Brothers In Arms remake - Purple Heart Lane

Medlem
Brothers In Arms remake - Purple Heart Lane

Dags igen! Hah kan verka lite tjatigt men jag har verkligen fått upp ögonen för banskapande i Company of Heroes. Programmet som följer med spelet är så himla simpelt och lätt att lära sig att vem som helst kan bygga en grym bana

Nu har jag gjort ännu en Brothers In Arms: Road To Hill 30-remake. Denna gång är det Purple Heart Lane, den kända "Causeway" som de berömda 101:a luftburna trupperna stred om. Jag har rekonstruerat vägen med lite extra detaljer och områden för att få det mer Company of Heroes vänligt. Även "The Farmhouse" från Robert Cole's Charge finns med längst upp till höger på banan om man kollar från allierades håll.

Jag var i normandie i somras så jag har varit på denna väg. Man känner faktiskt igen sig väldigt mycket när man åker bil där. Var nämligen på väg till Dead Man's Corner muséet som ligger nedåt på bilden.

Riktig överblick över Purple Heart Lane idag:
Purple Heart Lane idag - Som ni märker är ju inte alla kanalerna med. Tryckte ihop det för att få en jämn gameplay.

Kommer troligtvis fler möjliga vägar så man kan ta sig över om broarna sprängs. Troligtvis småbroar som bara infanteri kan gå på.

Map info:
Antal spelare: 1 vs 1 = 2 player map.
Spelstil: annihilate - förinta, ta kontrollpunkter (kanske blir en victorypoint version av banan också)
Byggtid: 3 dagar.

Bilder:
Överblick1
Överblick2
Överblick3
Allierades bas - Försökte bygga så som det såg ut i BIA:RTH 30 där man börjar.
Axis bas - Visste inte riktigt var jag skulle placera den.
Causeway1 - Sjävlaste Purple Heart Lane
Causeway2 - Sjävlaste Purple Heart Lane
Hedgerow Hell - Häckarna som man springer o gömmer sig bakom när tyskarna kommer till höger där på andra sidan.
Bro1 - Bron som man egentligen går under i BIA:RTH 30
Bro2 - Bron där Red Hartsock (en av karaktärerna) kastar hjälmen i kanalen.
Cole's Charge Farmhouse - Några av er kanske känner igen er från BIA:RTH30.

#blogg

Medlem
Brothers In Arms remake - Purple Heart Lane

Riktigt cool bana! Jag kommer ihåg när man satt och hade springfield geväret i handen och tog ner tyskarna längst buskaget. Den banan var krånglig på de svårare svårighetsgraderna om jag kommer ihåg rätt.

1
Skriv svar