Blandade reaktioner om PS 3-förseningen

Medlem
Skrivet av Glazarus:

Xboxlovers är så rädda att Ps3 kommer knäcka deras lilla älskare. De är så rädda att de måste ta till alla typer av knep för att sätta ps3 i dålig dager. De flesta är fan lika löjliga som politiker som kastar skit på varann och får tillbaka allt i nyllet (*host* lejonborg *host*)

Vad jag menar är att, fortsätter alla xboxlovers såhär så börjar jag snart tro att de alla haft en svår barndom, gillar att tortera djur och kissar i sängen.

Det är en jävla spelkonsol och enligt fakta på papper och i jämförelser, så är Ps3 kraftigare. Face the freakin facts!
I en domstol skulle det vara som om en brottsling hade lämnat DNA, fingeravtryck, en inspelning och alla bevis man kan tänka sig och iallafall säga att han är oskyldig.

Ps3 är kraftigare, face it! Att lyssna på Xboxlovers otroligt fåniga kritik när det gäller förseningen är så skrattretande att jag just nu ligger på golvet och håller för magen.

Till alla kritiker som inte har ett liv att ta i tu med...
Det är en jävla spelkonsol och om den är bättre än Xbox är väl skitsamma. Ni kommer knappast springa gråtandes hem till mamma om så är fallet, visst?

Jag väntar gärna... nu håller HD tv på att gå ner i pris så jag hinner skaffa en sådan innan PS3... jag är inte ett dugg besviken över förseningen, tvärtom.

Haha vilket OTROLIGT insiktsfullt inlägg. ps3 gamespot forumet that a way ---> hehe

Inaktiv

Ok visst Sony förtjänar att bli smutskastade efter det här men vad har liksom xbox360 att sätta emot själva ps3-konsolen? säg att konsolen är likvärdig med 360 så kommer ändå ps3-spelen äga allt som har med xbox att göra. Jag har själv testat ett antal spel till 360 om än bara för en kort stund. De saknar ju helt känsla och ser bara konstigt ut. xbox360 är för mig en gåta, vem betalar för sådant skräp egentligen? Säg mig, vad är det som får så många att välja xbox framför ngt annat. Det är för mig fullkomligt obegripligt.

BRR.. Microsoft är bara äckligt helt enkelt.

Inaktiv

En sån uppståndelse det kan bli pågrund av en leksak.
Jag lär nog köpa en PS3 nån gång, men kommer vänta tills den gått ner i pris och det finns bra chip till den så man kan experimentera med homebrew-applikationer och Linux på den

Medlem

Nu när man har överblick av diskussionen under en längre tid och har fått lite distans och mognad till det hela, så tycks det uppenbart vilken av sidorna som äger den andra. Det vore bara fånigt att påstå något annat... Självklart är det Amiga som, som uttrycket lyder, "äger" Atari.

Inaktiv

Köpte nyss Xbox360, underbart!
Kommer inte skaffa PS3!

KoP
Medlem
Skrivet av utter:

Ok visst Sony förtjänar att bli smutskastade efter det här men vad har liksom xbox360 att sätta emot själva ps3-konsolen? säg att konsolen är likvärdig med 360 så kommer ändå ps3-spelen äga allt som har med xbox att göra. Jag har själv testat ett antal spel till 360 om än bara för en kort stund. De saknar ju helt känsla och ser bara konstigt ut. xbox360 är för mig en gåta, vem betalar för sådant skräp egentligen? Säg mig, vad är det som får så många att välja xbox framför ngt annat. Det är för mig fullkomligt obegripligt.

BRR.. Microsoft är bara äckligt helt enkelt.

*känner lukten av fanboy*

Medlem

Har 360 nu och är nöjd med den hitills men snart kommer stortitlarna. Hade ps2 och den gamla boxen... jag står inte på nån sida utan funderar på att köpa ps3 sen oxå. Men det många Sony fans glömmer är att den gamla boxen fullständigt krossade ps2:an med alla funktioner och stor HD, den håller än idag och det skulle jag inte vilja säga om ps2:an... ställ den i sommarstugan.
Ska bli intressant och se om den nu blir så bra som dom säger, och till alla er som refererar till att den är mkt kraftigare i alla avseenden på pappret säger jag bara... man ska kunna använda kraften om den ska vara till nån nytta. Vi får vänta och se.

Flakmonkey
Skrivet av Zheri:

Har 360 nu och är nöjd med den hitills men snart kommer stortitlarna. Hade ps2 och den gamla boxen... jag står inte på nån sida utan funderar på att köpa ps3 sen oxå. Men det många Sony fans glömmer är att den gamla boxen fullständigt krossade ps2:an med alla funktioner och stor HD, den håller än idag och det skulle jag inte vilja säga om ps2:an... ställ den i sommarstugan.
Ska bli intressant och se om den nu blir så bra som dom säger, och till alla er som refererar till att den är mkt kraftigare i alla avseenden på pappret säger jag bara... man ska kunna använda kraften om den ska vara till nån nytta. Vi får vänta och se.

