Crytek viftar bort sjunde generationens konsoler

Flakmonkey

Om det släpps till 360 och PS3 med sämre grafik så kan de kanske inte leva på den längre utan måste bjuda på bra story, design, etc... verkar ju som om det ligger särskilt högt på Cryteks prioriteringslista iom att de dissar plattformar enbart för att de inte kan prestera samma grafik som en PC för en jädrans massa pengar...

Medlem

Ni har fel hela bunten, vem sitter på ett uråldrigt system? man får la ändå upgradera då det kommer nya krävande spel hela tiden, och att upgradera för ca 6 laxar är detsamma som att köpa en ps3.

Då kommer man inte bara att kunna lira crysis på maxad grafik utan alla nya krävande spel. Och nosnos, Crysis har fan inte tråkig design tvärtom den har helt underbar design. Och om du tittar på de senaste filmklippen så ser du varför.

Som Fargo sa, större upgradering gör man ändå så småningom. Crysis är inte det ända spelet som kommer att kräva mycket.

Agn Gears of War så använder dom UE3.0 som är helt läcker förstås och tekniskt väldigt imponerande, men Crysis har ändå fler "utomhus" effekter. 8)

Skål!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

[...] Och nosnos, Crysis har fan inte tråkig design tvärtom den har helt underbar design. Och om du tittar på de senaste filmklippen så ser du varför.

Väldigt subjektiv fråga. Det går ju att hävda att Pong har roligare design än Crysis, eller Gears of War, om man tycker så. Finns ju inget rätt eller fel i personlig smak, bara olika åsikter

Själv tycker jag nog att Crysis ser mer verklighetstroget ut i sina utomhusmiljöer, men däremot gillar jag verkligen designen av Gears. Även om dess design inte är något vi inte sett tidigare så är det högkvalitativt utfört.

Dock, för mig, så börjar Gears lida lite av det där destå-mer-jag-tittar-på-det-destå-mindre-
imponerad-blir-jag-syndromet, så har slutat att titta på screenshots och filmer, och väntar helt enkelt tills jag kan köpa det

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker det som gör att Gears of War ser "avancerat" ut är designen... crysis har ju så fantastisk tråkig design så det inte är sant, men det är ju vad de är ute efter... sen kvittar det att det är skuggor från varje löv och volymetriska moln ^^ inte det som gör att ett spel är vacker

Nej men att spel ser så realistiskt ut med alla skuggar m.m skapar ju en riktigt fet inlevelse!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Flakmonkey

Visst, det är verkligen ingen nackdel med skuggor och annat tekniskt lullull men på min lista över vad som gör ett spel underhållande ligger de rätt långt ner...

Medlem

Jag tycker alla som jublar åt det här är så töntiga... Ärligt talat, är det här ni sitter o väntar på?? Att nån teknik nörd säger att pc är bättre än konsoll. Men det visste ju vi som har lite IQ redan!! Skärp er, Pc är bättre för dem med mer pengar och dem som vill ha 24x anti aliasing och 128x AF. Vilket är totalt onödigt, för jag tycker ändå 360 spelen håller högre standard än pc. Jag älskar min pc som dem flesta för spel, men pc spelen håller inte hög standard i kvalite. Så ojämt. Crysis skulle man kunna spela på 360, 360:s och Ps3:ans svagaste sidor är det 512mb minne som båda har. Skulle dem ha 1024mb istället så skulle båda vara mycket bättre. Och ni som tänker, men dem har inget OS som suger åt sig minne.. Ni har fel, Windows drar inte så mycket minne heller om man optimerar dem, min windows drar 250mb och jag har 2gig, så jag har 1750mb DDr2 800mhz minne kvar till spelen. Så förhoppningsvis så lägger ms och sony mer minne i nästa gen. Men jag älskar mina konsoller ändå.. Mycket roligare spela konsol med en riktig standard, än sitta spela vissa spel på pc!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag tycker alla som jublar åt det här är så töntiga... Ärligt talat, är det här ni sitter o väntar på?? Att nån teknik nörd säger att pc är bättre än konsoll. Men det visste ju vi som har lite IQ redan!! Skärp er, Pc är bättre för dem med mer pengar och dem som vill ha 24x anti aliasing och 128x AF. Vilket är totalt onödigt, för jag tycker ändå 360 spelen håller högre standard än pc. Jag älskar min pc som dem flesta för spel, men pc spelen håller inte hög standard i kvalite. Så ojämt. Crysis skulle man kunna spela på 360, 360:s och Ps3:ans svagaste sidor är det 512mb minne som båda har. Skulle dem ha 1024mb istället så skulle båda vara mycket bättre. Och ni som tänker, men dem har inget OS som suger åt sig minne.. Ni har fel, Windows drar inte så mycket minne heller om man optimerar dem, min windows drar 250mb och jag har 2gig, så jag har 1750mb DDr2 800mhz minne kvar till spelen. Så förhoppningsvis så lägger ms och sony mer minne i nästa gen. Men jag älskar mina konsoller ändå.. Mycket roligare spela konsol med en riktig standard, än sitta spela vissa spel på pc!!

Dagens skitsnack! ATI och konsol fanboy, Usch!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

tycker också det är rätt geek att hurra över det här.

synd om han på crytek som är så cynisk bara

Skrivet av dupa666:

XB360 har i princip inga av DX10 funktionerna.
Man skulle kunna säga att den har dx9.1 då det är några smärre förbättringar som kom med där som egentligen inte innehåller något av det som gör DX10 spännande.
Skalbarhet i all ära med Crytek gör ju helt rätt som skiter i konsollmarknaden och koncentrerar sig på att göra ett bra High-end spel till PC utan att kompromissa för att få det att funka på en konsoll också. Är väl möjligt med en port sen dock.

Huh? Unified shader architecture, texture arrays, mm. är i min mening ganska spännande. Det är sådana förbättringar som gör att vi kan klämma mer "riktig" grafik genom kortet (altså inte bara benchmarks) och på så sätt få snyggare spel. På den fronten ligger 360 ganska långt fram i utvecklingen (till och med längre fram än ps3). Vad anser du vara spännande i DX10, om inte de saker som gör plats för tyngre grafik?

Sedan kan du ju knappast påstå att Crytek inte kompromissar då de har lovat att spelet skall gå att köra på datorer som är sämre än konsollerna...

Det enda som jag skulle kunna tänka mig ställer till problem är 360'ns brist på hårddisk...Minne, gpu och cpu har båda konsollerna mer av än det som finns över för att köra spelet på minimumdatorn.

Medlem

CryTek beter sig konstigt som nämnt ovan när dem
lovat att Low-End datorer ska klara Crysis men
inte en konsoll.

En annan sak som kanske gör det värt att skapa
spelet på konsoll är att dem kan fokusera 100%
på att maxxa konsollen till max.

På en dator måste ditt spel klara low-end > high-end.

12
Skriv svar