Veckans fråga: Vilka konsoler tänker du köpa?

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

utvecklarverktyg 10000kr eller nåt i den stilen och får du ens med ett skrivbord eller ska du coda spelen med hjälp av enbart en handkontroll?

här har du om du vill utveckla.....
[http://msdn.microsoft.com/directx/XNA/default.aspx]
du kan ju titta där så får du se hur fel du har om att de skiter i oss....

(får du med utvecklingsverktyg och "skrivbord" när du köper PC/MAC?! får man inte betala för det också)

ang. att din kompis har problem med live låter ju snarare som att han har problem med sin ISP.

Medlem
Skrivet av MFC:

asså.. för barnen kan jag tänka mig PS2 på rea nu när "big-momahs-fat-console" kommer till affären.. annars skiter jag i det.. konsoller är för dom som missade tåget på 90-talet.. resten nöjer sig med PC..

Hmm ja, just det. Det är inte tvärtom, näää.


signatur

yolo

Medlem

Wii är förbokad och klar. Nu ska vi se när det släpps


signatur

Videomupp

Medlem

Jag ska köpa blöjor och barnleksaker...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av MackZ:

kommer nog aldrig skaffa konsol så länge tillverkarna behandlar sina kunder som idioter (digital sladd från 360-hemmabio förstärkare=300 spänn, utvecklarverktyg 10000kr eller nåt i den stilen och får du ens med ett skrivbord eller ska du coda spelen med hjälp av enbart en handkontroll?), inte lyckas utnyttja potentialen i grejerna som sitter i lådan eller misslyckas totalt med sin "live" funktion. polarens 360 loggar in och ut sig hela tiden (och varför ska det ta sån tid att logga ut?) och hälften av alla spel fryser sig under MP och i resten går det inte att joina mp. och skulle en stackare få för sig att lämna en pågående match så måste alla sitta och reconnecta i en kvart. varför går det inte att ha en normal spelserver á la pc.

å andra sidan finns det ju windows till pc så det kanske är hugget som stucket.

Låter inte alls som om din polare har problem med nätet och konfiguration av annan utrustning, oh nej.

Eller han är den enda som loggas ut pga att tjänsten är dålig? Säg till honom att ringa sin ISP, kolla sin router eller vad det nu än är.


signatur

1338 - One Step Above

MFC
Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av MFC:

asså.. för barnen kan jag tänka mig PS2 på rea nu när "big-momahs-fat-console" kommer till affären.. annars skiter jag i det.. konsoller är för dom som missade tåget på 90-talet.. resten nöjer sig med PC..

Hmm ja, just det. Det är inte tvärtom, näää.

tvärtom?.. nä, det tror jag inte.. eller hur menar du?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Går mot stömmen och ger mej själv en xbox360 i julklapp


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Håller mig till PC. Nöjjer mig med mitt gamla NES/SNES som jag dammar av då och då. Rock'n'Roll racing for the win 8)

Flakmonkey

I slutändan blir det ju alla tre... men lite svårt för oss som européer att få tag på en PS3a innan årskiftet... det blir alltså en Wii innan jul, en 360 finns sedan tidigare och sen en PS3a i mars

W2k
Medlem

Kommer en ny laptop rullande till mig i god tid inför DHW, sen tror jag inte jag behöver nåt mer för att hålla mig upptagen... PC är fortfarande oslagbar när det gäller spel! (Sen kan våra kära konsollnissar säga vad de vill.)

Men skulle jag köpa en konsol skulle det vara en Wii.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

PC är fortfarande oslagbar när det gäller spel! (Sen kan våra kära konsollnissar säga vad de vill.)

Där hör ni! Har W2k sagt det så är det så.

Ne, om spelet hade varit billigare till konsol - plus att jag hade haft en stor TV så hade jag nog köpt en PS3 eller en krysslåda. Wii däremot är inget som jag ropar wii för, den verkar _för_ barnslig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har Gamecube, Playstation 1 & 2, PSP, Nintendo DS och Xbox360. Stor chans att jag redan förbokat Ps3 och Wii va?

Medlem
Skrivet av seppuko:

Har Gamecube, Playstation 1 & 2, PSP, Nintendo DS och Xbox360. Stor chans att jag redan förbokat Ps3 och Wii va?

Har du bara konsolerna och inga spel? (1 st spel i samlingen - World of WarCraft [PC]...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av MFC:

asså.. för barnen kan jag tänka mig PS2 på rea nu när "big-momahs-fat-console" kommer till affären.. annars skiter jag i det.. konsoller är för dom som missade tåget på 90-talet.. resten nöjer sig med PC..

Hmm ja, just det. Det är inte tvärtom, näää.

tvärtom?.. nä, det tror jag inte.. eller hur menar du?

Äh, jag menade att jag tycker tvärtom, men när jag läser det igen kan det tolkas som att jag håller med. :<


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Äh, jag menade att jag tycker tvärtom, men när jag läser det igen kan det tolkas som att jag håller med. :<

Hehe. Inte vaknat än?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Döbringer:

Äh, jag menade att jag tycker tvärtom, men när jag läser det igen kan det tolkas som att jag håller med. :<

Hehe. Inte vaknat än?

jag vaknar först på måndagkvällar...


signatur

yolo

Medlem

Ja å en polare delade på Xbox 360 för nån dag sen å ångrar mig inte för ett öre. Väntar nu bara på att Pro Evolution 6 ska komma ut å då är allt som det ska vara


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Röstade på Wii, men ska evetuellt köpa en till konsoll sen (om jag får råd) men jag vet inte vilken. Tidigare före E3 var ps3 det självklara valet men efter E3 har det börjat luta åt en xbox360 mer och mer. Kanske blir båda två så småningom, men då gäller det för mig försöka dra in en hel del pengar.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av seppuko:

Har Gamecube, Playstation 1 & 2, PSP, Nintendo DS och Xbox360. Stor chans att jag redan förbokat Ps3 och Wii va?

Har du bara konsolerna och inga spel? (1 st spel i samlingen - World of WarCraft [PC]...)

Har ett stort antal spel också. Samt självklart spelar man WoW också

Medlem
Skrivet av seppuko:
Skrivet av conthox:
Skrivet av seppuko:

Har Gamecube, Playstation 1 & 2, PSP, Nintendo DS och Xbox360. Stor chans att jag redan förbokat Ps3 och Wii va?

Har du bara konsolerna och inga spel? (1 st spel i samlingen - World of WarCraft [PC]...)

Har ett stort antal spel också. Samt självklart spelar man WoW också

Kan inte förstå hur man kan vara beredd att betala x antal kr i månaden för att få köra ett spel. Tycker det är värsta tänkbara utsuget av ett spelbolag.
Kan förstå att servrar osv kostar, men va fan, förstår inte.

Men aja, förlåt, kom lite offtopic.

Men ontopic då. Jag vette fan vilken konsol jag vill ha, vill väl egentligen ha alla tre, men som det ser ut nu är det ont med både tid och pengar. Tror inte att jag skulle ha speciellt mycket tid över för att sitta och spela tv-spel just nu, så blir nog inte att jag investerar i ett det här året.
Kanske man kan få en i present om man har tur.

Men om jag hade tid och pengar så är dom konsolerna jag är mest sugen på just nu Wii och PS3.

Medlem

Kommer inte köpa någon av de tre i omröstningen, men det lutar åt en DS Lite nån gång nu i höst


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

12
Skriv svar