Tja, xboxen är kraftigare än PS2, men den blir ändå löjligt "ägd" av PS2 när det kommer till antal sålda enheter och det är det enda som räknas. Jag menar Playstation 2 säljer ju fortfarande mycket bättre än Xbox 360. Sen kan ju folk komma och säga att "jag" föredrar en annan konsol men det är inte relevant i sammanhanget.

Är ju kul att den här debatten är ju precis som den var när xbox släpptes och den ställdes mot ps2... då var det Xboxen som på pappret var det kraftfullare och hade fler funktioner, men PS2an utklassade den ändå mycket tack vare "bättre" spel... Kanske blir det samma sak här. Tycker inte det finns så mycket att fundera på när man diskuterar vilken konsol som bjuder på mest godis, det är PS3an. Sen så är skillnaden i grafik inte så väldigt stor och man kan diskutera om de skillnader som finns är så viktiga, precis som det var för PS2 vs Xbox... Så kanske kan Xbox 360 göra som PS2 och vinna över den nyare och kraftfullare konkurrenten... kanske gör den inte det... vi vet om 3-4 år...

Medlem

Sant, GTA fick mig att köpa ps2... men nu när Assasin´s creed, GTA och till och med Metal Gear släpps på 360 så ska det bli kul och se vad dom kan komma med.

Flakmonkey

Vem har sagt att Metal Gear Solid 4 släpps till 360? Det ryktas om att en anställd på Konami ska ha sagt det på fyllan... om vi vill kan vi ju starta ett rykte om att någon på Epic har sagt att Gears of War ska släppas till PS3... eller varför inte att någon på bioware har sagt att mass effect ska komma till Wii när han rökt på lite för mycket ^^

Medlem

Ryktas då ... men dom andra 2 stortitlarna. Men som jag sa vi får se.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

*Känner lukten av fanboy*

Mja, snarare lukten av någon som inte har så mkt till övers för Microsoft.

Medlem

Ni som gnäller om att de inte borde gått ut med ett releasedatum har aldrig jobbat i projektform, va?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

KoP
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tja, xboxen är kraftigare än PS2, men den blir ändå löjligt "ägd" av PS2 när det kommer till antal sålda enheter och det är det enda som räknas.

Näe, det enda som räknas är att folk i nöjda med sitt val av konsoll och har roligt med den för egen räkning och att man inte sitter och försöker skapa något löjligt konsollkrig. Men men, d går igen.. var likadant emellan NES / C64 en gång i tiden i min skola.. och likadant med Atari / Amiga. Konsollkrig som i slutändan inte mynnar ut i någonting, förutom upprörda känslor.

Things never change..

Medlem
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

Wii har ingen next-gen prestanda...? What?

Näh? Wii kommer ju ha ungefär samma prestanda som en Xbox (den "första" alltså, inte 360'n).

PS3 och Xbox360 spelar i en helt annan division när det gäller prestanda, därav det högre priset.
Det är ju därför Wii kan vara så billig.

Mer info om Wii's processor, grafikkort och så vidare finns här: http://wii.ign.com/articles/699/699118p1.html

Bättre prestanda betyder inte nödvändigtvis bättre spel, det ska man inte få några förutfattade meningar om. Jag tror att Wiis komponenter räcker och blir över...

Medlem
Skrivet av utter:

Ok visst Sony förtjänar att bli smutskastade efter det här men vad har liksom xbox360 att sätta emot själva ps3-konsolen? säg att konsolen är likvärdig med 360 så kommer ändå ps3-spelen äga allt som har med xbox att göra. Jag har själv testat ett antal spel till 360 om än bara för en kort stund. De saknar ju helt känsla och ser bara konstigt ut. xbox360 är för mig en gåta, vem betalar för sådant skräp egentligen? Säg mig, vad är det som får så många att välja xbox framför ngt annat. Det är för mig fullkomligt obegripligt.

BRR.. Microsoft är bara äckligt helt enkelt.

Och det skrev du på din dator med windows installerat på?

Sedan så finner jag inget speciellt med de nya ps3spelen, det enda folk verkar tycka är intressant är ju uppföljarna till tidigare spel som gjort succé på tidigare platformar. Kan ha fel, men ahr för mig att det jsut nu inte är särskilt många uppföljare som imponerar på 360n, det är mer de nya spelen som imponerar, som Gears of War, Dead Rising, GRAW (möjligtvis en uppföljare, men ganska olik de övriga spelen i serien) osv.

och vad är det folk nämner när de säger att ps3 har bättre spel? Joo Final Fantasy och Metal Gear Solid. Sedan kommer de inte på några fler vad jag ahr märkt iaf. Och visst, spendera gärna 6000kr för en konsoll för att kunna lira 2 spel, men det är inget jag tänker göra till att börja med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

ehe, Dumlen. Jo visst är det så att jag använder Microsoft OS men det finnns inte så mycket annat att använda OM man ska använda de program/spel som jag brukar. Därav är jag en aning begränsad vad gäller valet av OS. Det kan ju faktiskt vara därför jag inte gillar Microsoft och herr Bluscreen Bill.

Ok, som tidigare sagts här så kan jag hålla med om att det är fånigt att låta det här utveckla sig till någon form av konsolkrig, smaken är ju som baken va, delad. Men nu vet ni iaf vad jag tycker sedan om det är ngt att hänga i julgranen i år är ju upp till var och en.

Sedan angående det du säger om spelen Dumlen, Det är de två spelen du nämner som många talar om, javisst, men det lär med all säkerhet komma fler guldkorn det vet vi nog alla var sig man vågar erkänna det eller inte.

Medlem

Tja.. själv har man inte haft en bluescreen på lite drygt 5 år, men jaja.. jag är ganska noga med att sköta om min dator väl.
Sedan fungerar mkt av de program/spel som finns i andra OS som linux t ex, det tar bara lite mer arbete för att få dem att fungera.

Joo, men det är ju samma sak med alla konsoller, de tror ju bara att det finns 1 eller 2 guldkorn, men xbox hade ganska många ändå, och 360n har ett par redan nu, trots att de inte har särskilt många spel släppta.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Är väl ändå så, att dom människorna som e säkra på sitt val av konsol inte finner någon egentlig mening med att diskutera vilken konsol som är bäst.
Medans dom som av nån anledning är osäkra på sitt val måste välja en sida och slåss för liv och lem för just den sidan, och då nämner dom såklart bara dom största och mest välkända spelen för att dom inte vet något bättre.
Kanske t.o.m. är så att dom inte vet vad dom tycker är ett bra eller intressant spel?

Flakmonkey

vilka spel såg folk fram emot när 360 släpptes? Perfect Dark Zero? Project Gotham Racing 3? Dead or Alive 4? det kom ett antal bralanseringsspel som inte var uppföljare, condemned och kameo, men de som "folk" såg fram emot var uppföljare de också. Det är bara naturligt att lockas av det det som man redan känner till. Sen om folk rackar ner på PS3 för att folk ser fram emot Metal Gear Solid och Final Fantasy, vilka spel är det som Nintendo kommer med till Wii? De lever ju enbart på sina uppföljare, i mycket större utsträckning än Sony och Microsoft imo. Men där klagar ingen, antar att det är för att Nintendo har blivit heliga iom att handkontrollen är nyskapande, så den får man inte klaga på...

Det är så lustigt. Efter E3 2005 så fick Xbox 360 ta emot en massa skit, då fick man försvara den. Sen så trodde väldigt få på Wii, eller Revolution som den hette på den tiden, grafiken var ful och handkontrollen konstig. Sen när den bytte namn till Wii så blev den ju ännu mer förlöjligad och man fick försvara Nintendo... Sen efter E3 2006 så har hela förbytts, helt plötsligt är det Sony som är den stora banditen i dramat och Playstation 3 konsolen som är sämst i hela världen och visst, nu "måste" man försvara den också. Och man försvara dem inte för att någon av dem är bäst utan för att många tycks se det som svart och vitt... någon konsol måste vara mycket bättre och någon måste vara sämst... i verkligheten är det nog snarare så att alla har något speciellt att erbjuda och alla tre kommer ha sina för och nackdelar. Personligen tror jag att det kommer kul spel till alla tre och i slutändan är det det som räknas... sen så tycker inte jag att priset gör en konsol bra eller dålig, en kass konsol är en kass konsol även om den kostar 50 spänn och en bra konsol är en bra konsol även om den kostar 20 000, visst är den då dyr och förmodligen inte värd sitt pris, men det är en helt annan sak...

Sen apropå intressanta spel till PS3, förutom de uppenbara (MGS, FF, GT, etc) så ser jag fram emot Resistance, Fatal Inertia, Heavenly Sword, Heavy Rain, Merceanaires 2, Lair, Eye of Judgment, Eight Days och listan kan göras längre... Sen förstår jag inte heller vad det skulle vara för fel med uppföljare, ett spel blir inte sämre bara för att det är en uppföljare... ska man inte spela Tekken 6, eller någon annan del i en längre spelserie, bara för att det är en uppföljare? Verkar urbota dumt faktiskt. Sen kan det ju vara kul med med nya och "innovativa" titlar, men jag ser ändå underhållningsfaktorn som den viktigaste

Medlem

Nosnos, appropå att dom får ta skit..

