Half-Life 2 x 3 = Half-Life 2

Avstängd
Half-Life 2 x 3 = Half-Life 2

För ett tag sedan hade Valve ett erbjudande i Steam om att den som hade ett ATI-kort fick Half-Life 2: Deathmatch och The Lost Coast gratis samt köpa Half-Life 2 och Half-Life 2: Episode One för sammanlagt ca 220 kronor. Jag minns inte hur många dollar de kostade var. Nåväl, jag köpte dem och allt. Sedan tankade jag Garry's Mod men upptäckte att man behöver Counter-Strike: Source för det (en massa modeller och banor, ni vet) så jag tänkte köpa det. Från början trodde jag att jag skulle få med det. Jag upptäckte att det blev billigast för mig att köpa Half-Life 2 som vanligt i affären.
För 250 kronor fick jag HL2, HL2: DM, Half-Life: Source och CSS. Jag trodde att det skulle vara en nyckel för varje spel och det hade ju varit bra för då hade jag kunnat sälja Half-Life 2-nyckeln, men icket! Nu hade jag alltså två Half-Life 2, och Steam sa ingenting. Jag tycker att man åtminstone borde ha fått något för det eller så.

För fem minuter sedan läste jag nyheten om att man får betatesta Team Fortress 2 om man förhansköper The Orange Box. Eftersom man får med HL2 och Episode One hade jag inte tänkt köpa den, men jag kollade på priserna i Steam i samma vända och såg att man sparar $30 (!!) på att köpa The Orange Box istället för TF2, Portal och Episode Two. Valve verkar hata sina tidigare kunder. Nu kommer jag alltså att få tre exemplar av Half-Life 2 och två st. Episode One men de räknas fortfarande bara som ett och jag tjänar ingenting, absolut ingenting på det. Half-Life 2 x 3 = Half-Life 2.

#blogg

Medlem
Half-Life 2 x 3 = Half-Life 2

Eller så ger du bara bort hl2 och ep 1 från orange box.
http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...
Sen lär det komma andra paket utan hl2 och ep 1 efter dom fått så många som möjligt att köpa orange box.

Medlem

haha det var ju lite smått komiskt!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Avstängd

Det var ju skitbra! Då kan jag ju sälja dem till någon kompis.

Medlem

Valve tänkte lite skumt där, ja. Att skippa Black Box suuuger ju.

1
Skriv svar