.

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

ps1an hade problem vid launch, ps2an hade problem vid launch och ps3an kommer också ha det samma som 360 hade. Min första ps2 paja lasern typ 10 gånger och repa skivor och annat otrevligt

Ny teknik har alltid fel. Det går inte att undkomma.

exakt. så ja fattar inte varför folk förväntar sig nåt nytt varje gång en konsoll släpps, som med 360 och ps3an

Inaktiv

Det finns något som heter Quality Assurance.

Om du köper en bil, förväntar du dig att krocka några gånger med den eller?

Inaktiv

jag blir mer och mer en xbox fan destå mer jag läser om ps3's flipfloppar


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av dosman:

Det finns något som heter Quality Assurance.

second that.

Att köpa en 360 är som att spela rysk rolett. Kunder inger hela tiden om att 360:n repar skivor eller att dne inte går att få igång. Det tråkiga är att varken MS eller spelbutiken ersätter skivor som skadas....man borde fixa en policy..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Precis som redmac säger, när man köper en ny tv-spelskonsol ska den inte ha dessa problem. Visst, all ny teknik brukar bugga mer eller mindre. Men om vi ska nämna Nintendo t.ex, det är kvalité vad dom än ger ut. Nu kommer folk börja skriva om "min nes vill inte starta, jag måste blåsa blabla".. Det där gamla vanliga

Det jag försöker säga är att just 360 borde vara den mest buggigaste konsol som någonsin släppts på marknaden. Jag tvivlar på att PS3 kommer ha samma fel när den släpps.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Precis som redmac säger, när man köper en ny tv-spelskonsol ska den inte ha dessa problem. Visst, all ny teknik brukar bugga mer eller mindre. Men om vi ska nämna Nintendo t.ex, det är kvalité vad dom än ger ut. Nu kommer folk börja skriva om "min nes vill inte starta, jag måste blåsa blabla".. Det där gamla vanliga

Det jag försöker säga är att just 360 borde vara den mest buggigaste konsol som någonsin släppts på marknaden. Jag tvivlar på att PS3 kommer ha samma fel när den släpps.

personligen har ja haft mer problem med ps2an än va ja haft med min 360 lol

har kastat en ps2 plus att ja har 2 st nu och en av dom funkar knappt hehe lasern är total paj.

Min nya PS2'a "den lilla" funkar klockrent, men den skall gå sönder någongång i Maj, så att jag kan reklamera och få en PS3 som ersättning på garantin ifrån inköps stället som då slutat att sälja PS2..

Just an ideá 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

jag har en ps2a och den har alldrig krånglat

hoppas ps3an blir en minst lika stabil konsoll som föregångaren


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Min nya PS2'a "den lilla" funkar klockrent, men den skall gå sönder någongång i Maj, så att jag kan reklamera och få en PS3 som ersättning på garantin ifrån inköps stället som då slutat att sälja PS2..

Just an ideá 8)

hahaha lycka till!


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Enligt ganska säkra källor började produktionen av Playstation 3 FÖRRA veckan!

Medlem
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:

Det finns något som heter Quality Assurance.

second that.

Att köpa en 360 är som att spela rysk rolett. Kunder inger hela tiden om att 360:n repar skivor eller att dne inte går att få igång. Det tråkiga är att varken MS eller spelbutiken ersätter skivor som skadas....man borde fixa en policy..

Tja, vissa tror ju att det är jättebra att flytta på ett xbox och vrida runt det 360grader samtidigt som man spelar Jag har då varken haft vare sig repade skivor eller något annat.

Den enda gång jag trodde jag fått "Red ring of Death" var när jag inte hade satt i en kontakt riktigt ordentligt så den glappade och då varnade 360n med en röd cirkel.

Kan inte säga hur det varit för alla, men det finns alltid ett par måndagsexemplar av allting.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Problemet i Microsofts fall är väl att den felande procenten är ovanligt hög. Det är massvis med folk som har problem av den allvarliga sorten. Senast när Dead Rising släpptes och som har orsakat massor med döda 360.

Förhoppningsvis, eftersom PS3 inte lyckades stressas ut, slipper vi en lika hög felande procent. Det är i alla fall vad jag hoppas på då konsolen är så dyr vill man helst inte få trubbel och problem med att byta ut den. Jag är nästan lite smånöjd med att vi missade releasen här i Europa för då KAN jag inte köpa direkt på releasen utan måste avvakta och ta del av informationen om konsolen från resten av världen

Medlem
Skrivet av dosman:

Det finns något som heter Quality Assurance.

Om du köper en bil, förväntar du dig att krocka några gånger med den eller?

Haha.. va dillar du om!? Quality Assurance har väl inget med om DU tabbar dig.
Skall man översätta det där i "x360" snack så skulle det vara då att " Om du köper en ny x360. Förväntar du dig då att du ska tappa den i backen några gånger?"

