Kaz Hirai: Playstation 3 lever i tio år

Robot
Kaz Hirai: Playstation 3 lever i tio år
Medlem
Kaz Hirai: Playstation 3 lever i tio år

Lycka till med det...

Inaktiv

"Faktumen att Playstation 1, som släpptes 2004, knappast varit het på marken under de senaste åren och att Playstation 3 bara kommer sex år efter Playstation 2" Rättelse här va! Playstation 1 hadde release 1994 inte 2004, det förvirrar folk!


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Medlem

Tyvärr min kära Kaz Hirai.
Med tanke på livskvaliteten av de första upplagorna som skeppats till väst gissar jag på ett år innan din konsol får skapa bekantskap med farbror reparatör.
(Laserproblem med psx någon?)

Om herr Hirai är lika 'välbyggd' som har är optimist får han nog räkna med att boka fyra flygplansbiljetter när han reser till diverse spelkonvent.
Med tanke på hur grafiken har utvecklats under de senaste 20 åren är det ganska svårt att förutspå någonting så drastiskt, särskilt med tanke på hurpass lång tid 10 år trots allt är inom spelsammanhang.

Hade jag suttit på eurobet nu hade jag själv lagt mina sista korvören på att herr Hirai får äta upp sin eventuella hatt om cirkus 5 år.

Medlem

Hmm 10 år är egentligen realistiskt, då konsoller har en tendens att få spel med "innehåll" snarare än grafiska nymodigheter.

NES levde väl i 10 år? C64 likaså... (även om C64 inte är en konsoll
så kan man med uppgraderingsmöjligheterna jämställa den med
en konsoll.

Det är just med uppgradreingsmöjligheterna livslängden kommer, å andra sidan kanske PS3 om 8 år har en helt annan
hårdvara än idag... Xbox 360 har ju redan kommit i en andra generation.

Flakmonkey

Är folk ens medvetna om att de producerade Playstation 1 i elva år? Den la ner produktionen helt den 23 mars 2006... sen är det ju klart att den troligen inte kommer vara det hetaste på marknaden om 10 år men den överlever säkert så länge

Medlem

Visserligen, men tycker endå att det är en riktig Bill Gates groda.

Hoppas verkligen att dom inte tänker vänta 10 år med att göra en ny konsoll.

Medlem

Med tanke på att utvecklingen bara går snabbare och snabbare, och med tanke på att alla har blivit så grafikkåta finns det inte en chans på jorden att den ska hålla i 10 år.

Medlem

Men det var väl ett jävla bashande på PS3:an då...

Medlem

Inte alls, jag hoppas även att min Xbox 360 ska bli ersatt med något kraftfullare innom dom närmsta tio åren.

1
Skriv svar