Muskedunder Interactive - Oberoende retronostalgi

Robot
Muskedunder Interactive - Oberoende retronostalgi

Mitt bland nästagenerationshysteri och miljonprojekt sitter svenska spelföretaget Muskedunder Interactive i Göteborg och utvecklar ett sidoscrollande plattformsäventyr. Med skygglappar för omgivningen och en skön känsla för retro jobbar de med sitt första egna spel: Ninja Loves Pirate. FZ träffade företagets producent, Magnus Alm, för att prata om ninjor, pirater och independentutveckling.


Medlem
FZ snackar indiespel med Muskedunder

Spelet är hur bra som helst, snyggt jobbat grabbar.


signatur

---
Boo!

Medlem

måste faktiskt hålla med, lirade igenom demot nyss.. mkt retrokänsla ;D

Medlem

Helt ok spel, men svårt att hålla sig för skratt när man ser killen från Muskedunder


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det var ett mycket trevligt spel men fan lite klagomål kan man alltid komma med (kalla det kritik)

En visning av kontrollerna vore väldigt shysst att ge så man slipper slitta och hammra alla knappar i försök att lista ut dom! väldigt frustrerande. Sen ljuden som kommer vid alla karaktärer ibörjan av dialogen blir bara jobbig efter första gången, då ljuden låter väldigt fel och är lite irriterande, heck ninjan låter som en jädra robot (fast iof, vad vet jag :S kanske är han det? )

Dialogerna var väldigt otydliga, ninjan varierade i sitt språk väldigt mycket tycker jag :/

sen sist och inte minst, musiken passade inte så bra in, den var aldeless för "hetsig" meny musiken däremot var najs!

Förutom detta var det som sagt ett trevligt spel kul att det utvecklas sånna här spel!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Spelet var coolt, lite buggar här och där... men det är väl med programvaran dom har använt eftersom dom har inte programmerat själva....

http://www.gamemaker.nl/

Inaktiv

Önskar lycka till!

Undrar dock om inte utsagan att Blizzard är självbestämmande är felaktig?

Blizzard är väl helägt av Vivendi Universal Games?

Tror dock att Blizzard har självbestämmande vad det gäller den direkta spelutvecklingen.

1
Skriv svar