Angående tjejer och spel

Inaktiv
Angående tjejer och spel

[http://hd.se/webb-tv/2007/09/28/uppstickare-i-grabbig-spelbra...]

Och sen kan ni ju gissa vad jag tycker om det,feel free att kommentera.

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Angående tjejer och spel

du tycker det är bra..?


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Tyckte hon pratade mycket skit.. Kom inte direkt fram till vad hon ville berätta när man tittade på repotaget. o_O

Inaktiv

tycker det är lolliloll


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

Tack för länken! Jag tyckte det var intressant.

Att det inte finns spel för tjejer och/eller att alla tjejspel är stereotypa är visserligen inte riktigt sant. Dataspel är oerhört populärt bland tjejer i Japan, och de spelar mer än Hello Kitty-spel. I japanska spel måste killarna också vara snygga, till skillnad från amerikanska/europeiska spel. (Grov förenkling förstås, för jag fattar ju att alla inte faller för mustachbeprydda rörmokare.)

Medlem
Skrivet av Khaile2:

Tack för länken! Jag tyckte det var intressant.

Att det inte finns spel för tjejer och/eller att alla tjejspel är stereotypa är visserligen inte riktigt sant. Dataspel är oerhört populärt bland tjejer i Japan, och de spelar mer än Hello Kitty-spel. I japanska spel måste killarna också vara snygga, till skillnad från amerikanska/europeiska spel. (Grov förenkling förstås, för jag fattar ju att alla inte faller för mustachbeprydda rörmokare.)

Va? Finns det ingen söt mustach i ett spel så finnes det inte i min hylla.

Inaktiv

Jag såg ett program där tjejer berättade att de inte ville spela tv-spel eftersom det var nördfaktor på det. Detta var i Japan. Men sen vet jag ju inte hur de hade vinklat det. Killar somgick pånätcafé var enligt dem helt out of the question.


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

Är det bara dialekten som dom har i helsingborg eller borde hon uppsöka en talpedagog och få bukt på sina "R"?

Nåja, mycket nonsens var det i alla fall.

Inaktiv

hon pratar inte helsingborgsdialekt!


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar