Fotat: Sam & Max Episode 1: Culture Shock

Robot
Medlem
Fotat: Sam & Max Episode 1: Culture Shock

Verkar coolt.

Håller med. Sam & Max tillhör mina gamla favoriter så man får väl hoppas.

Jh
Medlem

ja man hoppas ju.. men att dela upp spelet i flera episoder känns inte bra. Hur lång blir speltiden då? .. i ett äventyrspel.. har för mig att de har sagt att spelet ska (naturligtvis) tilltala alla, så svårighetsgraden blir därefter..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Nog för att det är jpg-format och således ganska svårt att bedöma teaser-bilderna ordentligt, men jag vet inte riktigt... det känns för sandblästrat på något sätt, allting är för "rent" och slätt.

Jag är heller inte så vidare värst het på gröten vad gäller episoder, men den som lever får se.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Nog för att det är jpg-format och således ganska svårt att bedöma teaser-bilderna ordentligt, men jag vet inte riktigt.

Vad menar du? Att du inte ser vad bilderna föreställer?

Medlem

Den gamla goda humorn verkar sitta kvar iaf :], se filmen på Gamespot...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Har sett den filmen, jo humorn verkar underbar =). Sen tror jag HoloDuke menar att bilden ser för bra ut, dom är väldigt släta som om dom använde AA 52X

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av HoloDuke:

Nog för att det är jpg-format och således ganska svårt att bedöma teaser-bilderna ordentligt, men jag vet inte riktigt.

Vad menar du? Att du inte ser vad bilderna föreställer?

Nej, jag menar att det är svårt att bilda sig en ordentlig uppfattning om hur pass rustik grafiken är.

EDIT (missade det först): ...och ja, något åt det hållet som Fargo säger

Medlem

bara jag som tycker att deet skulle känns bättre med cel-shading i det här spelet?

Medlem

Äventyrsspel kan inte vara episodbaserade! De skall vara långa och kluriga nog så att man kan mysa ner sig i någon vecka. De måste dessutom ha tecknad bakgrund, annat är bara herrejisses.

Medlem

Jag börjar smått gillla episodformen på just äventyrsspel, man bara om det känns vettigt. Man vill ju inte använda äpplet med Max och så säger Sam:

"Well, now we got no apples"
" - TO BE CONTINUED - "

Gör man det bara på ett bra sätt så kan episodformen bli bra, frågan är väl hur betalningar sker och så. Någon som har ngn info om det?

Medlem

Episode 1 snälla kom på något mer orginelt. Såg inget vidare kul ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Episode 1 snälla kom på något mer orginelt. Såg inget vidare kul ut

"Ja, Episode 1 kommer ju från HL2!!" något sånt också kanske?

'Episode' är bara en namngivning för att visa att det är uppdelat på det sättet, knappast menat att va orginellt.

Om du inte spelat ett hederligt LucasArts äventyrsspel så föreslår jag att du tar och skaffar ett sådant... så kommer du märka att ett spel som detta är inget man unviker :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar