EA tecknar avtal för reklam i spel

Robot
Medlem
EA tecknar avtal för reklam i spel

Mer mjölkning ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Mer pengar till EA´s chefer, inte billigare spel till konsumenterna..


signatur

Bättre sent än aldrig!

QRT
Medlem
Medlem

Kände till den sen några timmar tillbaka, men det här är vidrigt...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Kände till den sen några timmar tillbaka, men det här är vidrigt...

Jag håller med det här är vidrigt!!!!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Det är ju konstigt att så fort det står EA så är det bara "blä, vilket skit!!"
men om det är någon annan så är det: "Bara dom gör det bra så gör det inget"

Vafan är det med folk igentligen?

Inaktiv

Folk tar för givet att allt EA har för sej är skit och medför i det längre loppet jordens undergång (en inte helt vilsen tanke) men när det gäller andra företag är en sån dystopi mera långsökt.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Haha, höjden av girighet.

Inaktiv

Jag tror inte den vanliga svensson som köper spel vet att EA är ondskan personifierad.

Inaktiv

EA är bäst!!!!

(orka va seriös)


signatur
Medlem

Hoppas det inte kommer in någe i CnC3 bara


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Suck, vad trött man blir.... EA, ständigt EA....

Medlem

Bara det är random billboards i spel och inte popups så att säga, vem bryr sig? Bara det inte är ivägen är det bara att ignorera. Dessutom kanske dom slutar whina på piratkopiering osv om det här funkar.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Skrivet av Kartraith:

Bara det är random billboards i spel och inte popups så att säga, vem bryr sig? Bara det inte är ivägen är det bara att ignorera. Dessutom kanske dom slutar whina på piratkopiering osv om det här funkar.

Åtminstone för mig är det lite av en principfråga, jag gillar inte riktigt tanken på att de förutom mina pengar från spelinköpet också får ännu mer pengar varje gång jag spelar det, utan att jag får en bättre spelupplevelse.

Men visst, spel blir dyrare och EA gillar att lägga de största budgetarna på sina spel. Pengar som de säkert vill ha igen. Men det är den absolut enda fördel jag kan se med reklam, dessutom är det ingen riktig fördel heller av långförklarade skäl.

Medlem

ta ett spel som max payne, hur kul är det att gå omkring i tunnelbanan ochs e reklam för "kepsi colla" eller "kike jordan". hur kan det föstöra att ha reklam i ett spel? så länge det inte är popups eller in game videos som tvingar en att inta en massa propaganda såklart. förhoppningsvis leder det till billigare spel eller fler spel/större satsningar. vet inte hur det är med EA som verkar sträva efter ett nytt spel i varje serie varje år (typ nhl hockey 86-framåt) om dom kör på i vanlig ordning och ger sig själva en liten bonus. vilket inte är helt fel eftersom nån har investerat i spelen och därmed förtjänar bonusar lika mycket som dom som utvecklat spelen.

Medlem

Synd att detta inte kommer resultera i någonting bättre för konsumenterna.

Medlem

I dom flesta spel brukar det vara skitkul att kolla reklamen, just pga att den inte är på riktigt. Klarar mig personligen rätt bra utan att ha produktnamn tryckta i ansiktet konstant.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Bara det inter kommer upp nån stor jäkla blaffa i spelet (när man spelar) där det står "KÖP" så skiter jag i reklamen tbh En reklam skylt i FIFA/NHL osv på sidan av planen? no problemo! Ser ju samma sak på tven när man glor på matcher, blir lite mera verkligt då

Biligare spel vorre dock nice 8)

Medlem

Reklam får finnas i spel om det är gratis för nedladdning och att spela.

Medlem

Hmm, detta är väl inget nytt egentligen? Har väl funnits reklam i de flesta spel länge vad jag vet iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Äntligen ... så ja har längtat.
ok ok som nån sa "verkligare" men ja gillar faktiskt inte reklam i verkligheten heller så: REKLAM NEJ TACK!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Antar att det kommer gå att hacka sönder reklamen. Kanske skapa egen, passande reklam?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

det finns Axe reklam på en bana i splinter cell: chaos theory


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar