Nya bilder på Bioshock

Robot
Medlem
Nya bilder på Bioshock

Hmm... Är det bara jag eller brukade det här liret se betydligt bättre ut?

Hade för mig att det var typ Crysis grafik på dom bilder jag sett tidigare, det här såg ju ut som ett 2-3 år gammalt lir.

Visserligen är inte grafiken allt, men tyckte ändå att det var konstigt...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag måste tyvärr hålla med. De första bilderna såg t.ex. mycket skarpare ut och polygontalen verkade vara högre. Lite trist...

Edit: 3st till:
http://uk.gamespot.com/xbox360/action/bioshock/screenindex.ht...

Medlem

Tycker det ser likadant ut nu som då. Inget bätte inget sämre, det var ju inte direkt Crysis på de första bilderna ändå så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

QRT
Medlem

oooh myspysigt Detta blir att köpa.

Flakmonkey

System Shock 1/2 var knappast några skönheter heller rent tekniskt... ändå lyckades de sätta en stämning som snyggare spel inte kommer i närheten av tack vare fantastisk design... Tycker man kan se det i Bioshock också och det är helt klart det viktigaste imo

Medlem

Jepp, ett spel att se fram emot även om inte bilderna var av högsta kvalite.

HL2 Manhacks? :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

AAAH! bloom-monstret har varit och smetat vaselin i dina ögon!

Medlem

Härligt grafik - håller den samma klass som system chock så är det ett givet köp


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tror spelet kommer bli riktigt snyggt!! Tror bara utvecklarna som tagit bilderna eller vem det nu var som tog bilderna, har inte haft en så bra dator så dem har fått sänka inställningarna bara!! Så här var det när dem släppte bilder på spelet Prey oxå! Dem hade inga monsterdatorer där, hade typ ATI 9800pro, så på vissa bilder såg Prey för djävligt fult ut... Och dem som har spelat prey med högre inställningar och över 1024x upplösning vet att Prey är inget fult spel!! Så oroa er inte!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Citat:

Få har dock varit lyckligt lottade nog att få pröva på det och vi dödliga har fått nöja oss med ett fåtal skärmdumpar och enstaka intervjuer.

Härmed skiljer jag mig från de dödliga då


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

jag tycker att det har hållit en ganska bra standard genom alla bilder, är ju inte förens senare som man sett människor (utan rustningar), men jag kan ha fel
gillar skarpt deras ljussättning och stil på byggnationerna

Flakmonkey
Skrivet av mongi:
Citat:

Få har dock varit lyckligt lottade nog att få pröva på det och vi dödliga har fått nöja oss med ett fåtal skärmdumpar och enstaka intervjuer.

Härmed skiljer jag mig från de dödliga då

Ja... och ansluter dig till svinen

Skrivet av HaZe303:

Jag tror spelet kommer bli riktigt snyggt!! Tror bara utvecklarna som tagit bilderna eller vem det nu var som tog bilderna, har inte haft en så bra dator så dem har fått sänka inställningarna bara!!

Ärligt talat, om utvecklarna skulle göra något sådant skulle de antingen vara satans klantiga eller dumma i huvudet. Ska man bara ta screenshots så behöver man ingen bra framerate, och då kan (och bör!) man kräma på med allt man har. Dessutom är sådana saker som vanligtvis brukar cuttas när man drar ner grafiken (t.ex. texturupplösningen på väggarna), inte det fula.

Dock tycker jag spelet ser ganska bra ut. Inte direkt Epic-kvalitet på grafiken, men att klaga är lite fånigt.

Medlem

Oj oj oj , det här spelet kommer bli så grymt!

Medlem

Mumsigt. Det är dock svårt att läsa ur bilderna hur världen kommer att se ut, dvs få en helhetsbild.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

System Shock 1/2 var knappast några skönheter heller rent tekniskt... ändå lyckades de sätta en stämning som snyggare spel inte kommer i närheten av tack vare fantastisk design... Tycker man kan se det i Bioshock också och det är helt klart det viktigaste imo

second that!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blir nog bra. Lite oroande att det verkar vara lite FPS-fokuserade i senaste intervjuerna, hur de te.x säger att det är "the next-gen fps" osv.. bara hoppas det inte bantas ned, som ju tyvärr är vanligt (oblivion te.x som innehöll kanske 50% av det dom sa)..


signatur
Medlem

Jag varvade System Shock 2 för några veckor sen....det är lika kul nu som när det va nytt 8)


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ja jag har med svårt att komma överens med mig själv om det ser ut att bli snyggt eller ej... men som andra har sagt! System 2 var ju inte snyggast men absolut SKITBRA när det kom...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Sen kan väl bilderna vara dåligt komprimerade och sånt skit så att kvalitén inte är så hög också.

BIOSHOCK(L)

Medlem

Motorn har f.ö. två saker som inte är speciellt normala i dagens spelmotorer..
1. Rinnande vatten
2. Spridande eld

Skrivet av Kaleid:

Motorn har f.ö. två saker som inte är speciellt normala i dagens spelmotorer..
1. Rinnande vatten
2. Spridande eld

Jag tror de två sakerna kommer att bli ganska vanliga i 360/ps3-generationens spel - i de fallen där det finns spelmoment som drar nytta av sådan teknik.

Medlem

Fanns inte rinnande goya i red faction?

Jag har aldrig spelat system shock då jag inte fick igång spelet på min dåvarande dator... Jag ser fram emot detta dock även om jag trodde Bioshock var när man gick på bio och insåg att en biljett kostar typ 120:- och man får en "shock", Bioshock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Motorn har f.ö. två saker som inte är speciellt normala i dagens spelmotorer..
1. Rinnande vatten
2. Spridande eld

Med tanke på att UE3 inte direkt tillhör dagens spelmotor så tror jag inte det är så speciellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Någon som har någon film på vatteneffekterna eller är det utvecklarnas skryt som vi litar på?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

...utvecklarnas skryt som vi litar på?

Att lita på ett uttalande från en spelutvecklare är som att regga sig på en pokersite för att man skall få gratis pengar. Inte så genomtänkt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Detta är i stort sett det enda spel jag väntar på nu. System Shock 1&2, Thief 1&2 och Deus Ex är bland de bästa spel som gjorts enligt mig, trots de hade relativt svag grafik när de släpptes, så jag tror inte jag kommer bli besviken. Spelupplevelsen är bra mycket viktigare än grafiken.

Grafiken är den del av spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Grafiken är den del av spelupplevelsen.

Word. Katysisko - Thief-spelen hade väll "top of the line" grafik när de släpptes? Vill minnas att fysiken var ganska avancerad (bra) jämfört med andra spel vid den tiden... De som gjorde mapsen dock, de var ju inte kloka i huvudet, fan vad det såg ut på vissa ställen, helt psyko texturer... typ gult blommigt typ där det borde vara gräs osv...

Hör fortfarande Garrets första ord ibland... "Ah, inside at last" fy satan vad bra det spelet är.:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar