Playstation 3:s europalansering uppskjuten till mars

Inaktiv
Medlem
Skrivet av LocSin:

En snabb titt på aftonbladet så ser man att de har en poll igång angående det hela. De frågar vad folk ska göra nu när PS3 inte släpps iår. (När detta skrivs)Typ 20% ska köpa xb360 istället, 21% ska köpa Wii istället, 34% ska vänta och köpa PS3 när den kommer, resten skiter i alla nya konsoller. Detta är detta är ju från aftonbladet och visar då en hyffsad bild över hur det hela påverkar casual-gamers. Som det ser ut nu så kommer Xbox sälja lika mycket som Wii, dvs Wii kommer precis som Gamecube inte vinna speciellt många kunder fast sitt låga pris. De flesta kör på Playstation. Det är ju faktiskt så att casual-gamers är den stora massan och den verkar inte ha övergett Sony.

Du tror att en undersökning på aftonbladet i samband med den artikeln visa hur konsollerna kommer säljas?
Du får nog tänka om lite


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Flakmonkey
Skrivet av LocSin:

En snabb titt på aftonbladet så ser man att de har en poll igång angående det hela. De frågar vad folk ska göra nu när PS3 inte släpps iår. (När detta skrivs)Typ 20% ska köpa xb360 istället, 21% ska köpa Wii istället, 34% ska vänta och köpa PS3 när den kommer, resten skiter i alla nya konsoller. Detta är detta är ju från aftonbladet och visar då en hyffsad bild över hur det hela påverkar casual-gamers. Som det ser ut nu så kommer Xbox sälja lika mycket som Wii, dvs Wii kommer precis som Gamecube inte vinna speciellt många kunder fast sitt låga pris. De flesta kör på Playstation. Det är ju faktiskt så att casual-gamers är den stora massan och den verkar inte ha övergett Sony.

Så sant som det är sagt... men det är ju som med spelbranschen... ska man tro det som skrivs på sidor som FZ så borde ju The Sims inte sälja en enda kopio och BF2 skulle vara det sämsta spelet som någonsin gjorts och alla skulle ha slutat spelat det för länge sen pga att patcharna suger så hårt... sanningen är ju snarare den att den stora massan skiter i sånt här... de köper det som de är vana vid och sen är det inte mer med det... Självkalrt kommer Sony förlora mycket på att missa julhandeln, men om man summerar det här om 4-5 år så tror jag inte det kommer ha påverka alltför mycket.

I slutändan hänger det ändå bara på en enda sak, spelen... Kommer det att släppas bra spel till Playstation 3, vilket det ser ut att göra, så kommer den sälja bra... släpps det kassa spel så kommer den att misslyckas rejält. Gamers är lika snabba på att förlåta som de är att döma.

Skrivet av Json_81:

Du tror att en undersökning på aftonbladet i samband med den artikeln visa hur konsollerna kommer säljas?
Du får nog tänka om lite

En undersökning på aftonbladet visar det betydligt bättre än åsikter på en spelsida som denna iaf

Medlem

Men förbannade jävla idioter. Kunde de inte tänkt på det liiiiiite tidigare eller !?!? Nej nu skiter jag nog i den här skitkonsolen.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Json_81:

Du tror att en undersökning på aftonbladet i samband med den artikeln visa hur konsollerna kommer säljas?
Du får nog tänka om lite

En undersökning på aftonbladet visar det betydligt bättre än åsikter på en spelsida som denna iaf

Sant.
Men en poll som frågar efter hur en försening påverkar folk som tänkt köpa ps3 lär knappast visa hur konsollförsäljningen fördelar sig.

Att Wii inte kommer sälja bättre än GC låter helt otroligt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Dom verkar ju ha produktionsproblem med "Blueray läsaren"
som alla pekar på som förklaring till det skyhöga priset.
http://www.nyteknik.se/art/46948 (lägg märke till den GAMLA arkivbilden dom har använt)

Jag bryr mig i och för sig inte eftersom jag endast kommer
köpa Wii.

Flakmonkey
Skrivet av Json_81:

Sant.
Men en poll som frågar efter hur en försening påverkar folk som tänkt köpa ps3 lär knappast visa hur konsollförsäljningen fördelar sig.

Att Wii inte kommer sälja bättre än GC låter helt otroligt.

Det har du rätt i och sanningen är väl den att ingen poll kan visa hur konsolförsäljningen kommer fördela sig... vi kommer få indikationer på det efter det att dem släppts men vi kommer ju inte veta resultatet förrän om 3-4 år så allt vi kan göra nu är att spekulera ^^

Inaktiv

Nu har man iallafall pengar till en HD tv före Ps3:an
Att spela Ps3 på min gamla 4:3 20 tummare är inte attraktivt.

Medlem

Jag skulle bli hälften så irriterad om det inte vore för det att det nästan alltid är Europa som får lida. Iofs har jag ändå inte tänkt köpa PS3 men för sakens skull.

Medlem

Haha! Jag är inte förvånad alls..

Medlem

Jag tror det går bra. Förresten, vad var det nu dom sade om 1080P?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Dåligt. Mig passar det dock desto bättre. Jag förbokade första timmarna @ discshop. Har länge tänkt avboka pga ekonomin trytar men nu hinner den ju stabilisera sig lite

Medlem

Vet inte om detta skadar Sony så mycket mer egentligen... Många besvikna givetvis men jag tror redan att många var tveksamma redan innan detta, främst p.g.a. priset. De kommer sälja slut på första utskicket oavsett men i långa loppet tror jag att det är 360 och Wii som kommer ha den stora kakan av marknaden.

Pheer the 360-Wii-combo!


signatur

- r4z0r -

Medlem

sheit vikket format-krig det blev ^^ - btw philips vinner nästan alltid formatkrig, och eftersom dom e inblandade i blueray så sätter jag mina 2 spänn på det. Samt att porrbranschen valt det med, brukar vara dödsstöten för andra format. Dom har ju valt VHS, CD, DVD och nu Blueray..så ja, känns troligt

Medlem

Först tänkte jag. "FY *************** ERA *********** *********" Men sen kom jag på att jag då inte behöver punga ut så mycket pengar i November för PS3, Xbox 360 + GoW.


signatur
Inaktiv

Ont om blålaser , kan tänkas. Dags att skärpa er Sonyboyz!


signatur

Bättre sent än aldrig!

hmm Inga PAL pga. utav ont om Blå laser..? ..dom skulle ju fortfarande kunna släppa globalt men i mindre kvantiteter eller? ..eller vad har PAL med brist utav blå laser att göra?
:<


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Flakmonkey

De har helt enkelt valt att inte släppa det i Europa för att kunna tillgodose den amerikanska och japanska marknaden ordentligt... Europa har ju alltid kommit andra hand när det gäller konsoler, så det är inte så konstigt egentligen..

Medlem
Citat:

In the U.S., about 400,000 PlayStation 3 machines will be available when they go on sale Nov. 17. About 100,000 will be available on the Nov. 11 Japan launch date.

http://www.iht.com/articles/ap/2006/09/06/business/AS_FIN_COM...

Folk klagade över att det fanns för få Xbox 360 när den släpptes och då fanns det 1.5 millioner. Sony släpper 1/3 av det antalet, vilken katastrof...

Edit: Det är verkligen synd om de som utvecklar spel till PS3. Sony lovade 2 millioner enheter, nu kommer det bara finnas bara en fjärde del av dessa. Det betyder att de som gör spelen bara kommer sälja 1/4 av det dom beräknat de första månaderna.

Flakmonkey

Jao, de som får tag på en kommer nog kunna göra en bra vinst på Ebay

Skrivet av Nosnos:

De har helt enkelt valt att inte släppa det i Europa för att kunna tillgodose den amerikanska och japanska marknaden ordentligt... Europa har ju alltid kommit andra hand när det gäller konsoler, så det är inte så konstigt egentligen..

