"Laggdödare" testad, överlag bra resultat

Robot
Medlem
"Laggdödare" testad, överlag bra resultat

Gött, nu kan man snart köra BitTorrent samtidigt som man spelar *insert-online-game-here*.

Medlem

Mer wärsch ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Varför inte?

Medlem

surt att man bara sitter på 2 Mbit ner då :/
Söt produkt dock, någon prislapp ännu?

Medlem

Herregud. De där testerna alltså. Ja nej de håller inte för en kritiskt granskning direkt. Men de är ju ödmjuka också så det är väl ok. Hade varit kul att se typ Tomshardware testa för de brukar kunna visa på signifikanta skillnader. IGNS tabeller där säger för det första inte mycket, men pekar på att det som kör det här nya nätverskortet har lägre ping och högre framerate. OK låt vara att så är fallet: Vad har de då visat? Att ett insticks-nätverkskort är bättre än ett integrerat? Vilken nyhet.

Och en liten annan kommentar: har man bara 20-25 fps i FEAR när man spelar det så finns det viktigare saker att investera i än ett nätverkskort för ett par hundra dollar...

Medlem

Stod det inte i artikeln att bara vissa spel (såsom FEAR) var optimerade för kortet? Verkar i så fall rätt sunkigt...

Inaktiv

Jag undrar om det finns några andra områden som kräver låg ping och vad för sorts nätverkskort de använder?

10-20 ping? Hur mycket lägre kan man egentligen komma med dagens linor? Ger inte en flytt till nånstans där dom har fiber eller närmare telestationen bättre resultat än att köpa ett dyrt nätverkskort? Jag tror att i de flesta fall att hur din ISP routar till servern eller ens nätverksinställningar kan göra större skillnad än ett nätverkskort.

Medlem

Vad ska nu seäss-kidsen whina över när de dör med kortet?

Bab
Medlem
Skrivet av dosman:

10-20 ping? Hur mycket lägre kan man egentligen komma med dagens linor? Ger inte en flytt till nånstans där dom har fiber eller närmare telestationen bättre resultat än att köpa ett dyrt nätverkskort? Jag tror att i de flesta fall att hur din ISP routar till servern eller ens nätverksinställningar kan göra större skillnad än ett nätverkskort.

Det spelar ingen roll om du har 10GBit Fiber och sitter 20 centimeter från noden. Ljuset har en begränsad hastighet. Folk kommer ha 150ms+ ping till USA oavsett vad dom har för nätverkskort.

Det finns inga genvägar till låg ping. Det handlar enbart om att ha så lite prylar mellan dig själv och det du pingar mot. Location, location, location.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av XCan:

Vad ska nu seäss-kidsen whina över när de dör med kortet?

De tittade inte?

Inaktiv

Hade inte väntat mig detta. Kanske kan bli nåt ändå men jag väntar på fler tester.

Medlem

Kan vara värt en närmare titt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Jag tror inte på det ens nu när jag läst om det.

"pingen" har inga normala kort problem med så där är det teoretiskt inga problem. Problemet med de billiga korten är ju att de förlitar sig på processorn för mycket vilket gör att prestandan kan sjunka när processorn blir belastad (som i ett spel).

Första testet så har de ju bara lånat prestandatabellerna från Bigfoot!
När de sen gör det själva så använder de en extremt gammal 3.0 GHz P4a. För de som kör dualcore så har du väldigt mycket prestanda över som kan leka med nätverkskortet.

Sen säger det inte ett jota om hur prisvärt killer-NIC är. Jämför med vettiga (och betydligt billigare) nätverkskort och man kommer troligen se exakt samma resultat som med killer-NIC

Jag trodde IGN var seriösa men det intryck jag får av det här är att Bigfoot har styrt allt...
Eller så är IGN bara ruskigt dåliga på hårdvaru-recensioner.

Det verkar ha svalt allt från Bigfoots reklamblad. Skryter om funktioner utan att testa dem eller deras relevans. Nä. Löjligt.

(med en liten reservation för att jag inte orkat/haft lust/haft tid att läsa hela testen)

Medlem
Skrivet av tjoff:

Jag trodde IGN var seriösa men det intryck jag får av det här är att Bigfoot har styrt allt...

Det förbryllar mej hur du kunnat tycka så innan.

[OT]
Dålig test hård/mjukvaru sett. Bättre att tillverka (om de inte finns) nått testprogram. Iaff utöver ett spel .. jamena snacka om random.
Kanske sänker pingen lite mot bästa nätkortet.. vem vet. Sen babblar dom för mycket fps. De är det minst viktiga & helt ointressant för dom flesta.

P.s. Var det bara jag som inte fattade deras lista?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

JB
Medlem
Medlem

Ms är kända för att skriva halvdana stackar. Jag tror säkert att man kan få bättre resultat genom att kringgå den. Min linuxburk ligger på samma lina som winburken och jag har konstant bättre nätprestanda men Linux än med Win.

Syntetiska tester vore bra som ett komplement men det är i alla fall empiriska tester som fäller avgörandet, i vart fall för min del. Vore dock kul att se hur kortet fungerade i andra burkar och inte vanliga ”kontorsdatorer”, vad nu det innebär.

Sedan så tycker jag att om man ska kritisera en recension så bör man i alla fall ha läst den.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Det jag funderar på är hur drivrutinerna än inställda. Finns en hel del olika
inställnigar man kan göra
på sina nätverkskort. Där vissa ökar prestandan på kortet.

Kan ju vara så att killNic drivrutinerna har dom On som default istället
för som i de flesta fall Off.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ctrl; Vilka inställningar är det som man kan göra för att förbättra prestandan på sitt vanliga nic?

1
Skriv svar