Omröstningarna är tillbaka!

Robot
Medlem
Omröstningarna är tillbaka!

Röstade på DICE
Även om man tycker att dom kunde gjort BF2 lite bättre så tycker jag dom lever bra på Rallisport Challenge och dom gamla goda flipperspelen (Pinball Dreams + Fantasies)

W2k
Medlem

Av någon anledning kan man behöva refresha en extra gång för att omröstningen ska se rätt ut. Så om det ser allmänt fult ut, tryck F5 och kolla igen. Detta ska man givetvis bara behöva göra en gång.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

jag vet inte vem jag har störst förtroende för.. DICE är ju bra... men sen ägs de av EA vilket drar ner omdömmet av dem rejält...

Medlem

STarbreez var ett självklart val som inte säljer sig till högstbjudande som DICE. Har störst förtroende för dem, de vågar tänka nytt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Röstade på Starbreeze, funderade på att rösta på Daydream bara för att deras gamla äventyrsspel, men tror bara de håller på med mobilspel nuförtiden.

Medlem

StarBreeze var ju klart man la sin röst på!
Darkness ser ut att kunna bli hur bra som helst, och efter Riddic så är förtroendet på topp!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Fattar inte hur folk kan rösta på DICE, mitt förtroende för dem är helt borta nu...

Starbreeze är ett självklart val.

Medlem

Paradox, duh.

Medlem

Strarbreeze är ju utan tvekan bäst, Kolla bara vilka grymma engines de gjort till sina spel, riddick var ju nästan och konkurrerade doom3 engine.

Dice förstår jag inte hur så många kunde rösta på... tsss ni vet då inte vad en bra utvecklare är dice kan gå och hänga sig.

Medlem

Starbreeze, på grund av Escape from Butcher Bay. DICE har jag tappat förtroendet för tack vare EA, och Avalanche har ju inte släppt något spel ännu, men Just Cause-demot var horribelt..

Medlem

Dice började på en bra fot med Battlefield 1942 och ett svenskt litet företag tog ut en stor mästare som Unireal 2003 på den tiden. När battlefield 2 annonserades var det höga krav men efter släppet så gjorde man bort sig med sina patchar som ordnade mer problem än det fixade och efter det har till och med fansen gjort nån slags strejk mot företaget och deras produkter, dem klagade på patcharna som släpptes.

Vi får se hur det hela går med battlefield 2142 men i mitt tycke tvekar jag på att dem kan fixa detta. När EA är inblandat blir man ju även mer skeptisk, nu när battlefield kommer ut varje år nästan.

Inaktiv

Splash Damage!

RTCW:ET var kung och de skriver som vanligt folk på deras forum, och svarar fansen. Gillar dem lätt bäst av alla!

Inaktiv

Starbreeze helt klart!


signatur

War never changes.

QRT
Medlem

Nästan glömt att FZ hade polls. Röstade på Starbreeze, lätt val ^^

Medlem

Starbreeze. Jag tycker att de har bättre support än DICE.
Det är ju inte bara en kartong på hyllan och sedan är det klart.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Starbreeze ftw!

Medlem

GRIN för vinsten! blev mäkta imponerad av det dom gjorde med GRAW, det smakade mycket bra på min realismläpp

Medlem

Ska man se förtroende i DAGENS läge så är det Starbreeze, The Darkness OCH Riddick, mmmh.

Dice förlitar sig för mycket på DICE kanada som släpper sina äckligt kassa patcher, deras förtroende är inte på hög nivå längre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Heja Starbreeze!

Dice är väl sådär, men EA är onda.
Paradox, nä fy fan. Noll koll på spelupplevelsen.
GRIN är bra, gillade GRAW och Bandits: Phoenix Rising.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ja jäklar vad det fanns svenska utvecklare. Får la bli Paradox då, flera av dom andra vet jag knappt vad dom gjort.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Paradox, nä fy fan. Noll koll på spelupplevelsen.

Vafalls?

Inaktiv

Klart man litar mest på Paradox, man vet ju exakt vad man får - en massa strategispel med i princip samma motor!

(att de sen är bra nästan allihop hjälper ju till)

Medlem

Avalanche, hoppas och tror på dom!

DUH!, ni glömde ju att ta med UDS och Refraction Games!!!1!

Skämt åsido, Amuze har gått i konkurs, de gamla anställda är utspridda på andra bolag och hemsidan har inte uppdaterats på jättelänge. Jag tror det är dags att dödförklara företaget.

Sedan kan man ju ifrågasätta varför ni även har skrivit med DICE, och inte deras nya namn: EA.

Medlem

Svårt o säga ett beror ju lite vad man värdesätter i ett spel och åsikten man har är ju högst personlig.

1.Dice av den anledning dom har gett mig många timmars av nöje,spelen har alla varit av bra klass med vissa små buggar som åtminstone i mit fall har blivit lösta.
2. Starbreezer för otrolig trevlig personal.
Man har haft trevliga diskussioner med båda dom som kodat, gjort musik och pr gubbs i mitt fall när dom kom ut med outforce som jag har för mig var deras första stora spel.

Det besta beta testet jag varit med om.

3.paradox solida strategi lir , kanske inte så mycket nymodigheter i nyare spel men dom levererar vad dom ska.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

Paradox, nä fy fan. Noll koll på spelupplevelsen.

Vafalls?

Jag menar vad jag säger. Jag har provat många av deras spel när dom kommit demo-form, och samtliga spel lyckas vara toksvåra. Det känns som om speltestarna inte har någon som helst koll på svårighetsgrader.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Röstade på Massive Entertainment. Av den enkla anledningen till att jag nyligen var med på deras beta av World In Conflict och fick en god insyn i hur det arbetar. Bra killar där inne.
Sen blev det ju även pågrund utav att jag gillade stark Ground Control spelen.
Hade det inte varit för Massive så hade jag röstat på Dice.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

Paradox, nä fy fan. Noll koll på spelupplevelsen.

Vafalls?

Jag menar vad jag säger. Jag har provat många av deras spel när dom kommit demo-form, och samtliga spel lyckas vara toksvåra. Det känns som om speltestarna inte har någon som helst koll på svårighetsgrader.

Ouch, det där tar jag personligt...

Speltestarna har väldigt lite med svårighetsgraden att göra, det har med spelens breda spektrum att göra. Det är klart som sjutton att stora nationssimulatorer inte är enkla att spela, lärningskurvan i Paradox spel är något hög jämfört med andra spel (Dvs. om du nonchalerar tutorial-delen totalt). Däremot är inte spelupplevelsen något som tar stryk bara för att svårigheten är något högre än säg... CS. Tvärtemot, Paradox spel erbjuder en utmaning, och över många år (EU2 1419-1819, Victoria 1836-1920, HoI2+DD 1936-1953).

12
Skriv svar