Varför skriver folk bloggar?

Inaktiv
Varför skriver folk bloggar?

Vad är den egentliga meningen med bloggar? Att avreagera sig kan man göra genom att skriva i Word på samma sätt, och majoriteten av materialet som går att återfinna i dagens bloggparadis består mestadels av nonsen, vad får då denna trend att fortsätta, även om man egentligen skriver för sig själv?

Detta är ingen artikel av något slag, eller har något med spel att göra - utan endast en? tja, en blogg? Bloggar har svept in på marknaden endast under de senaste åren, och ändå gjort ett större intryck än något annat - varför detta bloggande? Min ?teori?(Ja, det låter corny att kalla det det, men lev med det) är önslan att någon faktiskt hittar till bloggen, jag vet, oddsen över det är väldigt minimala. Ändå, skillnaden emellan Word och Blogg är att här finns risken, om så minimal, att folk faktiskt hittar och drar intresset till din blogg. För övrigt skiter jag fullständigt i om jag tråkar ut er nu, jag har inget annat att göra mer än att vänta tills timman är inne, och tröttheten tar över tillräckligt för att få mig att somna.

Är det människans uppmärksamhetsbegär som påtvingat detta bloggande? Den blåögda inställningen som jag faktiskt har, är nog den största drivelsen till detta skrivande, och de flestas bloggande. Aja, är väl dags att sova, kanske. Kanske? Det var allt för mig - ni icke-befintliga läsare. Jag kanske kan få nöje av att läsa den nu igen, och föra mig närmre John Blunds intåg. Good Night, and stay tuned for Conan everybody.

#blogg

Medlem
Varför skriver folk bloggar?

Skriv mera bloggar och upptäck vad som är charmen med det.

Medlem

Folk bloggar för att få uttrycka sina åsikter i hopp om att någon vill läsa dem. Är själv förundrad över detta med bloggande. Använde det själv en gång i tiden som skapelsedagbok för mina skriverier, men lade ned det. Blev ju uttjatat med bloggande rätt snart. Vill du se något roligt, så gå in på lite privatpersoners bloggar, och se hur många svar de har. Det vanligaste man möts av är "Comments 0". Gissar att de är lika välbesökta som kommenterade

Medlem

Jo, det förstår jag med. Men att skriva en blogg på en extern sida (ex. wordpress) känns så fruktansvärt meninglöst - då det där är ganska säkert att bloggen aldrig blir läst av någon annan än författaren. Skillnad är det här - här publiceras det information om de senaste bloggarna vilket leder till att folk faktiskt läser bloggen. (Ett exempel är att jag fått 46 träffar) Något som ger bloggen en betydligt tyngre betydelse.

Medlem

Jag skriver delvis för att uppmärksamma de som läser om diverse saker men mest för mig själv, lite som en dagbok. Sen tycker jag att det är grymt skoj att läsa saker man skrev för flera år sen, så om något år kan det bli kul att läsa de äldre inläggen.

Medlem

Så du använder det som en slags tidskapsel?
Är ju ganska intressant, kanske har detta spirat upp mitt intresse för bloggar. Jag har märkt nu på senare tider att det är skönt att avreagera sig genom bloggar.

Medlem

Folk skriver bloggar av så många anledningar (ofta kombinerade anledningar).

Till exempel:
*Vill ha uppmärksamhet
*Vill lätta hjärtat
*Tycker om att skriva
*Vill att andra ska engaera sig i deras liv.
Och så finns det en hel del andra orsaker också.

1
Skriv svar