Hur var det nu med att låna grannens internet?

Medlem
Hur var det nu med att låna grannens internet?

Har nyss flyttat in i nya lägenheten (super najs), men får inte min 100/100 lina förrens om ca 2 veckor.
Jag läser på distans så jag är beroende av internet.
Statade upp min mammas MacBook och den sa direkt vid uppstart "vill du koppla upp dig på det oskyddade nätverket bla bla bla...?"
Javisst, klickade jag och internet pryder nu datorn som jag lånat av modern.

Men hur ligger det till egentligen?

Får man koppla upp sig på grannens internet utan att fråga?

Kul grej att få veta bara.

#blogg

Medlem
Hur var det nu med att låna grannens internet?

Får och får.. det tror jag igentligen inte att du får. Men berättar du hur det ligger till för grannen och inte tankar på linan så tror jag det är okej om du frågar! ;D

Medlem

Jag har också gjort det ibland när vårat internet gått ner här hemma. Lite får de skylla sig själva att de har nätet olåst, men man borde nog fråga om man behöver 'låna' över en längre tid.

Medlem

Hmm, går bra att spela Xbox Live på det också
Jag vet ju inte vem det är dock. "Default" säger mig inte så mycket.
Ska hålla mig borta från att spela online på mitt 360 och att tanka hem demon så märks det inte att jag finns

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Jag har också gjort det ibland när vårat internet gått ner här hemma. Lite får de skylla sig själva att de har nätet olåst,

Vad är det för jävla inställning igentligen? "Ja om de inte skyddar sig så är det inte lika omoraliskt att skada dem"

Tror inte grannen lär ha något emot att du piggybackar på hans lina om du frågar, kanske uppskattar att du är ärlig och säger till honom.

Medlem

Jag skulle nog inte snylta på någons internet till att börja med för att slippa åka dit om man nu skulle det. Men skulle jag snylta på någons internet som jag inte direkt känner skulle jag fan inte fråga om lov, tvivlar på att jag skulle få ett glatt "JAVISST! Det är klart du får!". Det skulle jag själv åtminstone inte svarat.

Inaktiv
Skrivet av Cedric:

, tvivlar på att jag skulle få ett glatt "JAVISST! Det är klart du får!". Det skulle jag själv åtminstone inte svarat.

Om någon berättade för mig att den behövde internet för sina studier i två veckor och lovade att inte tanka någonting på linan så skulle jag säga ja uan att tveka. Men det är jag det...

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Jag har också gjort det ibland när vårat internet gått ner här hemma. Lite får de skylla sig själva att de har nätet olåst, men man borde nog fråga om man behöver 'låna' över en längre tid.

Så om grannens bil står olåst med nyckeln i så e det okej att Låna den en sväng lr ?


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Haha, den va bra. Kanske inte ser det som samma sak dock

1
Skriv svar