Lågupplösta bilder från Battlefield: Bad Company

Robot
Medlem
Lågupplösta bilder från Battlefield: Bad Company

ser lovande ut :). Ser ut som man kan spränga byggnader.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

ser lovande ut :). Ser ut som man kan spränga byggnader.

Stod iofs i texten om nyheten


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det här är väll nästa sak DICE(swe) skall fokusera på medan
"Dice Kanada" får patcha BF2142.
Synd att det bara blir till X360 och PS3

Medlem

... eller kan man ju göra ett BF spel till, schysst serieproduktion. sisådär 4 BF spel om året. Man kan ju undra vem som skall spela alla bara... Eller kan man kan ju undra om spelbolagen idag bara kan göra uppföljare... mjölka, mjölka, mjölka massor av $$$$$$$ blir det...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

... eller kan man ju göra ett BF spel till, schysst serieproduktion. sisådär 4 BF spel om året. Man kan ju undra vem som skall spela alla bara... Eller kan man kan ju undra om spelbolagen idag bara kan göra uppföljare... mjölka, mjölka, mjölka massor av $$$$$$$ blir det...

och hur många har släppts till konsol?

alla har inte en dator till att spela BF.

Medlem

De förstörbara miljöerna ser riktigt riktigt fina ut. Ser väldigt verkligt ut. Dock vill jag se spelet till PC vilket tyvärr inte är fallet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tja...vem har sagt att det inte kommer till pc? Läs längre ner här
----
dice: Digital Illusions lanserar ny titel - Battlefield: Bad Company
Idag presenterades Digital Illusions (DICE) nya titel Battlefield: Bad Company för Xbox360 och PlayStation 3. Battlefield: Bad Company är planerat att släppas under 2007 och är en av de tidigare utannonserade titlar som inte varit namngivna.

Battlefield: Bad Company är ett helt nytt och fristående spel i Battlefield-serien som använder sig av "Frostbite", DICE:s helt nya egenutvecklade spelmotor. Spelet innehåller en cinematisk singel-player-del laddad med äventyrskänsla och mörk humor som aldrig tidigare upplevts i Battlefield-serien.

"I en spelvärld som är förstörbar till 90% så är möjligheterna oändliga - slagfältet förändras hela tiden och tvingar spelarna att ständigt ändra taktik." säger Karl Magnus Troedsson, Senior Producer för Battlefield: Bad Company

Mer information om PC- och PSP-versionerna kommer att presenteras vid ett senare tillfälle.

Webbadressen till Battlefield-seriens informationssida är http://battlefield.ea.com .


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser grymt bra ut!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tja...vem har sagt att det inte kommer till pc? Läs längre ner här
----
massa text...
.

jo jag läst det, visst låter det som att det kommer till PC, men än så länge är det inte officiellt så just nu är det endast ps3 och 360


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

got milk ?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av nudelsdesign:

... eller kan man ju göra ett BF spel till, schysst serieproduktion. sisådär 4 BF spel om året. Man kan ju undra vem som skall spela alla bara... Eller kan man kan ju undra om spelbolagen idag bara kan göra uppföljare... mjölka, mjölka, mjölka massor av $$$$$$$ blir det...

och hur många har släppts till konsol?

alla har inte en dator till att spela BF.

alltså poängen var ju inte vilken plattform det släpps till utan att dice verkligen har kört fast i BF träsket


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av redmac:

jo jag läst det, visst låter det som att det kommer till PC, men än så länge är det inte officiellt så just nu är det endast ps3 och 360

Jo det är sant...är iofs rätt bra att inte bygga upp falska förhoppningar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

asså. ge mig nu.. NU! jag skiter it ge mig nu.. jag älskar o ha sönder saker! NUUUU!!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Träden + Ljuset + Telefonstolparna i bakgrunden ser fan verkligt ut, sjukt..

Längtar som bara fan!


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Min lillebror kommer definitivt göra på sig..

Inaktiv

Med så här bra grafik undrar man om det inte är dags att skrota verkligheten...


signatur

God coded the world in six days

Medlem

noob, då ska du se UE3 8) sick!

Föresten ska du se att det där inte är ingame, fake fake fake...
fast man kan ju allti hoppas,,, montroo


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Så länge spelen är bra så får de mjölka hur mycket de vill... Och det är ju inte direkt så att det automatiskt dras pengar från våra bankonton så fort en ny BF titel skall utvecklas.
Okej, visst kan man tröttna på serien och pratet om spelen men bara för det måste inte alla andra tycka så. BF2142 kan t.o.m. vara det första spelet i serien som en "ny" gamer spelar... och han/hon förstår inte alls vad vissa andra här whinear om...
"- Vadå mjölk?"

Det där såg i..a.f. fräckt ut
Är sugen på att inte kunna spela det på min dator.. :/

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det där såg i..a.f. fräckt ut
Är sugen på att inte kunna spela det på min dator.. :/

Du är sugen på att INTE kunna spela det på din dator? Det var originelt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jaaa.. det skall bli riktigt trist att inte kunna spela det här spelet heller p. g. a ruttet skriven kod, serverfiler som crashar om nån har lagt in en [ i namnet osv.
Att närbilden på de 3 soldaterna är ingame tror jag så mkt jag vill på. Inte speciellt trovärdigt att de har lagt in skärpedjup och andra fotografiska effekter.
Snälla DICE: kan ni inte göra klart era redan släppta spel innan ni börjar göra reklam för hur coolt nästa blir. Tycker ni inte att det börjar bli pinsamt???? T. ex en patch som skulle kommit för en månad sen... den bara försvann, eller? Inte ett ljud från utvecklarna, och snart har hela scenen tröttnat. Åtminstone vi som hostar servers, och utan servers att spela på blir det inte så mkt kvar...

Inaktiv

Vadå ska miljöerna vara försörbara? för jag tycker att det ser ut som om det där huset som exploderar redan var trasigt i första bilden. någon som har info om det där?

Medlem
Skrivet av jonza:

Jaaa.. det skall bli riktigt trist att inte kunna spela det här spelet heller p. g. a ruttet skriven kod, serverfiler som crashar om nån har lagt in en [ i namnet osv.
Att närbilden på de 3 soldaterna är ingame tror jag så mkt jag vill på. Inte speciellt trovärdigt att de har lagt in skärpedjup och andra fotografiska effekter.

Jag kan hålla med om att närbilden ser lite för bra ut för att vara sann.
Men jag tycker inte du skall haka upp dig på skärpedjup/focuseffekten, den effekten finns redan i
Call of Juarez.

Kan du sedan specificera vilka andra "fotografiska effekter" du talar om?

Medlem
Skrivet av ActOfWar:

Vadå ska miljöerna vara försörbara? för jag tycker att det ser ut som om det där huset som exploderar redan var trasigt i första bilden. någon som har info om det där?

Om du dragit din feta in till EA och kolla runt lite själv hade du hittat följande:

"Featuring a deep, cinematic single-player experience loaded with adventure and dark humor, the game delivers the series' trademark sandbox gameplay in a universe where nearly everything is destructible."

Och detta:

"In a world that's 90 percent destructible, the gameplay possibilities are infinite - the battlefield is always changing, forcing players, teammates, and enemies to react accordingly."

på denna sidan
http://www.ea.com/article.jsp?dcr=ea&id=bfbadcompany


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

När ska DICE göra ett icke BF-spel? Vore kul att se nåt nytt.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

När ska DICE göra ett icke BF-spel? Vore kul att se nåt nytt.

Sant, men det finns ju tonvis med andra företag som erbjuder andra sorters spel. Själv ser jag hellre nya BF spel - men gärna med lite mer nytänkande i (ingen aning om vad det skulle vara iofs). En sak jag vill se (som jag vet många stönar till när dom hör och börjar gnälla) är mer ww2 bf spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SgtKelly:

När ska DICE göra ett icke BF-spel? Vore kul att se nåt nytt.

Sant, men det finns ju tonvis med andra företag som erbjuder andra sorters spel.

Du anar väl att det där lät lite galet? För isåfall skulle det bara finnas ett spel i varje genre, för det där andra företaget har ju redan gjort ett strategispel,skjutspel,flygspel, etc.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SgtKelly:

När ska DICE göra ett icke BF-spel? Vore kul att se nåt nytt.

Sant, men det finns ju tonvis med andra företag som erbjuder andra sorters spel.

Du anar väl att det där lät lite galet? För isåfall skulle det bara finnas ett spel i varje genre, för det där andra företaget har ju redan gjort ett strategispel,skjutspel,flygspel, etc.

nej vad jag menar är att dom är ju bra på vad dom gör (frånsett buggarna) så varför byta koncept? Men därimot (som jag tror jag sagt tidigare) vill jag gärna se att dom provar nya saker i sin BF serie.

Vad jag menade med min förra post är att om du vill ha andra spel så finns det ju tonvis med andra företag som producerar andra sorter jag menade självklart inte att varje företag bara ska få producera EN sort


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det där såg i..a.f. fräckt ut
Är sugen på att inte kunna spela det på min dator.. :/

Du är sugen på att INTE kunna spela det på din dator? Det var originelt

Min dator börjar bli gammal. Det var det jag syftade på. Kanske går bra på 800x600 med allt på low... vi får se... Är annars för fattig för att uppgradera och det ser inte ut at bli bättre det närmaste livet.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Min dator börjar bli gammal. Det var det jag syftade på. Kanske går bra på 800x600 med allt på low... vi får se... Är annars för fattig för att uppgradera och det ser inte ut at bli bättre det närmaste livet.

Ahh det var tråkigt att höra Jag vet hur det är (att inte ha råd) hade tur att en amerikansk polare blev sur på mig för mitt ww2online lagga så han köpte en ny dator till mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar