Robot
Darkstar One

För ungefär ett år sedan slutade jag lira EVE Online efter ett par års nötande. Jag gav upp på grund av två anledningar. Den ena var att det var alldeles för tidsödande, den andra var att det hela blev alldeles för tråkigt i längden.


FZ testar Darkstar One

Bra recension, håller med till 100%. Spelet är bra inledningsvis men bara för att man inte spelat något rymdspel senaste månaderna. Uppdragen är oerhört repetetivt och i princip inget utforskande alls. Vilket är konstigt med tanke på att det utspelar sig i universum ^^.
Detta lir förtjänar knappast mer än en trea enligt mig!


signatur
Medlem

Jo, en 3a är nog rätt, eftersom det håller sig ganska neutralt. Jag har inte tröttnat på spelet än, men jag kan inte spela mer än kanske 2-3 timmar i sträck.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fasiken. Jag vill ha ett nytt Elite


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Bra recension.

Men vad är Elite?

Medlem

Rymdpangpang och tradingspel från back then:

http://www.iancgbell.clara.net/elite/

Inaktiv

okey tack för ditt svar:)

Medlem
Skrivet av jont3:

Men vad är Elite?

Du är inte en gammal player eller?
Iofs, det var väl en 17-20 år sedan elit var på tapeten..eller nått riktigt kul spel på sin tid!

(hade gärna sett en supersnygg Starflight också)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja, man kanske kan stilla sin Elite-saknad med det här spelet då. Fast en Cobra MkIII skulle ju inte sitta så dåligt...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Ja, man kanske kan stilla sin Elite-saknad med det här spelet då. Fast en Cobra MkIII skulle ju inte sitta så dåligt...

Detta är långt ifrån någon Elite känsla tyvärr!


signatur
Inaktiv

Så man flyger samma skepp hela tiden som bara uppgraderas?
Fy vad trist.

Medlem

Jahapp, bästa spelet sedan elite är la Privateer 2 fortfarande då alltså. (nej nämn inte ens freelancer, ush!)

Och BORT med levelscaling, det är fruktansvärt fantasilöst och förstör hela syftet med att skaffa nya skepp och vapen BLÄ! Uppdrag ska vara olika svåra och man ska få på nöten totalt om man tar ett som ger massor med pengar precis i början osv.

Känns som företagen försöker skydda spelaren mer och mer även om det ska vara "freeform". Precis som Oblivion. Spelaren ska skyddas från allt som kan vara lite farligt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Darkstar One & EVE i all ära! Men jag saknar "Earth & Beyond" något enormt! Det spelet lirade jag tills ögona blödde imellanåt. Tyvärr skrotade EA spelet.

Skulle det återuppstå i ver 2 eller dyl, så kommer iaf jag skrota WoW till fördel av EnB 2

Medlem

Så, det finns alltså inget modernt spel som är i närheten av Elite?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Det är riktigt, ja.
Personligen föredrar jag dock Frontier: Elite II.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av Fifty:

Så, det finns alltså inget modernt spel som är i närheten av Elite?

Ta en titt på X2 eller det senaste i serien X3 reunion. Ett superbt rymdlir med stor frihet.


signatur
Medlem

Ogillar scaled levelling. Föredrar att det ska finnas tuffare fiender på vissa ställen. Känns ju helt meningslöst att få bättre grejjor om man inte får var riktigt kung över en del.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Det är riktigt, ja.
Personligen föredrar jag dock Frontier: Elite II.

Tycker nog dom båda är toppen spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Uppdrag i alla ära men Ascaron gör samma misstag som CCP gjorde med EVE Online, nämligen att helt förbise utforskandet." Skojar du eller? Det första man gjorde med sitt
noob skepp va att utforska. Gick att åka överallt utom till Jove space. Pirater i 0.4 o ner kan man ju inte beskylla CCp för. Utan fara blir det sandlåde effekt

Skribent
Skrivet av Corrado:

"Uppdrag i alla ära men Ascaron gör samma misstag som CCP gjorde med EVE Online, nämligen att helt förbise utforskandet." Skojar du eller? Det första man gjorde med sitt
noob skepp va att utforska. Gick att åka överallt utom till Jove space. Pirater i 0.4 o ner kan man ju inte beskylla CCp för. Utan fara blir det sandlåde effekt

Visst kunde man utforska, men det fanns ingenting att upptäcka...

Medlem

Alla nämner Elite, EVE, Freelance etc etc men är det ingen som minns Freespace? Har inte spelat ettan men tvåan är hur kul som helst.
Testade demot på Darkstar och det var kul men kan tänka mig att det blir repetivt i längden.

Skrivet av peter_lovgren:

Alla nämner Elite, EVE, Freelance etc etc men är det ingen som minns Freespace? Har inte spelat ettan men tvåan är hur kul som helst...

lol jag har spelat ettan men inte tvåan! ^^


signatur
Medlem

Freespace, som i Decent:Freespace? Det har ju inget med detta spelet att göra förutom att det är i rymden. Det var väl helt uppgrads baserat och inte freeform alls. Riktigt kul var det dock.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Freespace var ett smålustigt spel ja..det hade man nästan glömt (sen finns ju iofs också Wingcommander..men det är inte så fritt spel direkt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nope, men Privateer 1 och 2 utspelar sig i Wingcommander universumet om jag inte misminner mig, dock utan kilrathis tyvär.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Wardancer:

Nope, men Privateer 1 och 2 utspelar sig i Wingcommander universumet om jag inte misminner mig, dock utan kilrathis tyvär.

Nope inte samma universum endast samma tillverkare


signatur
Medlem

Ni borde kolla in I-war 2: Edge of Chaos om ni vill ha en bra space shooter. Tyvärr lite för storydrivet för att vara som Elite, men det finns moddar som fixar det, http://www.torn-stars.com/ t ex.. inte för att jag provat modden själv, har varit för lat för att installera spelet men det ser bra ut!

Medlem
Skrivet av Saxit:

Ni borde kolla in I-war 2: Edge of Chaos om ni vill ha en bra space shooter. Tyvärr lite för storydrivet för att vara som Elite, men det finns moddar som fixar det, http://www.torn-stars.com/ t ex.. inte för att jag provat modden själv, har varit för lat för att installera spelet men det ser bra ut!

Ah just det ja, I-war 2 hade man förträngt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Earth and Beyond va riktigt bra!
Spelade det så knogarna blödde.

Detta känns alldeles för mycket Freelancer. Snäv story och repetativa uppdrag, sen när man klarat storyn är typ spelet slut. Åka runt och panga pirater utan nytta..

Tråkigt för jag tyckte demot hade potential.

Medlem

Jodå, freespace kommer man ihåg, kvalité.se


signatur
12
Skriv svar