Gratistillägg till Linage II släppt

Robot
Medlem
Gratistillägg till Linage II släppt

C5 är väldigt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

C5 är väldigt bra

Nej, här har du hur utvecklingen förmodligen kommer se ut. (Vilket den gjort i alla andra chronicles).

1: Fan vad nice! Massor av nya saker och funktioner!
2: Vafan, det här var ju inte lika bra som de fick det att låta som.
3: Buu!
4: Hoppas nästa chronicle kommer snart...

Medlem

Jag som låglevel påverkas inte så mycket, men jag tycker om att hälsan regenereras betydligt snabbare när man vilar.

Synd bara att det strular sig för de med Dual Core. Måste manuellt tilldela spelet endast 1 processor varje gång jag startar det.

Medlem

Fan blev sugen att börja lira igen

Har ju några miljoner adena på teon.... humm.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Gratisexpansion till nätrollspel, inte fan trodde jag att det fortf fanns bussiga spelutvecklare.. Blizz kör ju EA-style, allt de gör ska de ha betalt för.. Extra content, äh, kläm in det i en expansion som vi tar betalt för trots att vi drar in en halv miljard per månad vettja.. Hejja blizzard..
En ny bana och ett nytt vapen till BF2, vi kallar patchen ett boosterpack och tar betalt för't \o/ Hejja EA..

Ju större dom blir desto mer pengakåta blir dom :/ INGENTING är gratis idag, får fan inte ens patchar när man betalar för ett spel idag (se på EA och BF2)

Inaktiv

jag har spelat lineage i evigheter nu och jag mspåte säga att c5 är jävligt roligt, healers har mer att göra i pvp nukers e inte superoverpowered längre tanks har mer att göra i pvp

Kort sagt l2 är ett helt nytt spel när det gäller pve /pvp dom har byggt om hela systemet som dom sa det är sten sax påse nu
Nej jag e fett nöjd med l2 alltid varit och btw tony vadå för strul med dualcore?:O har en 4400+x2 och för mig har det allt inte strulat

Inaktiv
Skrivet av Katana:

Gratisexpansion till nätrollspel, inte fan trodde jag att det fortf fanns bussiga spelutvecklare.. Blizz kör ju EA-style, allt de gör ska de ha betalt för..

Är det så konstigt att de vill ha betalt för sitt arbete? Blizzard, och alla andra företag hur stora de än är, består faktiskt av människor som behöver både husrum och mat, tro det eller ej.

Vad jag vet har buggfixar och liknande alltid varit gratis från nämnda tillverkare, och när man köper spelet köper man det ju med det innehåll som då finns. Allt som tillkommer i efterhand får man räkna som bonusar. Jag tycker ändå Blizzard har givit ut ganska mycket extra innehåll till WoW gratis redan, så varför kan de inte få ta betalt någon gång? Skillnaden mellan Blizzards gratisgrejer hittills och denna nu till Lineage II är väl att Blizzard kallat sina bonusgrejer för just "patchar" medan Lineage II-utvecklarna valde att kalla det en expansion. Om Blizzard kallat varenda patch hittills för expansioner, hade du varit nöjd då?

Medlem

Är väl en viss.. vad ska man säga... standard(?), iaf som jag ser det, att släppa lite nytt content i patchar (gratis dvs), men är kanske för att man är van vid sånt sedan tidigare och att det nu börjar ändras.. nu mjölkar de hejvilt

Medlem
Skrivet av Katana:

Gratisexpansion till nätrollspel, inte fan trodde jag att det fortf fanns bussiga spelutvecklare.. Blizz kör ju EA-style, allt de gör ska de ha betalt för.. Extra content, äh, kläm in det i en expansion som vi tar betalt för trots att vi drar in en halv miljard per månad vettja.. Hejja blizzard..
En ny bana och ett nytt vapen till BF2, vi kallar patchen ett boosterpack och tar betalt för't \o/ Hejja EA..

Ju större dom blir desto mer pengakåta blir dom :/ INGENTING är gratis idag, får fan inte ens patchar när man betalar för ett spel idag (se på EA och BF2)

Varje stor patch blizzard släpper innehåller oftast mer eller lika mycket som andra mmorpgs tillägg. Tycker inte blizzard kör nån fel stil. Det är ju inte deras fel att 7 miljoner började spela deras spel, och att dom satsade på månadsavgift som typ alla andra gör samtidigt.

