Halo - Mer än bara grafik

Medlem
Halo - Mer än bara grafik

Yes fanboi prat ska det bli på högnivå så spring snabbt till grannen och göm er bakom soffan eller din egen soffa om du så väl inte orkar springa till grannen..

Halo, Ett spel som man pratade mycket om i skolan innan det hade släppts och på den tiden så var Halo bara tänkt att släppas till PC, Olika teorier om vad man kunde göra i spelet var stora öppna slag i multiplayer, Massa soldater och fordon som krigade i massiva gröna dalar och sådant epic. Men sen så kom Mircrosoft och ändrade på den idén och köpte upp bungie och skapade det till Xbox, Men man var lika intresserad och när det väl kom så spelade man det som en tok. Grafiken var rätt härlig men det var inte det som gjorde spelet till vad det är. Nej det är att spelet hade en sån härlig Epic historia om ringen och ondskan som fanns på den (hmm vart känner man igen det?).

Då Halo 2 kom så var det ännu tuffare nu var man på jorden och krigade men inte lika länge som man hade velat dock så var det storyn som räddade spelet igen och gjorde 2:an till det mästerverk som det är. Nu när man inte bara får se allting i ett perspektiv utan man får se det från Covernaternas Sida också vilket var otroligt smart och bra idé. Nu var allting inte lika självklart längre om vad allting handlade om nu fick man allt börja fundera mera på vad som verkligen händer runt om i sci-fi världen.

Halo 3. Har jag inte dock testat men då jag hoppas att det kommer att vara slutet av historian om Masterchief så måste det vara ett riktigt mästerverk. Jag hoppas att man får se lite flera Spartans samnt att vissa saker förklaras lite mer än vad det gjorts innan. Halo är nog den näst bästa spel serien, Dock för mig så kommer Half-life 1:a.

#blogg

Medlem
Halo - Mer än bara grafik
Citat:

Olika teorier om vad man kunde göra i spelet var stora öppna slag i multiplayer, Massa soldater och fordon som krigade i massiva gröna dalar och sådant epic.

Det var det jag hoppades på för många år sen och blev så besviken på att det inte fanns med när det väl kom. Kommer ihåg de äldre trailers som visade när man sprang i grupper och stred på en stor plan mot en hel del fiender, det var jag ville ha.

Medlem

co-op är det bästa med halo!

Medlem

Bara att hålla med er båda ^^ Att spela Halo själv kanske inte är det roligaste men i co-op är där det gäller. Blir alltid så jävla skoj.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Citat:

Olika teorier om vad man kunde göra i spelet var stora öppna slag i multiplayer, Massa soldater och fordon som krigade i massiva gröna dalar och sådant epic.

Det var det jag hoppades på för många år sen och blev så besviken på att det inte fanns med när det väl kom. Kommer ihåg de äldre trailers som visade när man sprang i grupper och stred på en stor plan mot en hel del fiender, det var jag ville ha.

Du menar den här trailern från 1999?
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/16742.html
jag är ganska glad att det inte såg ut så där:P


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Ne fy fan. Halo är ju överskattat skit. Sämre spel har jag aldrig spelat. Spelade 1:an på PC. Tröttnade efter 3:de eller 4:de banan.

Lånade Halo 2 av polaren för en vecka sen för att se vad all hysteri handla om. Tråkigare spel får man leta efter! Har aldrig i mitt liv spelat ett så satans dåligt spel. Samma sak med Gears of war som jag köpte p.g.a all hype. Bytte bort det efter en vecka.

Halo är överskattat helt klart.

Det är väl coop och multiplayer som gör alla fanbois våta i brallan. Men jag föredrar ett riktigt singelplayer spel framför sånt. T.ex Half Life 2.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ne fy fan. Halo är ju överskattat skit. Sämre spel har jag aldrig spelat. Spelade 1:an på PC. Tröttnade efter 3:de eller 4:de banan.

Lånade Halo 2 av polaren för en vecka sen för att se vad all hysteri handla om. Tråkigare spel får man leta efter! Har aldrig i mitt liv spelat ett så satans dåligt spel. Samma sak med Gears of war som jag köpte p.g.a all hype. Bytte bort det efter en vecka.

Halo är överskattat helt klart.

Det är väl coop och multiplayer som gör alla fanbois våta i brallan. Men jag föredrar ett riktigt singelplayer spel framför sånt. T.ex Half Life 2.

Då måste säga att HL2 är överskattat om något. Det var ett spel med en jädrans seg mitt, en okej början och ett okej slut. Ep1 har jag inte spelat klart än... Två gånger har jag lagt det åt sidan p.g.a. tristessen.
Nä du, här är smaken minsann delad som Grand Canyon.

Halo stötte jag på för första gången på ett "konsolcafé" (om man säger så) och co-oppade det med en vän. Skoj var det.
Så kom det senare till PC vilket gjorde det till ett givet köp! Lätt ett av de bästa spelen jag spelat. Det enda som sänkte spelupplevelsen var väl att det mot slutet blev något repetitivt. Ändå gav det mig långt mer än vad HL2 gjorde. HL2 kändes tomt.

Har inga planer på att skaffa Vista så det blir nog inget Halo2 för mig på obestämd framtid...

Tur då att man inte såg de feta filmerna och slapp bli besviken.

1
Skriv svar