Demo eller demon?

Medlem
Demo eller demon?

Jag gillar verkligen diskussionen, som egentligen skulle handla om ETQW demot inte demo. Utan kort och gott DEMOT. För det lär ju bara vara ett demo och en i svenska språket kan det ju knappast sluta på mer än två sätt,DEMON eller DEMOT.Sen kan vi ju bli lite utrikiska och bara säga DEMO. vilket i sig tillhör ett helt annat språk än det vi pratar här i norden. Det ironiska är väl ändå att diskussionen skulle väl egentligen inte handla om hur skiten stavas utan om informationen som nyheten innebär. Men som vanligt sitter väl huvudet i röven hos de flesta...

Tack o hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Demo eller demon?

hur det än stavas så skriver man ETQW-demo(t/n), alltså med bindestreck mellan, ty annars blir det en särskrivning


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Demot. Det demot.

De fattar väl alla?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Demot. Det demot.

De fattar väl alla?

Demon. Den demon.

Det heter demon eftersom det kommer från demonstrationen. Tänk på andra sammanhang där det används. "Hur gick det med demon du skickade till skivbolaget?"

Medlem

Ett demo. Flera demon. Det demot. Punkt slut!

1
Skriv svar