Tror snarare att det är så att det är extremisterna som syns och hörs mest.

Tror att dom flesta faktist inte bryr sig om hela "Vilken konsol som e bäst"-frågan. Bara att dom som av någon anledning gör det är dom som hörs mest, är väl så med extremister inom dom flesta områdena.

Medlem

Alla spelen som du räknar upp är väl inte ps3 exklusiva?

PÅ min PS2 har det bara rullat 3-4st spel hela tiden..
PES serien & GT serien + Soul Calibur ..& ibland fylle Tiger woods!. Jag köper egentligen PS3 för att fortsätta med uppföljarna.. 6000:- spänn för detta kan låta mycket men inte för mig, för så mycket glädje dom ger mig & polarna när man lirar tillsammans är oslagbart.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Flakmonkey
Skrivet av Cedric:

Alla spelen som du räknar upp är väl inte ps3 exklusiva?

Tror dem är det, men inte 100 på allihopa dock... de flesta av de jag räknade upp utvecklas av Sonys inhouse-utvecklare så de är exklusiva iaf

Inaktiv

@Dumlen: Just a little reminder. En del människor, tro det eller ej, har inte den tiden att lägga ner på sin dator utan den tiden de kan få med burken vill man kunna bruka effektivt. Sedan kan inte vem som helst hantera sådant som att byta OS etc. Att folk som inte har den här kunskapen ska behöva stå ut med skiten är, tycker jag, förjävligt. Nu har vi eller kanske bara jag gått tillräckligt OT så jag slutar där.

Medlem

Okej, ja dom flesta av dessa PS3-spel som du nämner känner jag inte till så mycket om, men jag blev faktiskt förvånad att se att Heavy Rain verkar bli exklusivt. Trodde jag inte Quantic skulle göra. Sålde inte Fahrenheit bra på PC eller? Jag köpte det då genast.

Flakmonkey

På Gamespot står det enbart som en PS3-titel iaf... sen så kan ju sådana saker ändras fortare än kvickt... är väl ett bra tag kvar tills det släpps så... poängen var iaf att det faktiskt finns intressanta spel till PS3 som inte är uppföljare och det stämmer även om Heavy Rain släpps till PC och/eller 360

Medlem

Joo, klart det finns intressanta spel som inte är uppföljare, men själv tycker jag att det blir lite tjatigt i längden att hör om Final Fantasy 45 miljoner och en fjärdedel (lite överdrift, men det skulle inte förvåna mig ifall de mjölkade serien så länge).

Sedan är väl man helt mongo och lär bli hackad på i evighet, men jag gillar varken Final Fantasy eller Metal Gear Solid särskilt mkt. Vill jag ha ett bra smygarspel så väljer jag Splinter Cell framför MGS och dess serietidningsliknande figurer.

Jag tycker iaf att det blir lite tråkigt att det blir mer och mer uppföljare som oftast inte ens lever upp till kvaliteten av orginalet, utan mer mjölkar köpare på namnet än på spelet i sig självt.

Det är faktiskt roligare att se helt nya spel, ta t ex Viva Pinata, det är enligt mig helt olikt något annat jag sett och det verkar bli en mkt intressant titel. Sedan kan man ju iofs undra vad utvecklarna var påverkade av när de kom på konceptet, men förutsatt att det blir ett bra spel så kommer jag helt klart köpa det.

Själv höll man på att förbise 360n man äger för att jag var helt inställd på att den var skräp och skulle helt resolut ha en ps3a och inget annat. Hade nog ångrat mig en hel del ifall jag fortsatt tänka så då jag haft jäkligt roligt med min 360 och är inte alls missnöjd med mitt köp över huvud taget.

Ps3 och Wii kommer nog införskaffas, antagligen blir det ett Wii vid släppet och en ps3a vid ett senare tillfälle ( då den sjunkit någon tusenlapp eller två i pris).

En sak jag inte kommer förstå är varför folk alltid ska ta en sida? Varför itne köpa alla 3 konsoller istället? Visst, det kan bli dyrt i slutändan, men du missar ju inga bra titlar direkt, du kan ju spela på alla 3.

Men nu verkar det mer vara så att antingen köper man det ena eller det andra, man kan inte köpa båda, nej nej, då är man dum i huvudet, för då har man gjort 2 dåliga val istället för ett sett i andras ögon.

Aja, tror inte ni orkar läsa mer ifall man skriver mer så jag avlutar med att säga BANANBUFFEL!!!!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar