Gears of War fångat på bild

Robot
Medlem
Gears of War fångat på bild

En grafikshock helt enkelt, ska bli kul att se hur hårt detta kommer lagga på 360! 30fps and counting down.. Bara jag som inte är speciellt sugen på detta spel?

Flakmonkey
Medlem
Skrivet av radiuz:

En grafikshock helt enkelt, ska bli kul att se hur hårt detta kommer lagga på 360! 30fps and counting down.. Bara jag som inte är speciellt sugen på detta spel?

Jag är sugen på det som fan, men faktiskt inte enbart för grafikens skull. Personligen är jag trött på FPS där man skuttar runt ensam, men i detta ska man visst alltid ha en kamrat med sig (vare sig denne styrs av datorn eller en riktig person i CO-OP)


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

nästan för snyggt8)

Medlem

aargh,kan inte förstora bilderna!! har testat både med IE7 o MF1.5...nån som har en aning vad som e fel?! likadant när jag ska kolla bilder på worthplaying.com,där kommer inte ens thumbnailarna upp :/

Medlem

Längtar tills detta kommer, ser ut att bli så sjukt grymt
Av de man fick se på E3 så såg det riktigt kul ut, hoppas bara det inte blir för upprepande att hela tiden springa mellan skydd och såvidare. Ohhh längtar


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Asså fatta vad snyggt det är med Headshoten

Medlem

Längtar såå!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Mullit.. myycke mullit


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Vill ha till pc Orkar inte köpa pc ps3 och xb0x360 Mycket pengar Borde väl komma till vista antar jag?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Mycket av grafiken får man tack vara all motion blur & fog.
Ser man på de klara bilderna så ser man ganska snart att
texturerna inte är riktigt hi-res och dåligt med kantutjämning.

Ser bra ut dock. Hoppas att motion blur inte blir något man stör sig på.
Skall man dessutom spela det på lite äldra modellens vägg tv´s
så får man extra motion blur pga den höga uppdaterings frekvensen.

Inaktiv

"På den här sidan årtusendet har Epic bara gjort overkliga spel men i höst plöjer de ny mark med actiontiteln Gears of War." ...

...ja detta spelet är ju inte overkligt iallafall ;p

Medlem

Overklig == Unreal. Ringer det en klocka?


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Skrivet av radiuz:

ska bli kul att se hur hårt detta kommer lagga på 360!

Inte alls? Spelet utspelar sig i ganska trånga miljöer, så jag tror de har ganska hård koll på hur mycket de klämmer in samtidigt.

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Jag är sugen på det som fan, men faktiskt inte enbart för grafikens skull. Personligen är jag trött på FPS där man skuttar runt ensam, men i detta ska man visst alltid ha en kamrat med sig (vare sig denne styrs av datorn eller en riktig person i CO-OP)

Precis som noaxark säger, det är CO-OP som drar mest, iaf för mig. Börjar bli rätt trött på att de enda karaktärer man möter är "hjärndöda" motståndare eller hjälplösa offer som sitter i hörn och är rädda. CO-OP är det roligaste som finns och borde finnas med i flera spel!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vill ha till pc Orkar inte köpa pc ps3 och xb0x360 Mycket pengar Borde väl komma till vista antar jag?

Kommer till PC så oroa dig inte.


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

ser fint ut, dock håller jag med Gibbler, om man tar bort motion blur så är texturerna lågupplösta och kantiga. Men men, det är trots allt en konsoll, man kna inte förvänta sig mer


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av radiuz:

En grafikshock helt enkelt, ska bli kul att se hur hårt detta kommer lagga på 360! 30fps and counting down.. Bara jag som inte är speciellt sugen på detta spel?

En 30fps låsning skulle inne bära NO-LAG
på en console

Exempel: Resistance : Fall of Man till ps3
som har en frame låsning där.

Sen att bara en av dem mest erfarena och
mest berömda utvecklarna står bakom
Gears of War stärker juh titlen enormt.

360:n har inga större problem att generera
stora miljöer med mycket grafik och det
kommer också visas med enormt lovande
titlar 06/07.

Medlem
Skrivet av NFP - EboLa:
Skrivet av Struggle:

Vill ha till pc Orkar inte köpa pc ps3 och xb0x360 Mycket pengar Borde väl komma till vista antar jag?

Kommer till PC så oroa dig inte.

GoW är xbox 360 only. Om Epic kommer att göra en PC version så lär det ta ett bra tag, fast jag tror inte det kommer nån.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sen att bara en av dem mest erfarena och
mest berömda utvecklarna står bakom
Gears of War stärker juh titlen enormt.

360:n har inga större problem att generera
stora miljöer med mycket grafik och det
kommer också visas med enormt lovande
titlar 06/07.

håller med dig att Epic stärker upp titeln dock tror jag det kommer att ha låg frame rate då många spel med öppna banor och små banor haft dålig framerate när jag spelat, ex . Oblivion, Burnout revenge, FullAuto, COD2 för att nämna några.

men men, de kanske ha lärt sig konsollen bättre nu så man slipper det Får hoppas då jag är sugen på en 360 (största anledningen är för Table Tennis)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av NFP - EboLa:
Skrivet av Struggle:

Vill ha till pc Orkar inte köpa pc ps3 och xb0x360 Mycket pengar Borde väl komma till vista antar jag?

Kommer till PC så oroa dig inte.

GoW är xbox 360 only. Om Epic kommer att göra en PC version så lär det ta ett bra tag, fast jag tror inte det kommer nån.

Går att förhandsboka ganska väl på webhallen mfl. http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

Leta runt som fan efter bilderna. Tänkte, men hur i hela h*lvete har dom sett dom bilderna.
Sen såg jag updaten. Suuuug.
Äsch, har ingen xbox i alla fall.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

[quote=NFP - EboLa]

Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av NFP - EboLa:
Skrivet av Struggle:

Vill ha till pc Orkar inte köpa pc ps3 och xb0x360 Mycket pengar Borde väl komma till vista antar jag?

Kommer till PC så oroa dig inte.

GoW är xbox 360 only. Om Epic kommer att göra en PC version så lär det ta ett bra tag, fast jag tror inte det kommer nån.

Går att förhandsboka ganska väl på webhallen mfl. http://www.webhallen.com/prod.php?id=42560

Fan vad billigt!
Seiöst dem måste ha skrivit fel det står
PC cd-rom och 420kr mm sure lär kosta minst
599kr.

Flakmonkey

Det har spekulerats om en PC-version men Epic har alltid förnekat det... kommer det till PC blir det nog ett bra tag efteråt enbart till Vista. Microsoft har lagt ner en hel del pengar för att det ska vara exklusivt till 360 så varför skulle det släppa det lös till alla pirater som sitter med en PC?

1
Skriv svar