Company of Heroes hos FZ

Inaktiv

Dum fråga kanske, men är det något bra spel?

Medlem
Skrivet av Hona:

Är iaf det bästa WW2 strategi spelet, vore grymt att få testa på multi-player.

Tyvärr kommer det inte i närheten av Combat Mission (www.battlefront.com) men det är ett bra rts


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tack fz! Gjorde mig bra o vänta på att tanka det . Har det om 40 min hihi 700kb/s!!!

Medlem
Skrivet av Hona:

Är iaf det bästa WW2 strategi spelet, vore grymt att få testa på multi-player.

Ladda ner multiplayer-beta då

http://www.fileplanet.com/betas/coh_screening.aspx

Medlem

Oh underbart det funkade o tanka ner o 1Mb/sec, har ni fixat iordning någonting på servern? Första gången på jag minns inte hur länge jag inte har behövt göra 250 försök på att få hem filer.

Medlem
Skrivet av XtremeJim:

Dum fråga kanske, men är det något bra spel?

Inte bra, FETT NICE BRA. Jag älskar sånna här spel :D.

Medlem

enda negativa med dehär spelet är infanteriet, de har för klena vapen/tål för mycket.. känns så segt när man sitter och tittar på när 2 infanterigrupper står 2 meter ifrån varandra och skjuter mot varandra.. striden tar 5 minuter typ.. så kommer det en tank helt plötsligt och skjuter ett skott och plockar flera inf's i samma smäll..

enda infanteriet som är bra är typ snipers :S

Medlem

Re-skin på Warhammer 40k spelet?
[/sarcasm]

Nej det var väldigt roligt men man kände igen en hel del hur saker o ting fungerade som i W40k. Älskar verkligen explosionerna :3

Som nämnt ovan inf är lite för kassa på att plocka varandra när de är i bakom tungt skydd, 2m ifrån varandra med klar sikt. bayonett alternativ hade varit användbart.

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Inte bra, FETT NICE BRA. Jag älskar sånna här spel :D.

Då får jag ta och ladda ner demon och testa det då

Medlem
Skrivet av Katana:

enda negativa med dehär spelet är infanteriet, de har för klena vapen/tål för mycket.. känns så segt när man sitter och tittar på när 2 infanterigrupper står 2 meter ifrån varandra och skjuter mot varandra.. striden tar 5 minuter typ.. så kommer det en tank helt plötsligt och skjuter ett skott och plockar flera inf's i samma smäll..

enda infanteriet som är bra är typ snipers :S

En vanlig grupp soldater mot en tank är knappast något som gick bra under kriget. Prova att ge soldaterna anti-tankvapen ist.

Medlem

Asså, någon mer som har problem med att installera det nya demot ? Jag har tankat det från tre ställen nu, FZ, Gameupdates.org och Fileplanet. Ingen av filerna fungerade. Jag dubbelklickar på .exe filen men då hänger sig datorn helt typ. Kan också säga att .exen har ingen speciell ikon utan ser ut som en förminskad "ruta" typ.

Please Fz, your my only hope.

Medlem

Famest: Det är nog inget fel på filen, den är bara vääldigt seg att starta. Tog ett par minuter innan Self extractor´n kom igång för mig. Det var också så när jag testade betan, det tog 45min för den att börja öppna install-rutan efter att man hade dubbel-klickat på ikonen...

Så mitt råd är bara att ha ett bra tålamod


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Oj oj oj... Vilka datorer använder ni?
Trodde Company of Heroes relativt höga minimumkrav såg till att det inte fanns maskiner, där det tog 45 min att packa upp arkivet


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hybris nu skall vi inte retas här, jag skyller på de som har packat demot iaf, min dator klarar av att packa upp allt annat liksom :P.

Medlem

Nä, det är inte o retas.
Själv har jag bara en AMD64 Athlon 3500+, visserligen 2GB RAM, men inte tog det ens en minut att packa upp allt för mig.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hybris... nu var du elak :(.
Jag har faktiskt också en AMD64 Athlon 3.5 processor och 2gig i ram-minne, men det hjälper inte. Det är ngt magiskt med min dator så allt är ganska slött. Nä, men allt annat går faktiskt att packa upp snabbt, det var bara CoH betan som tog sådan tid...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Fungerade att komma in nu, men mitt under installationen står det att det är något fel på någon .TMP fil eller något.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Nä, det är inte o retas.
Själv har jag bara en AMD64 Athlon 3500+, visserligen 2GB RAM, men inte tog det ens en minut att packa upp allt för mig.

Det beror nog på vilket Zip-program man har installerat. Vissa får för sig att läsa igenom hela filen innan rutan kommer upp, vilket gör att det tar ett tag på större filer.

Btw, jag har snart demot. Återkommer när jag har testat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Tycker det är alldeles galet svårt att förstöra tanks förutom med AT-kanonen, men det måste ju vara historiskt korrekt...känns dock som man kan klara allt med en Croc och en M10...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

tyckte infanteri med AT uppgraderingen klarade dom ganska fint.

grymt spel, blir nog ett köp när det kommer


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Tycker det är alldeles galet svårt att förstöra tanks förutom med AT-kanonen, men det måste ju vara historiskt korrekt...

Nja, inte direkt. I verkligheten så var AT-kanonerna ett större hot mot stridsvagnar än vad andra stridsvagnar var. Detta för att de var väldigt svåra att upptäcka innan de öppnade eld och oftast så gjorde de bara det när de var säkra på att träffa. Till skillnad från verkligheten så hade inte riktiga stridsvagnar något hälsopängs-system som tillät dem att stå emot penetration efter penetration från kanonerna. En enda penetrerande träff var oftast allt som krävdes.

Stridsvagnsstriderna i detta spelet är otroligt dryga och ser riktigt fåniga ut när de cirklar runt varandra med någon meters avstånd och skjuter varandra upprepade gånger i röven utan att de blir utslagna. Men det mest dryga är nog ändå att se en vagn stå och ta träff efter träff från panzerfausts eller panzerschrecks utan att bry sig, AT-vapen som var fullt kapabla att plocka en vagn på en enda träff.

Visst, det är antagligen inte menat att vara realistiskt (även fast jag vill minnas att en på utvecklarteamet stod och påstod att det var så otroligt realistiskt att en krigsveteran antagligen inte skulle tycka om spelet) och jag hade knappast väntat mig ett realistiskt pansar-system som i Combat Mission-serien men bättre än såhär borde de väl åtminstone kunnat åstadkomma?

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Stridsvagnsstriderna i detta spelet är otroligt dryga och ser riktigt fåniga ut när de cirklar runt varandra med någon meters avstånd och skjuter varandra upprepade gånger i röven utan att de blir utslagna. Men det mest dryga är nog ändå att se en vagn stå och ta träff efter träff från panzerfausts eller panzerschrecks utan att bry sig, AT-vapen som var fullt kapabla att plocka en vagn på en enda träff.

Ja, 100m avstånd och det krävs ett mirakel att en panzerfaust/Panzerschreck ska misslyckas - såvida dom inte har oturen att studdsa på kurvad pansar (iofs liten chans).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För er som spelar multiplayer betan så finns #coh.se på quakenet. Vi vill gärna få in lite fler svenskar att lira med.

Medlem

För mig segades hela datorn ner av det här demot, även när inte spelet va igång. Spelet flöt dock på bra när jag spelade.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

har just spelat lite av demot nu, verkar bli ett fantastiskt spel

Medlem

Mitt demo var på 4 gb (A). Men det levererade! Blir köp imorn!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar