Spelintryck från Leipzig GC 2006 - Ubisoftmontern

Robot
Spelintryck från Leipzig GC 2006 - Ubisoftmontern

Utgivaren Ubisoft har många titlar på gång, Dark Messiah, Splinter Cell: Double Agent och Assassin's Creed för att nämna några. Vi sammanfattar våra intryck av spelen på Games Convention i Leipzig.


Medlem
FZ förkollar sex Ubisoft-spel

Tycker alla spelen ser riktigt intressanta ut. Var en bra genomgång, lite korta, men bra. Tycker däremot inte att BiA-HH ser blekt ut!!? Riktigt snyggt, fast visst har också sett att det verkar väldigt laggigt ut... men snyggt.. ;D


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Varför e alla emot Call of Juarez? Tycker det är ett fenomenalt bra spel, visst det har väl sina brister, och jävligt linjärt ? Men vadå? Med en sådan story och snuskiga äckliga cowboys så? Kanske bara är jag som har annorlunda spelsmak. Övrigt riktigt bra skrivit


signatur

Nämen!

Medlem

CoJ är riktigt bra, körde demot som flöt någolunda på min gamla P4 3ghzare.

Alla spel ser väldigt intressanta ut med undantag för Assains Creed som ser exremt intressant ut.

Medlem

Ja det är väl bara Splinter Cell och Assassins Creed som är något att ha. Hoppas bara att Ubisoft har fixat sin värdelösa Ubi.com online tjänst när man vill spela SC med en kompis.
Det krävs för närvarande 20-40 olika portar öppna och inte ens då fungerar Splinter Cell: Chaos Theory bra i Co-op.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Varför e alla emot Call of Juarez?

Det saknar känsla och djup. Hemska röstskådespelare, förutom Marc Alaimo - rösten för Ray - som gör en strålande insats (vilket inte är så konstigt då han spelade Gul Dukat i TV-serien Star Trek - Deep Space Nine, vilken var en väldigt djup karaktärsroll). Men även detta blir tröttsamt i längden.

Att man får spela Ray och Billy växelvis är en bra idé, men det utförs inte särskilt bra då själva gameplayet är så upprepande och ensidigt (speciellt Billys, som I stort sett endast smyger omkring och gömmer sig och klättrar up på saker), att man i mitten av varje avsnitt glömt bort varför man håller på med det man gör.

Linjäriteten tär på en och man känner sig extremt frustrerad genom hela spelet då man ser att det fanns stora möjligheter, bara man öppnat upp spelet en aning, låtit spelaren kanske utforskat miljöerna lite mer och slängt in ett och annat moment som givit det hela substans.

Kvaliteten är rätt så ojämn och obalanserad, även om detta, paradoxalt nog, är jämnt hela spelet genom. Grafiken i sin helhet hade kunnat varit strålande rakt igenom, men brister på vissa punkter; som till exempel sömmar i karaktärsmodellernas texturer, som sitter på väldigt synliga platser och hade kunnat dolts mycket bättre. Animationerna lämnar mycket att önska, och en trist artificiell intelligens likaså som beter sig identiskt hela spelet genom, utan att leverera några överraskningar. Den enda riktigt lyckade motståndaren är spindlarna i en grotta, vars ljud fick varenda hårstrå på min kropp att stå rakt ut i skräck (inte få, måste jag tillägga, så det är en bedrift). Definitivt spelets höjdpunkt.

Som FZ skriver i sin förtitt så har spelet en slags antivåldspolicy som inte riktigt känns vettig. Det stora röda krysset som dyker upp när du siktar på oskyldiga, hästar, och lik, är väldigt irriterande och ett på tok för uppenbart förbud. Anledningen till att du inte kan skjuta på lik kan man dock klura ut i slutet av spelet, om man är tillräckligt observant..

Jag är en stor entusiast av western-genren, med en stor samling av spaghettiwesternfilmer, och ville verkligen gilla detta spel, då vi så ytterst sällan får spel i denna genre. Dock så levererar spelet endast under en kort stund i början men blir snabbt repetitivt och förutsägbart, med små historier som inleds genom spelet, som ber om att bli utforskade, fast detta tillåts inte, utan man blir snabbt föst vidare och vidare som en ko, genom upplevelsen; vilken till slut blir en väldigt ytlig, och ointressant sådan..

Hade jag inte åtagit mig att skriva en recension av singleplayer-sidan, så hade jag inte ens tillbringat de åtta timmar det tog att spela igenom spelet en första gång, och de ytterligare fyra jag använde för att sätta mig in djupare i ett antal urvalda sekvenser.

Fast, om ni skaffar det när det väl står på hyllorna, och njuter av det, så kan jag bara gratulera

Medlem

Splinter Cell och Assassins Creed som jag är sugen på... Inget annat direkt köp som jag kan se.

Medlem

R6 Las Vegas, Splinter Cell och Assasins Creed är garanterade köp. BiA-HH är garanterat om dem fixar grafiklaggen och andra eventuella problem...Call of Juarez och Dark Messiah lär man köpa, inte garanterat, men nog.. blir det så ändå..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ubisoft har defenetivt några ess i ärmen asså, 5 av de där 6 spelen (Brothers in arms har jag aldrig gillat) längtar jag efter. Ubisoft har förtjänat min respekt som speltillverkare


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Splinter Cell så klart, assasins creed såg jag en trailer på i somras och dreglade lite,men då skulle det bara komma till ps3, vet inte om det ändrats. Och ja CoJ sög verkligen, vilken besvikelse

Medlem

Se och lär, tyskarna har inte gasmasker på sig.

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=29888]

Inaktiv

Fanns ju ett par spel som verkar riktigt intressanta. Kanske blir att införskaffas.

Medlem

Jäsiken vad mycket godis. Assasins creed var bland det snyggaste jag sett... måste vara cutscene-screens?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

oj ubi soft kommer sälja bra iallafall till mig jag kommer öpa alla dom där spelen

Medlem

Jag är mest intresserad av assassin's creed. Sen att jag älskar splinter cell spelen gör det ju lättare med den delen.

Men R6 står jag över.. Efter Rogue Spear så har hela Rainbow 6 serien blivit så arcade liknande.. Ungefär som att spela Delta Force: Extreme.. Där man får mer poäng om man skjuter headshot eller om man skjuter nån i bröstet.

Om de skulle gå tillbaka till Rainbow 6 och Rogue spear stadiet där man var tvungen att planera ut anfallet ordentligt innan man utförde det skulle jag gilla det bättre. Nu kan bara rusa in och panga på utan att behöva bry sig om taktik.

Inaktiv

tror ni att man kommer att kunna köra online på assissens creed

Medlem

Inget har sagts iaf.
Förstår dock inte varför multiplayer ska vara så förbaskat viktigt hela tiden?
Ok coop, men dm och de andra typerna?
MÅSTE alla fjortisar hela tiden tävla och lola sönder alla spel?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Brothers in arms blir ett givet köp.

Medlem

Nu har jag kollat upp det och devsen säger att inget mp kommer att finnas, men det kommer att finnas nerladdningsbara uppdrag att få tag i.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

simuacra vart läste du det....snälla jag vill se det med egna ögon

Medlem
Skrivet av UBI forums:

I was reading OPS2UK magazine, and it had a massive article about AC. there was a small interview with Patrice Desilets(creative director of AC) and Jade Ratmond(producer of AC)and were asked by OPS2,

Citat:

the prince of persia games never had online play or multiplayer. is that something you'll change in Assassin's creed?

Patrice answered

Citat:

there's no online play but there will be downloadable content-new assanation missions. We'd also like to play with the fact thatpeople can do the free running and reward them for it online. like "I'm the best assassin beacuase I can do[this mission] in 35 seconds

mabye special free running trials, but multiplayer's chances look slim

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/1651005...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Antikvitet
Skrivet av CastorFiber:

Jäsiken vad mycket godis. Assasins creed var bland det snyggaste jag sett... måste vara cutscene-screens?

Nix, sådär såg spelet ut på 360. Good looking shit.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Assasins Creed såg mycket lovande ut. Är det 360 och PS3 som gäller?

Inaktiv

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=29912
va fasen? Turning Torso uppe i mitten~.
Va gör det där? Ska Las Vegas bygga en kopia av Malmös stolthet?
Hur coolt är inte det.

http://www.dexigner.com/architecture/news-g6130.html
lite mer info om det.


signatur

.

Flakmonkey
Skrivet av teX:

Assasins Creed såg mycket lovande ut. Är det 360 och PS3 som gäller?

#Assassin's Creed <--- Titta på spelets sida i vår speldatabas så ser du

Medlem

Alla spel förutom COJ ser mycket lovande ut. Rainbow six las vegas blir ett givet köp för mig, kanske BIA om de lyckas väl. Är sjukt trött på ww2 temat.

BTW. Call of Juarez har inte släppts ännu Kyraal...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av matte__86:

TJUVAR!

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av teX:

Assasins Creed såg mycket lovande ut. Är det 360 och PS3 som gäller?

#Assassin's Creed <--- Titta på spelets sida i vår speldatabas så ser du

Tack, trodde inte ni hade lagt in spelet redan.

PaZ
Medlem
Skrivet av redmac:

Alla spel förutom COJ ser mycket lovande ut. Rainbow six las vegas blir ett givet köp för mig, kanske BIA om de lyckas väl. Är sjukt trött på ww2 temat.

BTW. Call of Juarez har inte släppts ännu Kyraal...

Det tror jag Kyraal är HELT ovetande om..

särskilt med tanke på formuleringar som

"Hade jag inte åtagit mig att skriva en recension av singleplayer-sidan, så hade jag inte ens tillbringat de åtta timmar det tog att spela igenom spelet en första gång, och de ytterligare fyra jag använde för att sätta mig in djupare i ett antal urvalda sekvenser. "

Medlem

åååh.. Assassin's Creed, går inte att längta till ett spel mer. \o/ Vill ha nu. ><.

F.ö så blir nog Dark Messiah, might and magic liret riktigt trevligt, bara demot var juh helskoj, även om det var olidligt kort.

Finns mycket att se fram emot. ^^

12
Skriv svar