Dark Messiah of Might & Magic

Robot
Dark Messiah of Might & Magic

Hornförsedda demoner, svartmuskiga orcher och tvålfagra jungfrur - när franska Arkane Studios till hösten lanserar förstapersonspangaren Dark Messiah of Might & Magic står klassiska fantasyinslag på schemat. Med svärdsklingan i den enda handen och musen i den andra har FZ förhandsgranskat titeln som skall ge spelvärldens alla vänsterkängor ett namn.


Medlem
FZ förhandsgranskar Dark Messiah

Det här är ett spel som kan bli intressant, men kan också floppa totalt när det gäller både SP och MP.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Verkligen, har spelat mp betan nu i ett par dagar, är riktigt skoj men väldigt obalancerat (curses priests någon?), men det är ju som sagt en beta.
det som däremot VERKLIGEN måste fixas till är det grafiska, det ser snyggt ut och så, men det är inte så snyggt att lagget jag spelar med känns motiverat. Kan inte spela på de stora servrarna och i de stora striderna då alla shadereffekter är igång.
HL2 funkar finfint, 1024, high etc etc, inte AA och sådant dock.
DM funkar knappt i 800 och ALLT på minsta, jag skyller allt på shadereffekterna.

Men de har ju ett litet tag till att optimera på, hoppas att det blir bättre.

Edit:
Kom på att jag kanske ska skriva vad jag har för dator så ni kan jämföra:
3ghz p4 HT
9800 radeon
1,5gb ram
inte i nyaste laget, men grafiken i spelet är inte heller för imponerande på lägsta ;P

Inaktiv

mp betan var ju ett skämt när det gäller grafik..seriöst, behöver dom hjälp eller?

Medlem

mm mp betan känndes lite som en hl2 mod i pre-alpha stadie

Medlem
Skrivet av abbe:

Verkligen, har spelat mp betan nu i ett par dagar, är riktigt skoj men väldigt obalancerat (curses priests någon?), men det är ju som sagt en beta.
det som däremot VERKLIGEN måste fixas till är det grafiska, det ser snyggt ut och så, men det är inte så snyggt att lagget jag spelar med känns motiverat. Kan inte spela på de stora servrarna och i de stora striderna då alla shadereffekter är igång.
HL2 funkar finfint, 1024, high etc etc, inte AA och sådant dock.
DM funkar knappt i 800 och ALLT på minsta, jag skyller allt på shadereffekterna.

Men de har ju ett litet tag till att optimera på, hoppas att det blir bättre.

Edit:
Kom på att jag kanske ska skriva vad jag har för dator så ni kan jämföra:
3ghz p4 HT
9800 radeon
1,5gb ram
inte i nyaste laget, men grafiken i spelet är inte heller för imponerande på lägsta ;P

Det förklarar kanske varför demot inte ens startar på min burk...

Annars, verkar jäkligt coolt! synd att man inte har råd med nån ny låda bara, så jag får väll sitta och dräggla över videos och bilder.


signatur

8)

Medlem

Testade demot här från FZ och spelet verkade kul men tyvärr får jag så låg FPS att det blir ospelbart. Vet inte hur man får fram fps mätaren men det känns i ögonen som typ 15-20fps och jag vägrar spela PC spel i lägre upplösning än 1024:(

PC spec: Amd64 3000+, 1Gb ram, Geforce 6800 GS 512vram

Inaktiv

Singelplayer demot funkar klockrent på min burk (AMD 64 3500, 1024 ddr, 7800gt).

Kan man ta ner mp betan nånstans ifrån eller är det för vissa utvalda ?

Medlem

Precis som LongFo sa så flöt singleplayer delen perfekt, var jävligt roligt också. Detta är för mig ett givet köp, men det hade varit mycket roligare om det kört på original M&M seriens tema. Might and Magic 2 eller 6 med denna grafiken hade rockat (usch vad M&M9 var dåligt...eller nej, det är för snällt att kalla det dåligt - det var uruselt)

(min dator: Amd64 3800+ dual core, gf7800gtx, 1.5gb ram)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LongFo:

Kan man ta ner mp betan nånstans ifrån eller är det för vissa utvalda ?

Spelsajten Gamespot delar ut nycklar till alla sina medlemmar. Mer info hitåt.

Hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

Är man inte medlem så måste man pröjsa för att bli subscriber på gamespot ungefär som det är på fileplanet så inte folk blir för glada


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Är man inte medlem så måste man pröjsa för att bli subscriber på gamespot ungefär som det är på fileplanet så inte folk blir för glada

Jag behövde då inte "subscriba" för att få ner MP Betan.

Medlem

Jag kommer köpa detta spel enbart för SP-delen. Jag älskade demon och spelade den minst 4 gånger. Närstriderna är beroendeframkallande och det finns så många kombinationer och sätt att ha ihjäl sina motståndare.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av rybban:
Skrivet av Notumforce:

Är man inte medlem så måste man pröjsa för att bli subscriber på gamespot ungefär som det är på fileplanet så inte folk blir för glada

Jag behövde då inte "subscriba" för att få ner MP Betan.

Hur lyckades du med det då?

Testar gärna om det ett annat sätt o nu pratar vi MP betan ej sp demot.

Via den länken som fanns så måste man vara medlem räcker det med att vara gratis medlem kanske ?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

FML
Medlem

Någon som vet systemkravet för detta spelet?

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Någon som vet systemkravet för detta spelet?

står i förhandstitten...

Medlem

Vill... ha... spelet...nu!

Inaktiv

SP kan bli intressant. Spelar man sen igenom spelet 2-3 gånger, (mage, ranged, melee) får man lite valuta för pengarna. 12-18 timmar är annars på tok för lite.

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av rybban:
Skrivet av Notumforce:

...

....

Hur lyckades du med det då?

Testar gärna om det ett annat sätt o nu pratar vi MP betan ej sp demot.

Via den länken som fanns så måste man vara medlem räcker det med att vara gratis medlem kanske ?

Ja, jag har blivit medlem gratis på Gamespot. Så jag gissar på att man inte behöver vara subscriber.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Det här är ett spel som kan bli intressant, men kan också floppa totalt när det gäller både SP och MP.

Helgradering is the shit.:P

Medlem

Efter spelat igenom SP demot ett tiotal gånger så vart jag inte speciellt imponerad, jag tror jag hade för höga förhoppningar. Tyckte spelet var stelt och fruktansvärt obalanserat.

Efter spelat MP demot i ett tio tal timmar så tyckte jag nog faktiskt att det var ingen höjdare alls faktiskt. Nej det får nog bli att köpa spelet om man hittar det i någon Realåda framöver.

Jag håller nu tummarna för Hellgate: London i stället.

Medlem

Det enda positiva jag kan säga om MP, är att det fick mig att skratta högt. Kan inte nog uttrycka mig hur fullständigt komiskt det ser ut när folk sprintar i det spelet. Det hela blir en slags Monty Python-föreställning, och jag får lust att börja söka den heliga Graal

Medlem

JA jag ser då fram emot liret nått fruktansvärt! Jag och flera på jobbet har säkert lirat genom SP demot 15-20 ggr. Hur många gånger har man gjort det förr? Synd bara att demot är lite för kort... men 12-18 timmar vilket verkar som att 12 timmar tydligen är i underkant är mer än många andra spel har så.... FÅ HIT SPELET NU!:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Kan man ändra till 800x600 i SP demot? Första banan hade godkänd updatering, men andra banan...tror inte ens att det var tvåsiffrig bildupdatering. :<

Medlem

Ser kanon grym utt , jag måste ha den......

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:
Skrivet av KlosterKatten:

Det här är ett spel som kan bli intressant, men kan också floppa totalt när det gäller både SP och MP.

Helgradering is the shit.:P

Inte helGARdering då?

Medlem
Skrivet av asdf2:

Kan man ändra till 800x600 i SP demot? Första banan hade godkänd updatering, men andra banan...tror inte ens att det var tvåsiffrig bildupdatering. :<

jo det kan man väl? jag spelade i 800 har jag för mig...

för övrigt hoppas jag att de ska släppa en balanceringsfix mot priests...

4 priest + 4 warriors = imba instawin

de måste vara curses speccade då, och ha res

Inaktiv

Tror ni att man kan köra både SP och MP delen av detta spel med ett nVidia GeForce 7900GS ? Funderar på att köpa ny data och vill veta ungefär vad för grafikkort som är lämpligt


signatur

// Jevobusa^

Medlem
Skrivet av Jevobusa:

Tror ni att man kan köra både SP och MP delen av detta spel med ett nVidia GeForce 7900GS ? Funderar på att köpa ny data och vill veta ungefär vad för grafikkort som är lämpligt

Jag sitter på AMD 64 3700+, X1900Xt 256, 1792Mb pc2700, Western Digital 80gb + 40gb, SB Audigy2 ZS 7.1, Hiper Type-R 580W

och demot flyter på som en gud. Tackar vettja den senaste uppgraderingen på 1024mb, Hiper Type-R 580W och X1900Xt 256

1
Skriv svar