World of Warcraft uppe i sju miljoner spelare

Robot
World of Warcraft uppe i sju miljoner spelare
Medlem
World of Warcraft uppe i sju miljoner spelare

Will it ever end... ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

blir nog fler när BC är ute


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Herregud... det är med andra ord världens 96:e största "land"

Haha


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Azeroth spöar Norge Fast CS spöar ju WoW s då kanske De_Dust2 är ett större land


signatur

Videomupp

Medlem

men det är ju inte 7m spelare det är account.. och dom mesta jag känner har lyckats "hustla" bort sinna så dom var tvugna att köpa nya..

Medlem
Skrivet av Robboy:

men det är ju inte 7m spelare det är account.. och dom mesta jag känner har lyckats "hustla" bort sinna så dom var tvugna att köpa nya..

subscribers, alltså betalande, så skitsamma hur många som blivit bannad eller slarvat bort sina. det är betalande accounts det handlar om här.

Medlem

Sjuk, WoW-land är snart lika stort som svergie


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nån källa till att Burning Crusade kommer i November?
Det senaste jag sett är en video med chefsdesignern som säger att de hoppas att det kommer innan julhelgen men att de inte släpper spelet förrän de är nöjda med det.
Blizzard är ju rätt kända för att ta tid på sig att göra färdigt sina spel (och med all rätt, de gör väldigt bra spel).

Medlem

Jaha, då kan man glömma ett Diablo 3 eller ett StarCraft 2 under ett par år framöver. Så länge de tjänar mille på att pumpa ut expansioner till WoW så kommer de att göra det istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jaha, då kan man glömma ett Diablo 3 eller ett StarCraft 2 under ett par år framöver. Så länge de tjänar mille på att pumpa ut expansioner till WoW så kommer de att göra det istället.

Nej, der håller redan på att göras skulle jag tro, men dom är inte dumma och basunerar ut det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

WoW = MMCS

iaf om man kollar på majoriteten som spelar det..

Medlem
Skrivet av WildThing:

Azeroth spöar Norge Fast CS spöar ju WoW s då kanske De_Dust2 är ett större land

Hahahaha sant.

Undra hur många personer det går per km2 där

Edit: Och fan ta den viktipetter som räknar ut det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

fanboy: Fan då, jag hade just gjort klart uträkningen...

Kul att se att WoW fortfarande växer, undrar bara vad som kommer att hända vid Burning Crusades release.

Inaktiv

Riktigt nice, jag tror dock det kommer ännu fler när BC släpps.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Jaha, då kan man glömma ett Diablo 3 eller ett StarCraft 2 under ett par år framöver. Så länge de tjänar mille på att pumpa ut expansioner till WoW så kommer de att göra det istället.

Tvivlar på det, om blizzard bara bryr sig om pengar så kommer dom släppa sc2, då det spelet skulle slå alla försäljningsrekord som finns och har funnits. Tror jag i.af.

Hellre kvalitet än kvantitet och WOW är snarare ett exempel på den okritiska hållning många spelare har. Spelet är konstruerat och marknadsfört skickligt som en affärside där man tar bra betalt för att få spela och den utvecklingen vill inte jag skriva under på. Heder åt andra utvecklare såsom Sierra som skänker multiplayerspelet F.E.A.R. på nätet...

Inaktiv
Skrivet av crimsonidol:

Hellre kvalitet än kvantitet och WOW är snarare ett exempel på den okritiska hållning många spelare har. Spelet är konstruerat och marknadsfört skickligt som en affärside där man tar bra betalt för att få spela och den utvecklingen vill inte jag skriva under på. Heder åt andra utvecklare såsom Sierra som skänker multiplayerspelet F.E.A.R. på nätet...

Har du någonsin spelat ett Blizzard spel?

Medlem

ohhh all those lost souls...


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

tycker wow är ett bra spel kul att det går bra för blizzard ..men sen är det ju det att Blizzard inte har ett dåligt pc spel enligt mig alla deras spel håller grymt bra kvalite

blizzard har gjort dom spelen jag har spelat mest i hela mitt liv inom datorvärlden dvs

Diablo
Diablo 2 + exp
Warcraft 2 + exp
Warcraft III + exp
Starcraft + exp

enligt mig är starcraft det bästa RTS:et som gjorts


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Välförtjänt blizzard.

Medlem

14,9 inv/km² I Norge

Att jämföra med Sverige som har
21,9 inv/km²


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Hellre kvalitet än kvantitet och WOW är snarare ett exempel på den okritiska hållning många spelare har. Spelet är konstruerat och marknadsfört skickligt som en affärside där man tar bra betalt för att få spela och den utvecklingen vill inte jag skriva under på. Heder åt andra utvecklare såsom Sierra som skänker multiplayerspelet F.E.A.R. på nätet...

har du ens spelat ett MMO? Pengarna som Blizzard får in används till att skappa nya grejor till WOW eller nya titlar. Alla MMO spel kostar, du borde kolla upp vad du pratar om innan du svarar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blizzard är bäst

De som tror att det blir fler när BC kommer. Kanske, tar nog en tid. Väldigt många nuvarande Raiders kommer antagligen sluta. Ett års kämpande för gear tar nog musten ur de flesta

Medlem

haha jag har aldrig rört WoW och jag är stolt över det....Vi smarta folk måste stoppa denna "plague"

Medlem

kommer aldrig att börja med wow igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är nog en av dom få som tröttnade snabbt på Starcraft...lirade en hel del Diablo, fann inte riktigt intresse i diablo 2. Warcraft 1 & 2 lirade jag extremt mycket, men warcraft 3 tyckte jag inte alls om. Sen world of warcraft...tja...det var helt enkelt inget i min smak. Föredrog/föredrar DAoC.

Edit: Jävligt kul att det går bra för dom, men jag ser inte direkt fram emot fler delar av deras tidigare spel - dom kan prova något nytt istället imo.

Edit: hehe insåg precis att jag nog inte ska säga något...jag sa i en tidigare thread att Dice borde fortsätta med sin lyckade BF serie eftersom det var ett vinnande koncept


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är oxå stolt över att inte ha rört wow! Våga Vägra WOW! V.V.W!!!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av crimsonidol:

Hellre kvalitet än kvantitet och WOW är snarare ett exempel på den okritiska hållning många spelare har. Spelet är konstruerat och marknadsfört skickligt som en affärside där man tar bra betalt för att få spela och den utvecklingen vill inte jag skriva under på. Heder åt andra utvecklare såsom Sierra som skänker multiplayerspelet F.E.A.R. på nätet...

har du ens spelat ett MMO? Pengarna som Blizzard får in används till att skappa nya grejor till WOW eller nya titlar. Alla MMO spel kostar, du borde kolla upp vad du pratar om innan du svarar.

Sluta snacka gojja! Räkna, 7mil * 110kr/mån = 770000000kr/mån
Tror knappast det har ett underhåll per månad med den prislappen. Inte heller ett helt nytt spel. Tänk efter själv ber jag dig, förstår du hur mycket kosing de drar in? De hade lugnt klarat sig med att ta 10kr/mån/spelare så populärt som det är, och då hade de förmodligen haft ännu fler spelare.
Blizzard är absolut inte din kompis som står och klappar dig på axeln, de har en vision, och den är att tjäna pengar, så mycket som möjligt.
Sen att de gör bra spel (förutom Diablo-spelet och WoW imo) är ju inte för att de vill du skall få spela ett bra spel, till låg kostnad.

123
Skriv svar