Jag älskar Kärnkraft

Medlem
Jag älskar Kärnkraft

Ligger nog i sci-fi blodet att man tycker om Kärnkraft, utan kärnkraft så skulle vi inte ha kommit så långt så vi har gjort.

Även om världen består en liten del av just el ifrån kärnkraftverk så tycker jag det är ordentligt smart att använda det. Men alla tycker inte så här utan endel tycker att man ska ta och skrota allting som har man kärnkraftverk att göra även om man gör det säkert som det typ redan är nu. Det finns för många folk som hänger på Aftonbladet och tar den dynga som finns där som ren fakta, men att nästan ta något där som riktigt journalistik är nog som att tycka att månlandningen var fejk (har nämnt det förut och den är inte fejk)

Men vart är vi på väg? Tillbaka till gruvorna och hämta kol? Visst Kärnkraftverk må inte vara det nyaste men det är endå rätt safe. Man kan verkligen fixa allting så mycket lättare med sådan kraft också än att försöka bygga vindstolpar i 100-tal så bygger man 2-3 kärnkraftverk. Men tyvärr finns det folk som Greenpeace som tror att allting är farligt så man lika gärna kan stänga in sig i ett litet rum och inte öppna dörren förnågon eller något. Vilket är också otroligt dumt.. Finns nog endel ljushuvuden i GP men det är nog inte allt för många när man läser och ser på tv på hur dom uppför sig.

Mina slutord är nog att man ska ta vara på sådan kraft som man har och inte bara låta det rinna ur händerna på en. Tänk framåt istället för bakåt och låt kärnkraften flöda.

#blogg

Inaktiv
Jag älskar Kärnkraft

Kärnkraft råkar vara extremt dyrt, det finns begränsade mängder kärnbränsle (och mycket av det i diktaturstater man helst inte ska handla med), ingen har någon aning vad man ska göra med avfallet (annat än dumpa det nånstans och hålla tummarna eller göra kärnvapen av det) och visst är riskerna små men det är inte effekterna om det går åt skogen.

Medlem
Citat:

Det finns för många folk som hänger på Aftonbladet och tar den dynga som finns där som ren fakta

SÅ JÄVLA SANT, Ned med aftonbladet!

Medlem

Fler kärnkraftverk istället för är vindkraftverk? Låter vansinnigt. :/

Medlem

Inte då. Bara tänka på hur mycket mer Elkraft man får. Samt tänka vad mycket mer som kan användas av just Kärnkraftverk.

1
Skriv svar