WoW: Brewfest!

Medlem
WoW: Brewfest!

Tjena! Första inlägger (Tog forever att hitta det! -.-)

Tänkte att jag skulle shara mina åsikter om den här "Brewfest" som håller igång mellan 3-16 oktober i WoW.

Åsikt: ***** **** ****

Ahmen kom igen!?

Okej, så vad man kan/kunde göra var att:
- Dricka öl (Kunde man ju förut)
- Dricka starkare öl
- Dricka extremt stark öl
- Rida fram och tillbaka på en Ram du kan låna, för att transportera "Kegs" med öl.
- Använda skum trollformel för att försegla rosa elefanter som du bara kan se när din status är "You feel completely smashed!"
- Kasta ett skumt nät på små kaniner med vingar som du bara kan se när din status är "You feel completely smashed!"
- Springa runt i huvudstaden, riddande på en "Ram" och skrika "KÖP ÖL PÅ BREWFEST"
- Försvara "campen" där själva "Brewfest" hålls genom att dricka öl och kasta muggen på de elaka Dwarfsen som lite random typ xx:30 alltså varje timma dycker up i gigantiska borr maskiner.

Okej, så vilken dåre skulle göra detta och varför? Tja, man kan ju lockas av att man faktist kan köpa en "Ram" att rida på med dessa "Brewfest Tickets" som du får när du hjälper folk. Jag har bara hållt på med detta sen Brewfest startede, jag kan inte sluta förens jag får min "Ram" och har slösat min WoW-tid.

Så... händer då?

Att rida fram och tillbaka blir extremt tråkigt, särskillt eftersom du måste trycka på dina "reins" för att piska din "Ram" så att den springer, men samtidigt se till att du springer förbi äppel korgar så att din "Ram" tappar sin fatigue. Det blir dock väldigt frusterande eftersom du måste rida rakt in i gubbarna för att dom ska kasta tunnorna/du ska kasta tunnorna och detsamma gäller äppelkorgarna. Det är extremt lamt!

Att fånga rosa elefanter och dedärskummakaninernemadskummanamnsommanintekanutalla är ganska underhållande, förutom att din gubbe måste vara stupfull så att skärmen vinglar fram och tillbaka. Dessutom "kan" man bara göra det en gång, förrutom alla lyckoostar som lyckades bugga det första dan med "Brewfest".

Att springa runt och "Barka" i huvudstäderna är, som du kanske gissat(?) också extremt frusterande, efter som jag naturligtvis laggar EXTREMT i orgrimmar (Jag är alltså Horde) och det inte finns en enda äppelkorg i hela staden! Så man måste alltså rida i "canter" så mycket man kan, i en viss bana för att hinna. PÅ 4 minuter. Ja, svårt. Mitt rekord i att lämmna in questet i tid är 20 sekunder kvar, minsta är 2 sekunder. Jag är lvl 50, så jag har min 60% mount som jag byter till efter att ha sprungit slut på min Ram efter sista "Bark", för man måste sitta på "Ram" för att gubben ska barka! Och inte bättre blir det! Lamt!

Att försvara campen, tja, det låter väll underhållande? Lets try! Okej, massa borrmaskiner kommer, kastar uta helvete. Totalt fick jag 9 träffar. Lämmnar stolt in dom, får 9 tickets... Jaha... Så jag slösade just 20 minuter i väntetid och sedan 10 minuter på att göra det, bara för att vänta 60 minuter på nästa gång dom kommer? Vem i hela helvete skulle orka sitta där och vänta!? Screw that!

Så. Till Rewardsen. För varje runda du gjör med "Kegsen" så får du 3 tickets.
För att du gjorde "Bark" questet får du 40.
För varje dwarf du träffar kan du få 1.
Plus man fick typ 40 eller minder för elefant questet, och en öl tunna för att summona en sån dör skum kanin, som ingen endå kan se om dom inte är stupfulla.

För att kunna köpa en "Ram" måste du först köpa en "Honored Brewer Stamp" eller nåt sånt. Den kostar 600 tickets. Sedan kan du köpa en normal Ram för 10G och en epic Ram för 100G
Sedan finns det ett par glasögon som gör "Alla snygga" men som egentligen bara gör så att man ser det motsatta könet av sin ras. wow?
Det sista man kan köpa för sina tickets förutom en uppsättning relatift mer intreserande kläder, så kan man även köpa en liten tunna som du kan ställa på marken brevid dig. Då kan alltså andra spelare tappa öl ur den.

Thats it? Yes.

Slöseri på tid. Jobba på Wrath of the Lich King, Blizzard!

#blogg

Medlem
WoW: Brewfest!

Jag tror någon behöver sova!
Om du nu inte gillar det, skit i att hänga där då?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tycker det låter som en rolig sak, älskar när blizzard gör olika spännande saker och även roliga saker som förhöjer spelandet. Att inte alla kan gilla det är förstårligt.. Men för mig är det sådana här saker som förgyller WoW.. Mera Social saker!

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag tror någon behöver sova!
Om du nu inte gillar det, skit i att hänga där då?

Vet, men det är väldigt frestande ^^

Iallafall fick jag Ram nu, ganska tuff men jag undrar om jag kommer behöva vänta tills nästa Brewfest när jag väl dingat 60 och kan skaffa den snabbare versionen...

Och dessutom.. Sociala Saker ^^

1
Skriv svar