Starcraft II m.m

Medlem
Starcraft II m.m

Jag har läst och analyserat det som skrivits om Starcraft II. Hittils är jag ganska nöjd med vart det pekar åt. Även om endel inte kommer med eller tas bort så är jag nöjd med helheten. Självklart så är jag ju inte såld direkt, men det tar sig.

Det känns som om man har varit borta en stund. Ungefär som om man har varit i något dvala. Nya enheter, uppgraderade enheter, t.o.m. Evolverade bortom förståndelse. Nytt, fräsht, och självklart spännande. Det känns; Starcraft. Om man leker med tanken lite mer; så är det lite som om starcraft hade "levt" under många år utan min vetskap. De har bara krigat vidare utan mig. Vid denna punkt i livet börjar de förbereda mig för det nalkande storskaliga kriget. De kallar på mig ännu en gång att ta kommando över deras öden. Under denna tid så har allting förändrats. Strategier, enheter, världar, till sist slagfält. Självklart att de vädjar om min hjälp. Jag har legat i dvala en tid nu och behöver göra av med testosteron!

Jag har läst lite inlägg om hur människor uppfattar Starcraft II. Endel tycker att det är fult, likadant och inte alls speciellt. Medans hos andra så hyllas det. Kan det vara så att de som inte tycker om det; inte har spelat Starcraft I så mycket. Eller helt enkelt inte fastnade för dess design eller kampanj. Eller så ser de med ögon som vi andra inte har. Hur som helst så är det alltid bra med andras uppriktighet och synpunkter. För man vet aldrig; jag kanske är blind.

Mvh

Ps. Gjorde bilderna snabbt i paint... mycket roande eller hur? Ds.

#blogg


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Starcraft II m.m

Ser fram emot SC2 vilket jag har gjort ända sedan Wc3 släpptes, och jag tycker det ser grymt bra ut förutom några småsaker. Superenheterna har i och försig blivit nerfade nu men ändå så tycker jag inte de passar in i Starcraft. Sen så har Protoss av någon anledning övergett sin plasma teknologi och gått och skaffat lasrar istället. och så det sista jag stör mig på är att Dark Templars ser ut som Drainei i WoW och inte ens har en lång mörk kappa de kan svänga runt med på ett effektfult sätt.

Medlem

Det har du alldeles rätt i. De vill självklart fånga den gamla generationen sc spelare bäst det går men också fånga nya. Ibland så måste saker offras för det större ska gå runt så att säga.

Jag accepterar de förluster och får helt enkelt kompromissa. De måste medföra något nytt med alla. Men du har helt rätt med plasma och lasern. Mycket oroande. WC3 grafiken fick mig först att bli ställd och besviken. Men på något vänster så lärde jag mig att tokgilla den. Konstigt...

Den där stora gående tripod...saken som protoss har; påminner lite om half-life 2 saken och C&C 3 tripod...grunkan.
Intressanta synpunkter och åsikter. Fortsätt gärna att spinna vidare.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

1
Skriv svar