Storyn om ett nick

Skägg.
10 Chambers
Storyn om ett nick

Min digitala identitet, mitt nick, har hängt med länge nu. Någonstans under '98 när mirkandet på IRCNet var som intensivast och hockeyfrillan friserades bort blev jag spikey (eller snarare SpiKeY) online. Techno var musiken som bankade ur högtalarna och att forma håret till ett gäng toppar kändes helrätt. När hårsprayen inte räckte till kokades det sockervatten i stora lass, ett par kvällar punkskuttande på Kafe 44 hanns också med. Med den spretiga frisyren var smeknamnet inte långt borta och IvgOneMad fick pensioneras.

Jag var dock inte ensam om spikey så efter något års krigande om vem som först kunde sparka igång modemet blev det istället dagens spiken. Nu skulle det vara omöjligt att byta, det är ju en del av min identitet. Vad är din story?

#blogg


signatur
Medlem
Storyn om ett nick

Lenin har det varit länge nu, kallade mig det först för ett par år sedan då jag ansåg mig vara "kommunist", det har hängt med sen dess.


signatur

Bengebolle

Medlem

prof... jaa ni, de har funnits sen starcraft-på-modem-tiden... måånga år .. skulle inte kunna byta heller

Medlem

Well, var faktiskt något av en kleptoman när jag var sådär 3-5 år. Jag tog allting som inte satt fast och gömde det eller ville sälja tillbaka det till orginal ägarna. (oftast min mor och far ^^)Så det fick hänga med när dörrarna till internet öppnades


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Hmm jag o bröderna spelade Daggerfall nångån för många år sedan så brukade vi döpa våran custom class till just Wardancer av någon anledning. Sedan använde jag det när vi började spela spel, sen har det bara hängt med sedan dess. Har använt det i vad som känns som 10 år iallafall.

Edit: Nej det är inte taget från Warhammer, när jag först började använda det hade jag knappt hört talas om det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade alla möjliga namn som yngre, speciellt när man gled q2, och i början av CS tiden 99-00'.

Var 01' som jag ville ha mitt "eget nick" som är oersättligt. KlosterKatten blev det efter 5 sekunders tänkande.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Haft det sedan begynnelsen(pre-onlinespel), ville inte ha nåt sånt som alla andra tog(ni vet, Conan/Killer/Gollum/[randomnamn från nån film/bok/historisk person]) så detta valdes.
Är nära nog omöjligt att helt byta även om vissa varianter förekommer.
(Sen är jag väl snart senil så det är bäst att köra vidare på något som jag fixar att minnas)

Medlem

Körde först med nicket 'Tank' (ja, redan innan The Matrix ), sedan ville jag, tja, larva till det lite så jag la till 'Super' och det har hängt kvar sedan dess.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skägg.
10 Chambers

Har haft samma avatar ett par år nu också, varje gång jag försöker byta så blir jag förvirras när jag skumläser i forumet. Vilket vanedjur man är...


signatur
Medlem

Har haft ett flertal över åren där ett av dem satt kvar bra många år (UnknownBum) men när britter hela tiden tolkade Bum som arsle (ska vara lodis) så blev jag trött på det. Dessutom är det lite långt. Det kom från en tröja jag fick från pappa där det stod Beach Bum. Och i många spel står det UnknownPlayer som default så då slog jag ihop de två. Det var unikt iaf.

Men lite över två år sen bytte jag tangentbordslayout till Dvorak så jag började använda det som nick, alternativt SvDvorak som det börjar mer luta åt nu då Dvorak brukar vara upptaget.

Medlem

Seppuko sen 96 och quakedemot. Hade en polare som hette Harakiri, så Seppuko föreföll som ett naturligt val. Fast calle, du känner ju mig bättre som 004 Andersson - Weapon. Eller hur, kockis!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av seppuko:

Seppuko sen 96 och quakedemot. Hade en polare som hette Harakiri, så Seppuko föreföll som ett naturligt val. Fast calle, du känner ju mig bättre som 004 Andersson - Weapon. Eller hur, kockis!

