Meningen med att blogga!

Medlem
Meningen med att blogga!

Ja vad är meningen med att blogga! Begreppet blogg är ju en "förkortning" på ordet webblogg. Vissa tolkar det som någon slags onlinedagbok. Personligen så skulle jag nog mer tolka det som ett sätt att utrycka sig om olika tankar och funderingar. Frux här på FZ kommenterade min senaste blogg om Quakewars demot:

"Du sågar oneliners med åsikter som inte motiveras, genom att använda... oneliners med åsikter som inte motiveras? Dina svar är på precis samma låga nivå som inläggen du kommenterar.

Så vad är då meningen med den här bloggen? Vad tillför den? Du länkade hit från QuakeWars-kommentarerna och jag inte missminner mig. Du tar dig själv på för stort allvar."

Nu är det ju så här, den bloggen var en sammanställning om vad som skrevs i FZ tråden om Quakewars demot. Som jag personligen skulle klassa som ett hett ämne med tanke på att tråden i sig har mer än 250 kommentarer. De kommentarer som jag tyckte var skojigast av de 12 första sidorna i den tråden skrev jag om i min blogg. postade länken i tråden för att den var ju lixom relaterat till ämnet så att säga. Frux delade uppenbarligen inte min humor. Men o andra sidan har jag knappast tvingat han att läsa bloggen heller. Det stod ju knappast, "klicka på den här länken eller dö". . "Du tar dig själv på för stort allvar!". tja vem annars.

så vad är då meningen med att blogga, meningen med fenomenet blogg? Det är för mig ett mysterium och jag kommer nog inte göra någon större grej av det. Vissa bloggar varje dag, andra inte. Vissa bloggar om något intressant, andra inte. Jag bloggar för att det är kul att skriva lite ibland. Vem vet Frux kanske åxå börjar blogga en dag. Skall bli intressant och se om han har något vettigt att skriva om. Meningen med blogg är väl då om man skall dra en slutsats, personlig. Som allt annat här i livet!

Tack och hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Meningen med att blogga!

Det du gör är att säga att folk som inte tycker om ET:QW är dumma i huvudet, mer eller mindre. Tyckte ditt inlägg hade kunnat vara bra, om man hade fått se "roliga" kommentarer från båda sidor, utan dina kommentarer. Hmm hoppas du missförstår mig rätt

Du borde ha vinklat inlägget på något annat sätt och kanske haft reflekterande åsikter i slutet imho.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Det du gör är att säga att folk som inte tycker om ET:QW är dumma i huvudet, mer eller mindre. Tyckte ditt inlägg hade kunnat vara bra, om man hade fått se "roliga" kommentarer från båda sidor, utan dina kommentarer. Hmm hoppas du missförstår mig rätt

Du borde ha vinklat inlägget på något annat sätt och kanske haft reflekterande åsikter i slutet imho.

skall tänka på detta


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Haha så blev man själv en blogg!

Precis som Nocturne så menade jag att om man anser sig stå över sandlådenivån i kommentarerna så får man visa det också. Genom att besvara "korkade" kommentarer med samma mynt så sänker man sig till precis samma nivå man anser sig stå över.

Hade du låtit kommentarerna tala för sig själva och reflekterat över t.ex. hur mycket känslor ett spel kan skapa så hade det gett något utöver den eldhärjade QuakeWars-tråden. Nu blev det bara en fortsättning i samma stil.

1
Skriv svar