Wii skeppas som planerat

Robot
Medlem
Wii skeppas som planerat

Fan vad jag längtar till Wii och Zelda! Äntligen något nytt mot den trista tv-spelsvärlden med samma gamla koncept.. Sitta i höst/vintern med Zelda, kan inte bli mysigare än så! Zelda är ju givetvis ett gammalt "koncept", men ska bli grymt att styra lite mer själv nu..

Medlem

LOL.... Nintendo... right on!! strö salt på såren hos Sony, det är rätta takter!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör

Salt i de självförvållade såren, ska väl sägas.

Apropå PS3-förseningen förstår jag inte riktigt varför vissa är upprörda. Visserligen får vi vänta någon månad längre än Asien och USA, fast det är väl nästan ett plus - eventuella hårdvarufel kan åtgärdas, blu-ray hinner sannolikt/förhoppningsvis etablera sig bättre (med eventuellt lägre priser på både det mediet och på själva konsolen som följd), fler spel hinner släppas, och så vidare.

Ha inte så satans bråttom, gott folk. Konsoler brukar leva i fem år eller så. Ni hinner spela er trötta på den tiden, oavsett om ni börjar i november 2006 eller mars 2007.


signatur
Medlem

Skönt, förseningar är jobbigt. Wii kommer nog bli väldigt bra.

Inaktiv

åååh vad det kliar i fingrarna, jag vill ha min wii nu! Tänk er lite mario striker charged och ett par bärs i gott sällskap. det skulle vara nått en fredagkväll det.

@Xtrmntr: SJälvklart slipper man de flesta (om det finns några) hårdvarufelen och det finns fler titlar om du väntar till mars. men för dom som har väntat i flera år och redan förbokat skiten känns det nog som ett knytnävsslag i solar-plexus. jag skulle dock själv importera min maskin från USA.

Inaktiv

Kan inte Wii dyka upp så man kan börja förboka den...

Någon som kan svara på om Wii kommer stöda HD-upplösningar? Har inte haft så stor koll på den under utvecklingen.

Flakmonkey

Nej, Wii stödjer inte HD-upplösningar... Nintendo påstår att HD inte är framtiden så de skiter i det helt enkelt... lite trist... känns som att det är ett "billigt" sätt att förbättra grafiken en bit

Medlem

Ska förboka den idag^^Men zelda är ingen lanseringstitel va? Isåfall blir det nog CoD3 med min framtida konsoll tills det och RE Wii släpps.


signatur

Videomupp

Skrivet av FZ:

Wii skeppas som planerat ..

..öööh och vad är planerat? ..vet vi väl inte förens 14 September? ..ända vi vet är att dom skall hålla volym löftet på 6 mille innan Mars? ..men det säger ju inget om när den börjar skeppas? och volym löftet bygger ju på sälj prognos... osv.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nej, Wii stödjer inte HD-upplösningar... Nintendo påstår att HD inte är framtiden så de skiter i det helt enkelt... lite trist... känns som att det är ett "billigt" sätt att förbättra grafiken en bit

Det är väl snarare så att dom inte tycker att det behövs till denna generation (Wii, 360 och PS3-generationen) för att inte nog med folk har en HDTV. Visst det är väl synd, men till nästkommande generation lär dom väl i alla fall ha stöd för det ;o

Skrivet av WildThing:

Ska förboka den idag^^Men zelda är ingen lanseringstitel va? Isåfall blir det nog CoD3 med min framtida konsoll tills det och RE Wii släpps.

Zelda är en lanseringstitel.

Inaktiv

Är det så som WildThing skrev att man kan förboka den idag? Vart isåfall?

1
Skriv svar