Little big Adventure nostlagi!

Medlem
Little big Adventure nostlagi!

Året var 1994 då Adeline Software släppte aventyrs spelens äventyr no 1. Little Big adventure. Men det var inte förrens ca två år senare när jag köpte min första 486DX2 66MHz med 240MB hårdisk och 8MB ram som jag kom i kontakt med tidernas i särklass bästa äventyrs spel (som av någon anledning döptes till Relentless i USA). Varför skriva om detta idag? Häromdagen satt jag och surfade runt efter nyheter om LBA 3 och hamnade till slut på magicball network. en sida om allt som har med Twinsens äventyr att göra.

Började gensat tänka tillbaka på dessa underbara spel (Little Big Adventure 2 kom 1997) och har spelat båda spelen ett antal gånger sedan dess. Blev även sugen på att spela det igen men mina orginal skivor är borta . för er som kanske inte är insatta i LBA spelen så spelar man hjälten Twinsen (en Quetch) som lever på planeten Twinsun. Där diktatorn Dr. FunFrock styr med gärnhand med hjälp av sina soldater och "clones". Din uppgift är förståss att befria din hemplanet Twinsun från Dr FunFrocks tyranneri.

LBA spelen är de gulligaste, charmigaste och ballaste äventyrs spelen som någonsin gjorts och har man inte lirat dem så är det dags! finns program och patcher som gör att det funkar även i dagens moderna datorer.

"I've heard about an underground city that the clones use as a meeting place. It's in the Northern hemisphere, on Tippet island. You should check it out!"

LBA recension

uppdatering: FZ Wiki var ju utmärkt med!

Tack o hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Little big Adventure nostlagi!

Älskar båda spelen! Om man tänker efter så är det svårt att komma på något spel som varit så kul att spela som LBA 1-2.

Medlem

Underbara spel båda två, spelade igenom ettan nyligen och det var förvånansvärt inte allt för svårt på XP. Hade inte lika mycket tur med Sanitarium.

Varning för att det kan göra ont i ögonen den första minuten pga den låga upplösningen och pixligheten. Men efter det, ljuvligt.

1
Skriv svar