Delta Force - jag var en pixel.

Medlem
Delta Force - jag var en pixel.

Minns när man spelade Delta Force 1 hemma hoss en kompis, vi spelade det som tokar och körde för det mesta Deathmatch. Alla hade snipers och försökte träffa varandra från flera 100m avstånd, Men det var inte så enkelt det man var tvungen att leda efter var en pixel som var lite mörkare än alla andra små pixlar på skärmen. Och om den pixel fick för sig att röra på sig så visste man säkert att man hade en fiende på kornet. Om ett sådant spel skulle ha kommit ut nu så skulle nog massor av folk skratta åt det och säga hur fult det är och knappt velat spela det för att det var så fult.

Men det som gör just spelet Delta Force så roligt är dom härliga explosionerna och känslan över att skjuta ner en pixel som man först trodde var en person men när man sedan tittar närmare så såg man att det var en kaktus. Sen så fick man skylla sig själv att man gick fram och blev skjuten istället. Multiplayer in it's finest. Nu ska allting vara så krångligt och typ 80% fungerar knappt att spela i multiplayer för det är alltid något skit som förstör så man inte kan joina spel.

Jag klagar alltid att jag tycker att spelen var bättre förr, och det tycker jag också att det stämmer men det finns såklart spel som är bra nuförtiden också men jag tycker att dom krånglar till allting.. Det är precis som nutidens filmer så fancy but where is the soul?

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Delta Force - jag var en pixel.

Skillnaden mot dagens spel är nog att Delta Force var ganska först i multiplayer på så stora banor. Många timmars pixelletande blev det


signatur
1
Skriv svar