Nya Nvidia-drivrutiner

Robot
Medlem
Nya Nvidia-drivrutiner

Kan man vänta sig någon bättre prestanda på sli 7800gtx med denna?

Medlem

Det är ju ingen liten fil med ändringar dom ger ut varje gång, 131 sidor är inget man sitter och plöjer igenom precis

Medlem
Skrivet av hunden:

Det är ju ingen liten fil med ändringar dom ger ut varje gång, 131 sidor är inget man sitter och plöjer igenom precis

Fast så är dom senaste ändringarna på sidan 3 och 4

Medlem

Kan någon lära mig hur man byter drivisar?
visst ska man defragmentera i samband med byte av drivrutiner? Och ska man avinstallera dom gamla först?

Måste lära mig detta nu, en gång för alla
Supertacksam för hjälp...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Defragmentera är ju inget som behövs vid drivrutinsbyte, men det skadar ju aldrig Man ska nog avinstallera dom gamla innan man installerar nya egentligen, det är dock inget jag har satt i system utan jag brukar bara köra in dom nya över dom gamla, inte haft några problem hitills i alla fall

Mest för att det kräver en omstart efter avinstallationen, vilket inte är speciellt intressant för mig. Hoppas att MS lär sig det till Vista så man slipper alla dessa (onödiga) omstarter.

Medlem
Citat:

ATi må med sina månatliga uppdateringar dominera stort i fråga om att producera grafikkortsdrivrutiner men emellanåt får även konkurrenten nVidia ur sig nyheter

Men hallå, ni rapporterar ju inte ens om en tredjedel av varje NVidia-släpp, men alla ATI-releaser, så go figure....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Redaktör

Vi rapporterar om officiella släpp från båda (alltså inte betaversioner). Kollade Nvidia häromdan, då var det senaste släppet från i juni.


signatur
Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Citat:

ATi må med sina månatliga uppdateringar dominera stort i fråga om att producera grafikkortsdrivrutiner men emellanåt får även konkurrenten nVidia ur sig nyheter

Men hallå, ni rapporterar ju inte ens om en tredjedel av varje NVidia-släpp, men alla ATI-releaser, så go figure....

Anledningen till att ATI uppdaterar sina grafikkortsdrivrutiner så ofta är för att dom är skräp! Liksom deras kort! nVIDIA däremot släpper mest bra grafikkortsdrivrutiner så dom behöver inte uppdatera så ofta! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

omg Nvidia fanboy...

skulle tippa på att båda är minst lika bra, bara att ATI har mycket mindre uppdateringar, som bara fixar tre eller fyra saker per uppdatering, medan Nvidia kanske uppdaterar 15 saker på en gång.

(sifrorna är bara påhittade, det är som sagt bara ett exempel)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

bättre med en stor updatering än flera små. Så jobbigt att sitta och installera hele tiden. Nvidia ftw!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Yay! 8876 poäng i 3DMark 06, me mitt Gayward 7950 GX2 och FX62 prolle, oklockat!
Skryt skryt skryt o jag ska säga åt mej själv å sluta smugga över det...Sorry!


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Gräset i PoE 2 blev lite konstigt efter uppdateringen. Någon mer som upptäckt det?

Medlem

Måste hålla med. Fanboy eller inte, av någon anledning har aldrig ATI tilltalat mig nämnvärt.

3DFX FOR THE WIN!!!


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

hehe 3dfx samla några ingenjörer så kan du starta upp eget företag och kunkurrera ut ati och nvidia.
fortfarande kommer ihåg när nvidia köpte upp 3dfx och de ville skapa monopol.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Vi rapporterar om officiella släpp från båda (alltså inte betaversioner). Kollade Nvidia häromdan, då var det senaste släppet från i juni.

Oavsett vad du säger om drivarna måste du byta avatar!!! Gillade din förra skarpt, men LIF??? W00t??!

OT: Nån som testat och märkt någon förbättring/försämring???


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Redaktör
Skrivet av MenacE:

Oavsett vad du säger om drivarna måste du byta avatar!!! Gillade din förra skarpt, men LIF??? W00t??!

Vakta din tunga, jag har skrämmande mycket makt över användarnas konton...

On topic: tycker tvärtemot flera här att ATI:s drivare äger upp Nvidias i brygga. Körde Radeon 9800 ett par år och bytte till Geforce för ett tag sen, är grymt missnöjd med hur inställningarna fungerar: ologiska placeringar, krångligt att få igång saker (t.ex. tv-out - ett rent helvete att få att funka korrekt). Fast prestandan är det förstås inget fel på.


signatur
Medlem
Skrivet av Johan:

Gräset i PoE 2 blev lite konstigt efter uppdateringen. Någon mer som upptäckt det?

PoE 2?

Medlem

En mod till bf2


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Efter att jag lagt in dessa drivare får jag ett knäpp i högtalarna varje gång skärmläge förändras (även en kompis får detta) samt hängningar i windows, jag kan se muspekaren och desktop men kan inte se att jag klickar på något. TACK NVIDIA!


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

1
Skriv svar