FZ förhandstittar på Unreal Tournament 2007
Ett av spelen som FZ fick stifta närmare bekantskap med under förra veckans GC-mässa var Unreal Tournament 2007. Vi fick en pratstund med Epics Jeff Morris och en inblick i spelet som ska locka med en mix av gammalt och nytt.
Borta är Assault, Double Domination och Bombing Run.
Ack, tre av de allra bästa spellägena som någonsin gjorts. Bombing Run framförallt är helt hysteriskt roligt. Det enda spelläge som kan tävla i underhållningsfaktor är Kingpins Bagman-läge. Ruskigt stor miss av Epic. Minns dom inte att hela communityn skrek efter Assault när 2003:an släpptes utan detta?
Ack, tre av de allra bästa spellägena som någonsin gjorts. Bombing Run framförallt är helt hysteriskt roligt. Det enda spelläge som kan tävla i underhållningsfaktor är Kingpins Bagman-läge. Ruskigt stor miss av Epic. Minns dom inte att hela communityn skrek efter Assault när 2003:an släpptes utan detta?
Håller med dig om, bombing run är otroligt kul när man lirar det någorlunda organiserat med TS och allt vad det är... samma sak med assault... problemet är ju att den största delen inte spelar så, utan bara vill hoppa in och gnugga... mycket av problemen för UT är att det finns på tok för många möjligheter, inte bara antal spelsätt utan även alla mutators gör att ingen server är den andra lik i princip... De vill ha en mer homogen och sammansvetsad community, därför de tar bort de spelsätt som inte blev så populära online
Kommer nog bli ett riktigt bra spel. Det kan iofs också bli som Quake 4, det tappade känslan helt från Quake 3 tycker jag.
Förhoppningsvis kan ju det undvikas med ett fritt beta/demo som släpps 1-2 månader innan spelet går guld...
"ed Unreal Tournament 2007 vill Epic skapa ett spel som inte är frustrerande för nya spelare"
baah, säger ju det "noob spel"
får hoppas att det blir bättre än vad det verkar.
...Eller bara bra gamedesign?
"Easy to learn, hard to master" är en filosofi som fler borde arbeta efter...
Walldodge, men inte dodgejump... hmf.
Det är ju walldodge som är användbart i strid, enda som Dodgejump är bra för är för att ta sig fram på banan fortare då banorna är så gigantiska överdimensionerade... tar man bort dodgejump så kan banorna göras mycket tightare och hastigheten (eller snarare känslan av den) kommer att vara densamma eller tillochmed öka... Jag menar använder du dodgejump i strid är du ju stekt ändå ^^
I korthet: dodgejump bidrar i princip enbart till frustration för nya spelare och hitscandominans (pga de stor banorna) för de bättre
Man har hört att screenshots varit manipulerade, jag vill inte dömma bilderna på FZs sidor men om dom är teh real shajt.. så äger spelet.. både grafiskt och spelmässigt. Mamma, ge mig mos!
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Det är ju walldodge som är användbart i strid, enda som Dodgejump är bra för är för att ta sig fram på banan fortare då banorna är så gigantiska överdimensionerade... tar man bort dodgejump så kan banorna göras mycket tightare och hastigheten (eller snarare känslan av den) kommer att vara densamma eller tillochmed öka... Jag menar använder du dodgejump i strid är du ju stekt ändå ^^
I korthet: dodgejump bidrar i princip enbart till frustration för nya spelare och hitscandominans (pga de stor banorna) för de bättre
Jag tycker det är löjligt att folk klagar på något som kräver träning i spel. Det är samma sak som att klaga på att det tar tid att bli t.ex. level 60 i WoW.
Jag lärde mig dodgejumping inom två, tre dagar, och jag är varken speciellt intelligent eller en duktig fps spelare
ja visst är det löjligt, men samtidigt är det fakta. Många som spelar UT eller Quake blir frustrerande av det... kan bara nämna som ett exempel att jag visade UT2004 för en trio kompisar på ett lan. De laddade ner demot och spelade mot varandra och tyckte det var hur kul som helst... Sen utmanade de mig på en match 1 vs 3 och självklart ställde jag upp på det... 15 minuter senare hade jag vunnit på 36 - -1... efter det tyckte de att spelet sög och började lira Call of Duty istället, det var genast mycket roligare, för där kunde de fragga folk trots att de inte var särskilt bra...
Många har såna upplevelser från spel som Quake och UT. Tror nog många uppskattar en utmaning men de flesta vill inte bli totalt utklassad, de vill ha direkt tillfredsställelse och det får man i andra spel. Om de kan göra UT roligare för de som är lite sämre är det bara bra, dodgejump gör ändå inte spelet mer komplext. Hade varit betydligt värre om de tagit bort walldodge imo
tror det kommer bli väldigt bra, att dom har skippat dodge jump är nog bra, kommer ihåg när jag skulle börja spela ut2004, jag var så när att lägga av eftersom jag fick spö med 20-0 varje 1on1, hade det inte varigt för e-Factory hade jag aldrig fortsatt. Nu när rörelserna inte har lika stor betydelse så kan man få fler som börjar och fortsätter
Hoppas de lärt sig läxan med att patcha upp spelet lite efter release och lyssna mer på clan-scenen också som de sket i totalt med UT2004. Enda uppdateringar som kom gällde grafik, AI på botar, stats och annat man sket i.
Verkar klart küsst med hoverboard, kanske kan göra lite tuffa moves som i Tribes då :).
Blir lätt ny dator när UT2007 släpps
Jupps, dyrt men helt klart ett måste
Mys! Längtar, måste börja spela mera ut2k4 igen
Samma här, har inte spelat på ett tag pga alla andra goa spel som har kommit ut. Just nu är jag värsta nooben på UT2004 trots att jag spelade som F när det kom ut.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.