Medlem

Tycker inte man fick vad man betalade för imo, 125 spänn i månaden, samt några månader mellan varje patch, är som att betala för ett nytt spel för varje liten raidinstans de slänger in :/

Medlem

Katana du verkar inte ha så mycket koll på hur det varit med mmorpg's tidigare... Se på EQ1, DAoC, UO etc. Där kom det inte mycket gratis med patchar, utan man köpte expansioner.

På dig låter det bara som att allt ska vara gratis, väx upp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Näe, har inte sagt nått om att allt ska vara gratis, bara att man iaf bör få vad man betalar för, samt att sånt som var gratis förut kallar de idag för boosterpacks och tar betalt för.

Medlem

bör få vad man betalar för?

du menar med det vadå?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ta bf2 som exempel. betalade 450 spänn för't. 450 spänn är rätt mycket, man förväntar sig att spelet ska hålla en road ett tag.. tiden går, spelet har varit ute mer än ett år och innehåller lika mkt buggar som vid release, om inte fler. nytt gratiscontent har man knappt sett skymten av, nån ny bana i senaste patchen, men förövrigt i princip bara försämringar i varje patch.. definitivt inte vad jag betalade för..

men EA är ju kända för att mjölka så gott de kan så..

jag vet inte hur ni vill ha det men jag vill iaf ha lite valuta för pengarna, dvs jag vill ha ett (hyffsat) buggfritt spel i handen när jag betalar samt bra patchning och gärna lite extracontent som de flesta utvecklare brukar släppa när de ser att spelarna kanske börjar tröttna, inte något spel i stil med bf2 som de glömmer bort direkt efter release efterssom de direkt sätter igång med en uppföljare ist för att ta hand om spelet de just släppt..

känns lite som att jag bara vräker ur mig allt hat mot EA, men de är ju bra exempel på såna som bara tänker på pengar och skiter i kunderna.

Medlem

Först o främst bf2 är ett rent mp spel l2 är ett mmorpg lir.

det ena betalar du en en gångs kostnad för utan garanti för extra kontent eller annat.

l2 får du rent konkret alltid nått nytt vid varje patch å det gäller alla mmo lir.

Sen kan man givrtvis tycka det är för lite, men då kan man alltid sluta spela det.

Ett spel slutar man för eller senare alltid att tycka om av olika skäl, oavsett hur mycket gratis kontent som släpps till det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mjo, men det är lite skillnad på om man slänger ut 450 spänn eller 1000+ (olika beroende på hur länge man lirar mmo såklart). Att lira ett mmo, eller snarare att betala för't, är som att betala för ett nytt spel varje kvartal. Under den tid jag nötte wow så fick man inte mkt för pengarna, ett av skälen till att jag la ner't.

Är det jag som är kräsen eller ni som bara inte "vågar" ställa lite krav på produkten ni köper? Känns som att ni tycker det är OK att köpa ett buggigt spel som glöms bort av utvecklarn direkt typ..

Medlem
Skrivet av Katana:

Mjo, men det är lite skillnad på om man slänger ut 450 spänn eller 1000+ (olika beroende på hur länge man lirar mmo såklart). Att lira ett mmo, eller snarare att betala för't, är som att betala för ett nytt spel varje kvartal. Under den tid jag nötte wow så fick man inte mkt för pengarna, ett av skälen till att jag la ner't.

Är det jag som är kräsen eller ni som bara inte "vågar" ställa lite krav på produkten ni köper? Känns som att ni tycker det är OK att köpa ett buggigt spel som glöms bort av utvecklarn direkt typ..

Klart man ställer krav annars skulle man köpa vilket spel som helst

Skulle man vara riktig petig skulle man inte hitta ett enda spel som var värt o köpa.

Sen tycker jag kostnaderna inte riktigt är jämför bara.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Om jag räknar kostnaden i kronor per spelminut är nog WoW det mest prisvärda spel jag köpt, någonsin.

Bara för att ge lite perspektiv på månadsavgifter för MMO...

Medlem

Mjo, men går ju inte direkt att jämföra ett mmo med ett vanligt spel när det gäller speltid. Jämför WOW med HL2 tex, intensiviteten i HL2 är betydligt högre, i princip inga väntetider i hl2 överhuvudtaget, medans i WOW kan du behöva springa över en hel kontinent för att göra en quest, eller sitta 3 timmar och vänta på en raid som aldrig drar igång. Men visst, mer speltid per krona får du definitivt, sen om du avancerar i ett spel eller bara sitter och väntar på nått får man inte glömma bort heller.

1
Skriv svar