EA positiva till förseningen av PS3

Robot
Inaktiv
EA positiva till förseningen av PS3

Sony med P$3 kommer att förlora mycket på detta.

Medlem

Många kloka ord i artikeln! Kan inte göra annat än att hålla med.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey
Skrivet av redmac:

Många kloka ord i artikeln! Kan inte göra annat än att hålla med.

Det får man verkligen hoppas Spelutvecklare borde ju kunna tänka lite längre än "OMFG SONY GOT PWNED!!"

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av redmac:

Många kloka ord i artikeln! Kan inte göra annat än att hålla med.

Det får man verkligen hoppas Spelutvecklare borde ju kunna tänka lite längre än "OMFG SONY GOT PWNED!!"

Haha japp.
Det är bara forumfolk som tänker så

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Sony med P$3 kommer att förlora mycket på detta.

Nja.. EU är inte alls lika viktig som Japan och USA. Att det är vi som inte får några maskiner i november är för att vi tyvärr är den minsta av de stora marknaderna. Men PS har ett väldigt starkt varumärke i EU vilket gör att Sony hoppas på att förseningen inte ska göra någon större skada.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Skrivet av Microsoft:

...there's no escaping the disappointment that Sony didn't manage a global launch - a fact Neil Thompson, UK Director of Home and Entertainment at Microsoft, was quick to point out: "We know how challenging it is to pull off a global launch so it's not surprising that Sony has backed away from their previously announced launch plan due to the unproven technology they are trying to pack in to their console. Europe remains a priority for us and that is why gamers have been able to experience Xbox 360 from day one."

Många säger att Sony är kaxiga men MS är dom mest pubertala trashers jag varit med om.. otroligt!.
:evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Microsoft:

...there's no escaping the disappointment that Sony didn't manage a global launch - a fact Neil Thompson, UK Director of Home and Entertainment at Microsoft, was quick to point out: "We know how challenging it is to pull off a global launch so it's not surprising that Sony has backed away from their previously announced launch plan due to the unproven technology they are trying to pack in to their console. Europe remains a priority for us and that is why gamers have been able to experience Xbox 360 from day one."

Många säger att Sony är kaxiga men MS är dom mest pubertala trashers jag varit med om.. otroligt!.
:evil:

Priority my ass! varför har vi fått vänta över en månad på dead rising?

Medlem

Jag har redan en svensk pal version av Dead Rising!! Har man kontakter i spelbutiker så får man lite extra förmåner... Grymt bra spel föresten... Både DR och Saints Row spinner för fullt i min 360 senaste dagarna... Älskar båda spelen grymt mycket... Nu det enda spel jag verkligen längtar efter är GoW...Jag har tröttnat på Sony, tänker avboka mitt ex, dem bara släpper mer o mer av sina o-sanningar... Snart finns väl ingen Cell eller BlueRay med i ps3:an heller...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag har redan en svensk pal version av Dead Rising!! Har man kontakter i spelbutiker så får man lite extra förmåner... Grymt bra spel föresten... Både DR och Saints Row spinner för fullt i min 360 senaste dagarna... Älskar båda spelen grymt mycket... Nu det enda spel jag verkligen längtar efter är GoW...Jag har tröttnat på Sony, tänker avboka mitt ex, dem bara släpper mer o mer av sina o-sanningar... Snart finns väl ingen Cell eller BlueRay med i ps3:an heller...

Du gillar att använda punkter i dina inlägg va?

Medlem

Ja det gör jag............................................... stör det dig.......................................`????? Vill du att jag ska sluta me det???????????????????????????????????????????.-...................................... När jag använder ............... så betyder som en liten paus... jag andas.......................................


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

HaZe303, vet hur det känns... Jag skriver också som jag pratar/tänker.
Men man kan faktiskt läsa igenom det man skrivit och snygga till det innan man postar det... Eller hur?

...:)


signatur
Medlem

Man bör läsa igenom det man skrivit innan man postar.

Inaktiv

jag stör mej otroligt mycket på är att vi i eu är dom bortglömda....vi får spelen sist...vissa spel kommer aldrig...spelen som kommer är delvis förstörda pga kasst palsystem...
hoppas dom har skärpt sig nu vid denna generationen...

Skrivet av HaZe303:

Ja det gör jag............................................... stör det dig.......................................`????? Vill du att jag ska sluta me det???????????????????????????????????????????.-...................................... När jag använder ............... så betyder som en liten paus... jag andas.......................................

hahaha..jag trodde det var bara jag som var galen och använder punkter på det viset.....
det är ett helvete när man ska skriva en uppsats i svenska.....läraren tycker inte om punkterna....

Skrivet av Gabor:

HaZe303, vet hur det känns... Jag skriver också som jag pratar/tänker.
Men man kan faktiskt läsa igenom det man skrivit och snygga till det innan man postar det... Eller hur?

...:)

det blir för många punker att sudda ut....tar bort tid från det viktiga här i livet....som att..........................umm........att skriva punkter......

=):)


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Flakmonkey
Skrivet av MacCoy:

jag stör mej otroligt mycket på är att vi i eu är dom bortglömda....vi får spelen sist...vissa spel kommer aldrig...spelen som kommer är delvis förstörda pga kasst palsystem...
hoppas dom har skärpt sig nu vid denna generationen...

Problemet med att spel inte kommer till Europa försvinner ju helt med Playstation 3 iaf iom att den är helt regionsfri.... så nu kommer vi slippa vänta ett år extra på härliga japanska rpgs

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MacCoy:

jag stör mej otroligt mycket på är att vi i eu är dom bortglömda....vi får spelen sist...vissa spel kommer aldrig...spelen som kommer är delvis förstörda pga kasst palsystem...
hoppas dom har skärpt sig nu vid denna generationen...

Problemet med att spel inte kommer till Europa försvinner ju helt med Playstation 3 iaf iom att den är helt regionsfri.... så nu kommer vi slippa vänta ett år extra på härliga japanska rpgs

Japanska RPGS löser ju sig inte direkt om inte alla börjar ta lektioner i japanska men skiten brukar ju komma till US iallafall så får man ta det där ifrån. T ex som Chrono trigger -.-

Flakmonkey

Man skriver ut en översättning på nätet å så sitter man å läser

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Microsoft:

...there's no escaping the disappointment that Sony didn't manage a global launch - a fact Neil Thompson, UK Director of Home and Entertainment at Microsoft, was quick to point out: "We know how challenging it is to pull off a global launch so it's not surprising that Sony has backed away from their previously announced launch plan due to the unproven technology they are trying to pack in to their console. Europe remains a priority for us and that is why gamers have been able to experience Xbox 360 from day one."

Många säger att Sony är kaxiga men MS är dom mest pubertala trashers jag varit med om.. otroligt!.
:evil:

Det är sony som är mest kaxig:

?The Xbox 360 is Going After the PlayStation 2.?

?The Xbox 360 won't change the type of entertainment.?

inte PS3 heller, det är nog Wii som gör det

?The Xbox 360 is more of an Xbox 1.5 than a next generation console.?

håller inte med. Kolla bara på Mass Effect Gears of War m.m

"the next generation doesn't start until we say it does!"?

haha sony tror att dom är nåt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja det gör jag............................................... stör det dig.......................................`????? Vill du att jag ska sluta me det???????????????????????????????????????????.-...................................... När jag använder ............... så betyder som en liten paus... jag andas.......................................

Ja, det stör mig.

Skrivet av Night Hawk:

Det är sony som är mest kaxig:
?The Xbox 360 is Going After the PlayStation 2.?
?The Xbox 360 won't change the type of entertainment.?
- inte PS3 heller, det är nog Wii som gör det
?The Xbox 360 is more of an Xbox 1.5 than a next generation console.?
- håller inte med. Kolla bara på Mass Effect Gears of War m.m

"the next generation doesn't start until we say it does!"?
- haha sony tror att dom är nåt

kaxig o kaxig.. jag tycker iofs att lite utav det dom säger är ju sant?

Next gen ..ja vad är det? kanske helt ny hårdvara som ingen tidigare nyttjat som grund till en spel/multimeda allt i ett konsol. Home entertainment systemen ute idag är ju bara pezez i VHS chassin 8)

Nytänk eller teknologi nånstans? ..nope!. X360 släppte inget nytt? ..bara ett vassare grafik kort.
PS3 tar det senaste + sånt som blue ray som inte ens är en standard och bygger ett a la carté konsol/home entertainment system. Kostar visst .. men mycket ny teknik för pengarna. Visst blue-ray kommer ju jiddra med mång pirater som älskar sina krysslådor för att dom bara kör rippade filmer och spel direkt ifrån disk ..men inget nytt.

Så om man inte teknik nördar allt för mycket så skulle jag vilja veta skillnaden på att koppla en PC med 2st game pads till min plasma och en X360? ..ingen ..ok.

Om jag har en PS3 med HDMI + DTS och Blueray så kan den mer än vad min PC kan och jag köper en helt annan typ utav hårdvara.. visst kanske Cell proppen inte kan visa mycket för dagen men bara små funktioner som att streama hundra kanaler samtidigt osv ..är ny-tänk helt enkelt.
Jag tror att eftersom Sony inte är dumma(tänk PS2) så vet dom att denna konsol skall leva ett tag, och jag tror mer på att utvecklngen till Cell kommer bara bli bättre varje år som går medans X360 redan ligger och kör på max.. eftersom det egentligen är en pc ifrån 2005.

Det jag där emot inte förstår är att MS är så jvla snabba att bjäbba ut anti PR mot Sony varje j-vla vecka sedan dom släppt X360 ?? ..i mina ögon så är det desperation, klart att deras nangiala skulle vara en marknad utan Sony och bara lilla fan boy Wii på marknaden som dom säkert köper upp.

Hade MS trot på sin produkt så skulle dom inte släppa lös dessa små fjortis PR snubbar som trashar hela tiden ..ger ju inget bra intryck utav MS i överhuvudtaget.

..så det så..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Night Hawk:

Det är sony som är mest kaxig:
?The Xbox 360 is Going After the PlayStation 2.?
?The Xbox 360 won't change the type of entertainment.?
- inte PS3 heller, det är nog Wii som gör det
?The Xbox 360 is more of an Xbox 1.5 than a next generation console.?
- håller inte med. Kolla bara på Mass Effect Gears of War m.m

"the next generation doesn't start until we say it does!"?
- haha sony tror att dom är nåt

kaxig o kaxig.. jag tycker iofs att lite utav det dom säger är ju sant?

Next gen ..ja vad är det? kanske helt ny hårdvara som ingen tidigare nyttjat som grund till en spel/multimeda allt i ett konsol. Home entertainment systemen ute idag är ju bara pezez i VHS chassin 8)

Nytänk eller teknologi nånstans? ..nope!. X360 släppte inget nytt? ..bara ett vassare grafik kort.
PS3 tar det senaste + sånt som blue ray som inte ens är en standard och bygger ett a la carté konsol/home entertainment system. Kostar visst .. men mycket ny teknik för pengarna. Visst blue-ray kommer ju jiddra med mång pirater som älskar sina krysslådor för att dom bara kör rippade filmer och spel direkt ifrån disk ..men inget nytt.

Så om man inte teknik nördar allt för mycket så skulle jag vilja veta skillnaden på att koppla en PC med 2st game pads till min plasma och en X360? ..ingen ..ok.

Om jag har en PS3 med HDMI + DTS och Blueray så kan den mer än vad min PC kan och jag köper en helt annan typ utav hårdvara.. visst kanske Cell proppen inte kan visa mycket för dagen men bara små funktioner som att streama hundra kanaler samtidigt osv ..är ny-tänk helt enkelt.
Jag tror att eftersom Sony inte är dumma(tänk PS2) så vet dom att denna konsol skall leva ett tag, och jag tror mer på att utvecklngen till Cell kommer bara bli bättre varje år som går medans X360 redan ligger och kör på max.. eftersom det egentligen är en pc ifrån 2005.

Det jag där emot inte förstår är att MS är så jvla snabba att bjäbba ut anti PR mot Sony varje j-vla vecka sedan dom släppt X360 ?? ..i mina ögon så är det desperation, klart att deras nangiala skulle vara en marknad utan Sony och bara lilla fan boy Wii på marknaden som dom säkert köper upp.

Hade MS trot på sin produkt så skulle dom inte släppa lös dessa små fjortis PR snubbar som trashar hela tiden ..ger ju inget bra intryck utav MS i överhuvudtaget.

..så det så..

FanBoy?.
Jösses om 1 år är ps3an också lika gammal
vart vill du komma... spelen som börjar
utnyttja teknologin i 360n dyker inte
uppförrens nu till års skiftet.

Sen vad du jämnför skillnaden med att
sticka in en analog kontroll i datorn och
din hårdvara var det lustigaste...

Ja om jag köper senaste hårdvaran till
PC:n o sticker in en ps3-analog-modi blabal
blajja är det väl samma sak också :).

Har man glömt konsolernas ursprungliga
mening att också vara ett billigare val
men att få hög prestandad och slippa
uppgradering.

Skrivet av zauii89:

FanBoy?. ...Har man glömt konsolernas ursprungliga mening att också vara ett billigare val men att få hög prestandad och slippa uppgradering.

Fanboy nah.. men konsolernas ursprungliga mening trodde jag var att skapa renodlade spel maskiner som inte det gick att köra excel på.. dvs. Bara byggda för spel. Priset blev självklart lägre eftersom det bara är en leksak och inget arbets instrument så som pc'n ursprungligen var till för.

Anyway, en konsol i mitt tycke skall vara en maskin som bara är gjort för underhållning.. o nu måste man ju kunna surfa och kolla bildalbum osv.. så lite utav pc's funtioner kommer ju in. Men om jag fick välja så skulle jag vilja ha en konsol som var helt standalone, med hårdvara och ny teknik och tänk som bara är gjort för grafik och ljud, ..inte skit som idag mste följa pc's arkitektur o lagar.. f-n kommer ingen ihåg Neo Geo när det kom..?

Dagens über konsol skulle ju kunna byggas på tex. silicon grafiks kretsar o dylikt som bara nyttjas vid tex. cgi animering... men det finns ju inga som har ballarna att skapa nått helt nytt som inte går att replikera och käna pengar på.. x360 & pc är ju hand i hand.. ingen tappar mark ..portingarna är ju bara millimeter skillnad på tex..

Där tycker jag Sony tänkt om lite med att bygga allt på en Cell struktur och däriegenom få möjlighter som inte tidigare är möjligt att skapa i Pc/konsol värden ..ny tänk/Next Gen helt enkelt.
och det respekterar jag dom för och är villig att betala extra för. Folk hyllar ju Nintendos egna koncept men trashar PS3'an för att den är för dyr?
..men tänker inte att dom också är självständiga med att köra sitt eget race och inget som Mr.Gates har pissat på..

Så om tex någon skapar en konsol där man springer runt i Sagan om ringen CGI men kostar 50.000:- ..så köper jag.

Fanboy? ..nä jag vill bara ha mera..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Men "antagligen" vare det jag menade med slippa
uppgradering att consolen är en renodlad spel maskin.

Jag tycker dock ps3an liknar mer än pc and 360n om man
ska gå in på deras olika functions/features.

Att pc alltid ligger före är inte så konsigt eftesom allt
och då menar jag allt med teknik egentligen är datorer.

360n är en PC men till skillnad så är den ett val där
du kan spela de senaste spelen två år framöver
med höga settings medans Pc kan du i princip
uppgradera vecka 1 så är du gammal vecka 2.

1
Skriv svar