Är MMORPG för krångliga?

Medlem
Är MMORPG för krångliga?

Nej, de är ej för krångliga, tvärtom tycker jag att många mmorpg-spel är för simpla, EVE är inte så simpelt, men många andra är.

Medlem

Håller med Famest, det är för simpla, att gå och slå på fiender för att få Experience är inte krångligt, också därför jag tröttnar löjligt fort.

Skulle jag börja seriöst med ett MMORPG igen skulle det defentivt vara EVE.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tycker dom är krångliga, men jag är väl ensam. EVE skulle jag nog testa och jag fick för mig o testa nåt...

Medlem

MMO spel går fort att lära sig. När jag körde wow betan som kunde jag alla basic på 2 - 5 min spelande lika med Lineage 2 och andra MMO spel som jag har spelat. Skulle vara kul med ett MMO som tar lite längre tid än så


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

WTF? För krångliga? Håller absolut med många andra här, dvs tvärtom, dom är alldeles för simpla och enformiga, där WoW är den värsta av alla. Man får verkligen allt serverat på silverfat. Visst jag förstår att dom vill nå ut till så många (läs så unga/dumma) som möjligt eftersom de är ett företag och vill tjäna så mkt pengar som möjligt, men mig roar det iaf INTE.

Det finns några undantag vad gäller simpla MMORPGs: Ultima Online, Tibia och då möjligen Eve Online som jag inte testat.Väntar dock på Darkfall som låter för bra för att vara sant.

Förövrigt tror jag de kommer komma en uppsjö med WoW-kloner nu eftersom WoW fick sådan framgång.. Riktigt trist, genren var på väg på rätt spår ett tag.

Medlem

För krångliga? Hahaha...

Verkar snarare som det är en oskriven regel att MMO's måste ha ett fightingsystem som är så simpelt och trist som möjligt.

Skrivet av Maloken:

Det finns några undantag vad gäller simpla MMORPGs: Ultima Online, Tibia och då möjligen Eve Online som jag inte testat.

Fan vad jag saknar Ultima Online...oldschool då alltså. Dagens UO är samma fördummade skräp som allt annat.

Inaktiv

MMO's är alldeles för fast i "tärnings-systemet". Skulle inte ha nåt emot ett skicklighetsbaserat MMO (tänk Nox).

Sen är i stort sett alla mmo-strider passiva intill mental istid. Attack-klick, vänta fem min, tryck specialförmåga, vänta 5 min till, osv.
Sen: WOW, 13,467 exp! Vad är min TNL? Hmm... 3,4miljoner!?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Man får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på Age of Conan. Det verkar ganska ambitiöst men är det bara hälften så fett som det låter så är det ett klart köp.

Inaktiv

Jag gillar inte CU och NGE (simplifieringen) av SWG.


signatur
Inaktiv

Håller på Age of Conan .. de verkar ha fattat hur ett riktigt MMORPG ska se ut 8)


signatur

De kallar mig Lunde

Medlem
Skrivet av aar88:

Jag gillar inte CU och NGE (simplifieringen) av SWG.

Ja, de förstörde allt som var bra med spelet, men fixade inte det som var kasst.

Medlem

Ska inte vara för krångligt heller. WoW som "alla" spelar är inte krångligt. Det är jättelätt, ända tills du sätter dig in i spelet och gör det krångligt. WoW som många andra mmorpg låter dig krånga till det, tänker macro och addonsystemen som är väldigt komplexa om man så vill.

Medlem

håller med postaren här över, t.ex när du når 60 och ska börja organisera 40.manna raider, och bossarna kräverl ite mer än stå och slå på honom tills han dör, så börjar det bli riktigt interesant.


signatur

P.L.U.R

Medlem

WoW's fel är inte att det är lätt att sätta sig in i, det är en fördel.
Felet med WoW är att det är så förbannat enkelt att bli lvl 60.
Sen är det lite tråkigt att man måste vara med i superseriösa guilds som kickar en om inte spelar 3-4 gånger i veckan för att kunna köra endgame.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

PlanetSide är nog snart glömt och begravet...Inte särskilt svårt att sätta sej in i, men väldigt belönande och kul. Har ni inte testat det, så gör det...


signatur

God coded the world in six days

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

MMO's är alldeles för fast i "tärnings-systemet". Skulle inte ha nåt emot ett skicklighetsbaserat MMO (tänk Nox).

Sen är i stort sett alla mmo-strider passiva intill mental istid. Attack-klick, vänta fem min, tryck specialförmåga, vänta 5 min till, osv.
Sen: WOW, 13,467 exp! Vad är min TNL? Hmm... 3,4miljoner!?

Agreed om dem kan komma på ett bra sätt att få interaktiva fighter med ett vettigt fight system där man manuelt blockar och dodgar osv utan att det laggar fan och blir ospelbart utan 10mbit bredband så skulle man kunna göra bra mycket complexare spel och fighter som ger spelaren frihet i att bestämma mer hur man slåss utan att bli låsta till vilka abilities som man får.

Men problemet med det är att det kräver otroligt mycket mer ai kod för intressanta fighter vilket jag tror är det största problemet, och skulle förmodligen bara funka någorlunda i instanser...

Detta skulle även göra att man kunde komma ifrån dessa evigt återkommande raid fighter. 1 tank 10 healers som spam healar tanken tills bossen dör *gäsp*.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nåt som dock MMO'sl är: Väldigt tidskrävande. Nog en av de anledningar till att jag inte spelar dom

Medlem

EVE är väl det som är krånligt..resten fungerar ju på exakt samma sätt allihop. (generalisera mera? ja tack)


signatur

back in the day we did'nt have no oldschool.

Medlem

Men väntar ju på Counter-Strike Online......


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Z4XXOR:

Men väntar ju på Counter-Strike Online......

Jag skulle hellre köra en kniv genom min fot.

1
Skriv svar