Precis, ut ur mitt kök!


signatur
Medlem

Jag är ju kreativ, så jag bytte A mot E och så var det klart. Förutom på Xbox Live där jag agerar mer humoristiskt.


signatur
Medlem

Det var en period i mitten/slutet av 90 talet då man skulle blanda stora och små bokstäver i sitt namn; HaXoR, PraXoR etc. Och eftersom mitt riktiga name är mikael så kändes det naturligt att börja på Mi. Så nicket fick bli MixXor vilket lät ascoolt i mina öron 97-98. På senare tid har jag försökt att moderniserat det. Så jag strök dem stora bokstäverna och taggade ner nicket lite granna. Körde med mixxor ett bra tag tills jag senare försökte komma på något helt annat. Så jag förslog mitt smeknamn Micke, blandat med mixxor, vilket resulterade till Mixce. Och det använder jag än idag!

Medlem

Well, när man satt och lirade Diablo via modem vid 98 och var 8 bast och var med i PK klaner så hette man grejer som "Executioner" och sånt, som man inte hade en aning om vad det betydde. :P. Sen blev det Bullfang, som jag klurade fram lite.. Sen ännu något år senare (typ 2002-ish) så blev det DaWorme, men när jag satt och lirade mitt WoW 2005 så sprang detförbi massor med folk och skrattade åt mitt nick, så jag tog mig tid att fråga varför, och fick reda på att DaWorme betyder The Gay, på något språk.. Så då var jag juh illatvungen att byta. :P. Och Mykee är väl mest bara en amerikaniserad version av mitt annars så vanliga smeknamn Micke.

Medlem

Från 1997 till 2003 kallade jag mig "jva". Taget ifrån Joakim von Anka eftersom jag spelade i quakeklanen Stål-Kalle Klanen där det var en "regel" i början att alla skulle heta något ifrån Ankeborg eller relaterat.

Droppen som fick skiten att rinna över var när en klasskompis i gymnasiet fick för sig att jag hette Joakim och kallade mig för det. Inte jätteroligt tyckte jag efter som mitt riktiga namn är Christoffer Rowicki.

c-row är altsåledes ett liten lek på mitt riktiga namn vilket har använts sedan jag blev ny medlem på fz mer eller mindre.

Medlem

Började med Hob.Goblin 96 till quake demot...Kallas fortfarande Hobbe hemma i hemstan Karlskrona
Bytte senare till Dandrog vid Bakdursgate 1 tiden då det inte riktigt passade att heta Hob.goblin och spöa hob.goblins
Gick sen vidare till BFV som jag spelade i PRAE och då var man tvungen att ha romerska namn så [PRAE]Caudex fram tills en tjej i Lund fick för sig att franska till mitt riktiga smeknamn Micke.. Heter numera LeMick i alla spel och på Xbox Live


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Har haft ganska många olika smeknamn
Det första riktiga jag använde var nog Polly, som sedan blev till PolliPolly av nån anledning... Efter något år tyckte jag det var ganska töntigt ^_^

Efter det kallade jag mig för Sheepdog alt. Sheepd0g, för jag älskade fårhundar Upptäckte att det förekom andra som också hette det, så ändrade till Sheepcat, vilket var mer annorlunda

Tröttnade på det för ett par år sedan, så kanske -04 bestämde jag mig för att komma på ett helt eget, som ingen annan hade.
Insåg att vissa bokstäver var mindre vanliga, så jag hittade qweex i vänstra delen av tangentbordet. - Det låg så fint på tangenterna tyckte jag

Och allra senast har jag lagt till en bokstav till - E, för att ofta måste man ha ett nick på minst 6 bokstäver, och qweex var bara 5. Så mitt nick nu är Eqweex i dom flesta fallen.

Andra oseriösa nick jag haft har varit:
Flumm0
Gaskamin - använder fortfarande ibland (låter helt okej på engelska)
Eldfisk
Grillkol
Såskopp


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Mitt kommer från skolan(lagom fantasifullt), men vissa andra nick man använt är kross(stavade fel på cross(länge sen)), arla2, bexhorn(mitt efternamn) och nu på senare tid har jag börjat McMupp(ibland med låtsasklanens tag -=AfL=- framför)

1
Skriv svar