Crytek förblir självständiga
MY GOD, that was a close one. Crytek får se upp så de inte blir förblindade av EA:s budgivning. För en stund hade jag helt tappat hoppet om Crytek som ett nytänkande och innovativt företag.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Men bara för att EA skulle ha köpt Crysis så betyder ju inte det att det blir ett sämre spel. Det är ju Crysis egna anställda som fixar spelet, EA publicerar väl bara spel numera?
Visserligen skulle EA kunna strama åt budgeten så dom inet får tillräckligt med pengar för att göra det ordentligt.
Men bara för att EA skulle ha köpt Crysis så betyder ju inte det att det blir ett sämre spel. Det är ju Crysis egna anställda som fixar spelet, EA publicerar väl bara spel numera?
Visserligen skulle EA kunna strama åt budgeten så dom inet får tillräckligt med pengar för att göra det ordentligt.
Det är inte budgeten som skulle vara problemet utan tidsaspekten då EA tvingar fram ofärdiga spel. Sedan efter att spelet är släppt så är det de som ansvarar för servrar, patchar osv...
Men bara för att EA skulle ha köpt Crysis så betyder ju inte det att det blir ett sämre spel. Det är ju Crysis egna anställda som fixar spelet, EA publicerar väl bara spel numera?
Visserligen skulle EA kunna strama åt budgeten så dom inet får tillräckligt med pengar för att göra det ordentligt.
Det är inte budgeten som skulle vara problemet utan tidsaspekten då EA tvingar fram ofärdiga spel. Sedan efter att spelet är släppt så är det de som ansvarar för servrar, patchar osv...
Det är ju samma sak, låg budget = kort utvecklingstid
Det är inte budgeten som skulle vara problemet utan tidsaspekten då EA tvingar fram ofärdiga spel. Sedan efter att spelet är släppt så är det de som ansvarar för servrar, patchar osv...
Tid är pengar.
jag tror knapapst ett uppköp skulle påverka tidsplanen för Crysis, då denna redan finns med i kontraktet och kontrolleras av EA. Har man signat en publisher/developer-deal så har man även gått med på att följa EA's tidsplan - oavsett om man är fristående utvecklare eller ej.
Dock finns det ändå en till aspekt: Är man ägd av EA kan man inte tacka nej till deras utvecklingsuppdrag eller hota med att börja arbeta med andra förläggare om man inte får mer realistiska tidsplaner.
Fueeeewwwww!!! Vicken tuuuur!! Skrämmande hur E.A försöker ta över spelvärlden med sina undermåliga Beta kvalite spel!! Vi måste alla arbeta mot EA:s planer!!
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Det är bara en tidsfråga till Crytek blir krossade av EA (läs an offer you cant refuse).
Och då tittar jag ändå på det från en optimistisk synvinkel.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Men bara för att EA skulle ha köpt Crysis så betyder ju inte det att det blir ett sämre spel. Det är ju Crysis egna anställda som fixar spelet, EA publicerar väl bara spel numera?
Visserligen skulle EA kunna strama åt budgeten så dom inet får tillräckligt med pengar för att göra det ordentligt.
Crysis skulle nog få vara ifred och utvecklas färdigt, men efter det så skulle EA börja plocka i Crytek. Knuffa ut några nyckelpersoner ur teamet, sätta in sina egna mannar, och röra om i grytan. Efter ett tag så skulle missnöje uppstå på grund av för strama tyglar och kulturkrockar, och resterande nyckelpersoner lämnar för att starta eget. Kvar finns till slut bara en samling människor som anpassat sig efter EA's politik och kultur, som utvecklar spel därefter. Allt som är kvar är namnet Crytek, som endast är ett ihåligt skal, en skugga av sitt forna jag.
Fast, kanske är det som kallas utveckling, som hindrar utvecklare att stagnera, som t.ex. Lucasfilm/LucasArts gjort.