Duke Nukem Forever ytterligare försenat?

Robot
Duke Nukem Forever ytterligare försenat?

Utvecklingen av DNF har ju blivit komedi, vem orkar bry sig numera


signatur
Medlem

Jag tycker det är stor skam


signatur

Nämen!

Inaktiv

förstår inte varför det ens kommer nyheter om detta "spel".


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

alla som säger "orka bry sig om detta spel" är ju helt körda i skallen...

Det är sånt här skit som kommer att göra att spelet kommer att sälja som in i helvete när det släpps....

dofilusåkaffe: säg inte ens att när detta spelet kommer ut, kommer du inte ens att bry dig att kolla på bilder av det?
Jag slår vad om att du kommer att bli hur nyfiken som helst att se vad det åstadkommit med efter alla dessa år, och skulle gärna vilja testa det...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Bah... Det spelar ingen roll längre. Duke Nukem Neverever kommer aldrig bli klart.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

WHAT?? Har det blivit FÖRSENAT??? Det kom som en blixt från en klar himmel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

haha..när det väl kommer så får det väl 4.1 på gamespot


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av snyft:

förstår inte varför det ens kommer nyheter om detta "spel".

Japp varför ens bry sig.... Jag tror ärligt talat att det var ett skämt redan från början men många tog det seriöst så det hela började få lite oanade konsekvenser...

mmm precis om jag fryser ner mig idag och tinar upp år 3000 så kommer det fortfarande inte blivit färdigt!

Status för DNF år 3000 AD: Beta status zeta 0,99999d :evil::>


signatur
Inaktiv
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av snyft:

förstår inte varför det ens kommer nyheter om detta "spel".

Japp varför ens bry sig.... Jag tror ärligt talat att det var ett skämt redan från början men många tog det seriöst så det hela började få lite oanade konsekvenser...

Eftersom en nyhet som denna får så många kommentarer hos Shacknews bevisas det ju att det är populärt. Jag tycker det är kul när det kommer "info" om DNF, tror det grymt kul när det nu kommer!

Medlem

Kan vänta 10år till om det så behövs.....kommer bli grymt roligt. Duke äger!

Medlem

Året är 2006, 2007 innan spelet kommer släppas. Och grafiken är som Duke 3D?hmm

Medlem

VA FÖRSENAT? OH NEJ JAG SOM VÄNTAT SÅ LÄNGE *ramlar av rullstolen*

Medlem

Hmmm, ska man inte ta dessa alla nyheter på annat sätt..

3drealms har ju sagt allt som inte kommer direkt från dom är påhitt .....

ps ageia köpte upp meqon vilket betyder att duke som använder meqon kommer nog ärva lite ageia fysik..

Inaktiv

den kommer aldrig komma

Medlem

hur kan man försena ett spel som inte har ett datum?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

haha tror att till slut blir lilla george själv kvar på sitt företag.. spelet lär aldrig komma de vill få det så perfekt som möjligt och hela tiden med jämna mellanrum kan man läsa att de söker nytt folk till spelet för att några slutar med jämna mellanrum.

De hara bara inte ballarna att erkänna att spelet är ett stort skämt som aldrig kommer.

Medlem

Och där slog George B alla gnällspikar på fingrarna igen på Shacknews forum

Skrivet av GeorgeB3DR:

Physics and animation systems are virtually finished and shippable. It's simply maintenance and polish from here on out. We haven't needed to make substantial changes to those systems in months. The changes we have made, were made without great effort. Things are never as bleak as they appear, as is often the case when you simply have one side of the story.

I'm glad to see that Shack is now a major investigative new source. I alone, have secret insider info on half the developers in the industry and their secret unannounced projects, their departures, layoffs and other internal politics. If you really want to open up the site to being the next BitchX or FatBabies, it shouldn't be too hard to solicit reputable sources (anon developers or their friends) to provide you with all the information you need. It's all 'news'

Om någon har noterat det så har 3DR haft uppe flera olika anställningsannonser under tiden som de nämnda anställda har slutat (dvs från December och framåt). Att de inte går ut med ett pressmeddelande för varje nyanställning eller avhopp är väl ganska naturligt för ett företag? Anledningen att Shacknews öht har något att skriva om är ju pga att några av folket som jobbat på 3DR gått till Gearbox.

Som vanligt är det massa töntobertar som försäkrar att de inte bryr sig om spelet varenda gång spelsajterna försöker krama nyheter om DNF ur en sten. Ok, varför kommenterar ni då varje gång om ni inte bryr er?

Allt trams om att 3DR borde lägga ned och spelsajters vapourwarelistor osv är ju i grund och botten bara frustration över att 3DR har lyckats utmärkt med att hålla sin mediablackout tills det är dags att släppa spelet

Medlem

Jag håller med Forcie, ingen idee att skriva ett inlägg om att man inte bryr sig.
Sen så är ju DNF redan kult, när är det där skrämdumpen ifrån? 90-tal i alla fall. DNF har ju alltid varit det snyggaste när man ahr sett nån liten bild eller liknande. Tror nog att grafiken kommer att vara rätt bra. Sen så borde ju storyn vara grym, de har ju haft ett tag på sig Humor har de ju i 3DR, så det borde inte vara några problem.
Det verkar helt enkelt bli ett bra spel, precis som ett fint vin så blir det bara bättre och bättre med tiden. (Hoppas jag i alla fall

Medlem

Å men hallå? Man är kanske trött på den här mambojambon med DNF och därför komenterar? Bryr mig inte ett dugg om spelet ärligt talat utan detta har blivit så löjligt att man inte förstår längre varför folk bryr sig varje gång det postas nåt om spelet...

Medlem
Medlem

OKEJ! vi väntade ca1 år extra på HL2, så varför inte nya duke njukem em all.

EDIT!

Tänkte på att förseningarna kan vara strategisk marknadsföring, JA varför inte tänk på det.
Alla nya FPS spela som har kommt de senaste åren är sjukt efterlängtade och nyskapande.

e.x
HALF-LIFE 2
CRYSIS

Tycker inte man ska gnälla, bara ATT det kommer tycker jag är roligt. Sen när det kommer är mindre viktigt. Kom ihåg alla otroliga upplevelser man hade med duk nukem 3D ojoj.

Medlem

Jag börjar mest bli jävligt förbannad och frustrerad, vilket jag har varit några år nu så fort man hör nåt "nytt" om detta. Anledningen till detta är att jag skulle bli så glad om dom bara kunde släppa detta nån gång. Duke 3D var det första spelet jag köpte till datorn för alla dessa år sen, det var lite av en inkörsport så att säga. Jag menar kollar man trailern till DNF, trots att den är så gammal ser det faktiskt riktigt kul ut

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Å men hallå? Man är kanske trött på den här mambojambon med DNF och därför komenterar? Bryr mig inte ett dugg om spelet ärligt talat utan detta har blivit så löjligt att man inte förstår längre varför folk bryr sig varje gång det postas nåt om spelet...

Där ser man.... men har du tänkt på att i och med att du skriver inlägg så blir det debatt om spelet, vilket leder till fler inlägg. Spelsajter, i detta fallet FragZone tar gärna med nyheter om spel som det diskuteras friskt om.
Är du trött på att höra om DNF och inte vill läsa nåt om det så bör du ju ignorera såna här "nyheter" och inte posta alls.

Tror dock det helt enkelt är så att folk i allmänhet är grymt intresserade av DNF, tom folk som inte spelade Duke3D då det begav sig. Därför försöker speltidningar och spelsidor gräva fram minsta nys om spelet och ta med det som "nyhet".
Ta t.ex. det senaste falska ryktet om att Doom III-motorn skulle användas istället. Tusentals gnällde och ojade sig, men oj då, det var visst inte sant. Att det inte var sant brydde sig folk knappt om, och det bidrog bara till ännu mer gnäll och missnöje så fort spelet nämns.

Problemet är ju att pga att 3DR har en mediablackout är det enda som kommer ut som "nyheter" just lösa rykten eller FUD. Tro inte på nåt som inte kommer från 3DR angående DNF

Inaktiv

De har väl inte mjölkat alla investerare på så mkt som det går ännu. Imo är det svårt att göra ngt spektakulärt spel som bygger på orginalet. Att fajtas mot elaka monster på egen hand är ju ett ganska kliché-artat begrepp numera. Jag ser ingen möjlighet i originalets koncept som skulle kunna bli en hit på marknaden idag.
Panga monster gör man ju i var å vartannat spel numera. Nä, jag tror deras största sysselsättning är att mjölka Manhattan med gammla meriter.

Medlem

Suprise!!!.... NOT.

Medlem

Status oförändrat alltså. *väntar vidare*

Skrivet av Forcie:
Skrivet av ArtMan:

Å men hallå? Man är kanske trött på den här mambojambon med DNF och därför komenterar? Bryr mig inte ett dugg om spelet ärligt talat utan detta har blivit så löjligt att man inte förstår längre varför folk bryr sig varje gång det postas nåt om spelet...

Där ser man.... men har du tänkt på att i och med att du skriver inlägg så blir det debatt om spelet, vilket leder till fler inlägg. Spelsajter, i detta fallet FragZone tar gärna med nyheter om spel som det diskuteras friskt om.
Är du trött på att höra om DNF och inte vill läsa nåt om det så bör du ju ignorera såna här "nyheter" och inte posta alls.

Tror dock det helt enkelt är så att folk i allmänhet är grymt intresserade av DNF, tom folk som inte spelade Duke3D då det begav sig. Därför försöker speltidningar och spelsidor gräva fram minsta nys om spelet och ta med det som "nyhet".
Ta t.ex. det senaste falska ryktet om att Doom III-motorn skulle användas istället. Tusentals gnällde och ojade sig, men oj då, det var visst inte sant. Att det inte var sant brydde sig folk knappt om, och det bidrog bara till ännu mer gnäll och missnöje så fort spelet nämns.

Problemet är ju att pga att 3DR har en mediablackout är det enda som kommer ut som "nyheter" just lösa rykten eller FUD. Tro inte på nåt som inte kommer från 3DR angående DNF

LoL är det någon här som öppnar debatt så är det väl du!? Sluta peka på folk med din pekpinne och förklara varför du själv skriver en kommentar över huvudtaget med en sån inställning:P


signatur
Medlem
Skrivet av WeDDe:

OKEJ! vi väntade ca1 år extra på HL2, så varför inte nya duke njukem em all.

EDIT!

Tänkte på att förseningarna kan vara strategisk marknadsföring, JA varför inte tänk på det.
Alla nya FPS spela som har kommt de senaste åren är sjukt efterlängtade och nyskapande.

e.x
HALF-LIFE 2
CRYSIS

Tycker inte man ska gnälla, bara ATT det kommer tycker jag är roligt. Sen när det kommer är mindre viktigt. Kom ihåg alla otroliga upplevelser man hade med duk nukem 3D ojoj.

På vilket sätt menar du att HL2 var "sjukt nyskapande"? Personligen såg jag inget nytt där i överhuvudtaget.

12
Skriv svar