True u-lands kontinten Europa kommer alltid sist..

F-n va lack man blir!! ..hadde iofs inte tänkt köpa i Nov eftersom jag är lite allergisk att köpa första revideringar utav hårdvara, så detta är egentligen lite bättre för att dom det uppstår barnsjukdommar så kommer Eu revisionen vara fixad.

Lite hopp i mörkret? ..nää:<


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av LantisBo:

Edit: Det är verkligen synd om de som utvecklar spel till PS3. Sony lovade 2 millioner enheter, nu kommer det bara finnas bara en fjärde del av dessa. Det betyder att de som gör spelen bara kommer sälja 1/4 av det dom beräknat de första månaderna.

True, men kolla alla föredetta PS3 exclusiva titlar som började redan för några veckor sedan att svänga om och helt plötsligt bli multikonsol spel.. Assasins Creed ex..
Kanske visste dom redan då att Sony bara blåste blårök om deras release löften ??


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

True, men kolla alla föredetta PS3 exclusiva titlar som började redan för några veckor sedan att svänga om och helt plötsligt bli multikonsol spel.. Assasins Creed ex..
Kanske visste dom redan då att Sony bara blåste blårök om deras release löften ??

Ja, det kanske inte är en slump. Mystiken tätnar.

Medlem

Vikken katastrof!! Jag är inte förvånad, men det här stör mig så otroligt. Sony har varit så kaxiga, vi ska ha 220miljarder konsoler till släpp, vi ska ha dem bästa spelen till släpp... Allt dem säger är bara skit snack... Så trött på att gå på det hela tiden, nu ska jag avboka min ps3, och satsa bara på 360 och pc FTW... GoW, Halo3, Turok, Call of duty3 m.m m.m.... blir grym spel höst ändå... vem behöver sony´s skräp!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ahh vafan va trött...
Det får bli en Wii + nåt annat skoj istället, nåt till datorn kanske?


signatur

yolo

Inaktiv

Hmm nå blir ju ändå en wii sen kanske en PS3 om den någonsin kommer...

... och aldrig nått som Microsoft har haft i sina händer...

Medlem

Ooh, jag som va skapligt sugen på ps3:an för typ 1 år sen..nu är jag inte ett dugg intresserad längre...skaffade mig en 360, och är skitnöjd med den! av 5 stjärnor får den 4 , 5 om det hadre funnits lite mer och bättre spel. Men det kommer ju komma bra många spekl som suger i skägget iaf..t.ex Mass Effect, Lost Odyssey, Blue Dragon, Gears Of War, Lost Planet, .HALO 3!!!!! m.m

nää fyfan jag nöjer mig med mitt 360, och kanske ett Wii, beroende på priser, men vad jag har hört så kommer den inte kosta så mycket! och man kan ju inte motså Zelda!

Sony, tyvärr jag tror ni kommer misslyckas med Ps3:an oavsett hur bra än MGS eller FF kommer att bli..man kan inte överleva på 2 spel liksom.


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vad ska man vara pessimistisk för? Handlar ju bara om att ett TV-spel blir några månader försenat, finns värre saker här i världen att oroa sig för

VAD HERREGUD VAD!?!? DET FINNS VÄL INGET VIKTIGARE ÄN EN PS3 PÅ TV BÄNKEN?!!?!?


signatur

Nämen!

Medlem

360n är underbar, wii lär bli underbar och ps3 kommer bli underbar. Jag och min fästmö vill ha alla tre. Spelar väl ingen roll när och hur dom kommer. Bara dom kommer, samt att jag ska leva och spelar många herrans år framöver. Gud vad skoj jag kommer ha utan att tänka "Gööh, den där suger för den är sämre än den där öööh".

Medlem

Snacka om grym PS3 reklam!!

http://www.jeux-france.com/downloads6452_mov1_pub-playstation...

Fan svin grymt, kolla "REALTIME" grafiken på slutet.. Oj oj oj!

(årets sämsta reklam någonsin)

Skriv svar