Quality Assurance innefattar att företagen garanterar att deras produkt skall hålla en viss felmarginal. Tex att på 100 maskiner så får max 4 vara defekta.
Handhavande fel är ICKE inräknade.

Jag säger så här. x360 har sina ups and downs. Visst den repar skivor. Men de är ju för att det finns så många nötter där ute som INTE tar ur skivan ur maskinen när dom skall (av någon anledning) vända på maskinen titt som tätt.
Att elektonik går sönder är inget nytt och den kommer ALLTID att göra det.
Jag har en x360, xbox, game cube och n64:a. Har även haft en snes och nes, och jag har aldrig haft problem med någon av dessa.
Så det är lite chansning vad man än köper.

Och det är klart att det hörs när saker åh ting strular med en x360.
Va fan, de är ju en MS produkt och folk bara älskar att snacka skit om MS och deras produkter.

Det jag däremot ställer mit emot PS3 är Sonys sätt att lansera och göra reklam för sin produkt. Precis som med PS2 så har dom skrytit och lovat allt åh gröna skogar. Men när de väl kommer till kritan så håller dom knappt hälften vad som sagts från början. Och det i mina öron är bara rent manipulativt skitsnack för att försöka få folk intresserade av produkten.
Jag förstår inte att så många här bara kan se förbi det faktum!?
Om man inte vet från början att "det här kommer våran maskin att klara" så tycker ja inte man ska öppna käften överhuvudtaget.

Vi kan ju ta ett exempel, och varför inte använda "bilen" även denna gång.
Du går in i en affär och kollar på en bil. Säljaren kommer fram och säger: Den här bilen är den bästa på marknaden. Den är dubbelt så snabb som den näst snabbaste, den har 5 airbags, dubbla bensintankar och drar bara 0.5 liter milen.
Du tänker: SHIT! Jävla bra bil. Och.. liiite dyr men SHIT! Jävla bra bil!
Sedan när du kommer med pengarna och ska köpa den så visar det sig att 1. Den är bara "något" snabbare än den näst snabbaste. 2. Den har bara 3 airbags och 3. Fanskapet drar ju 0.8 milen. Men den va lika dyr! Vem skulle acceptera de!?

Nu låter ja som värsta Sony hataren, men de är ja inte. Jag tycker bara inte om att ett företag har skrytit och lovat en massa och inte håller de dom sagt. Sedan skiter ja i om det står Sony, MS, eller Nintendo med för den delen på deras logo. Man "säljer" inte en sak i förväg och inte håller det sedan. Punkt!

Sedan tycker ja de här "sandlåde" snacket om att x360 är bäst! PS3 är rockar fett! och bla bla bara är löjligt.
Man får väl köpa den konsol man själv tycker är den mest atraktiva och sedan kan resten hålla käften. Varför ska man försöka pula in i skallen på en person som älskar Nintendo att: x360 är den bästa!! Du måste ju vara dum i huvet!!
eller: PS3 kommer spöa skiten ur din x360! Du är dum i huvet!!
Och!? Det gör väl inte någon till en "bättre" individ bara för att han/hon har en konsol som är mer kraftfull än någon annans!? Det är väl ändå spelkänslan och spelupplevelsen man i grund och botten är ute efter!? Annars tycker jag man är ute och cyklar helt. Men.. de är ju bara min åsikt

Shit! Nu kommer ja nog få mycket skit efter mig! hehe *gömmer sig*

Medlem

Har haft min ps2 i några år nu och aldrig haft problem med den, dock hade den funnits på marknaden ett antal år innan jag införskaffade den också. ps3 är nog den konsol jag är mest sugen på, men det blir till att vänta ett tag med den med, tills man får pengar och priset droppat, då jag just nu är mest sugen på att flytta hemifrån måste jag försöka spara en del, inte lägga 6000 på en spelmaskin (då både flickvän och mor skulle avliva mig)

Edit: Toxic78, du plockar poäng (ej sarkasm)

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Har haft min ps2 i några år nu och aldrig haft problem med den, dock hade den funnits på marknaden ett antal år innan jag införskaffade den också. ps3 är nog den konsol jag är mest sugen på, men det blir till att vänta ett tag med den med, tills man får pengar och priset droppat, då jag just nu är mest sugen på att flytta hemifrån måste jag försöka spara en del, inte lägga 6000 på en spelmaskin (då både flickvän och mor skulle avliva mig)

Edit: Toxic78, du plockar poäng (ej sarkasm)

Haha! Tack

Trodde inte någon ens skulle orka läsa allt de där. Blev ju lite text hehe

Medlem

Nä, jag hoppa över det


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av cleor:

Nä, jag hoppa över det

VA!?! De va de värsta!
Nu är de du som är så snäll och går tillbaka och läser mitt inlägg!
Fan! Ja har ju skrivit en del vettiga saker tom dammit!!

1
Skriv svar