Enenmy territory / ET Quake wars ftw!

Medlem
Enenmy territory / ET Quake wars ftw!

Det verkar som jag skapat mig ett gäng nya (o)vänner i tråden om Quake wars demot. Vilket är ganska trevligt, men kanske inte rätt plats för att föra den diskussionen. Så jag får väl helt enkelt fortsätta såga BF fanboysen här istället. Man kan ju börja undra vad folk trodde att ETQW skulle vara. En del verkar tro att det är en ny uppföljare till Battle field 2 / 1942 etc. Men flertalet verkar ju ändå ha fattat att det faktiskt är en uppföljare till Return to castle Wolfenstein - enemy Territory. Ja eller kort och gott ET som vi kallar det i ET scenens sverige. många verkar envisas med att kalla det wolf ET. Vilket jag inte riktigt fattar varför när alla jag känner som lirar ET (och det är rätt många) kallar det just för bara ET.

En teori kan ju vara att man helt enkelt försöker idiotförklara den icke ET spelande världen genom att kalla det wolf ET så de åxå skall fatta vad det är som det pratas om. Kanske helt enkelt för att förtydliga för BF folket att ETQW är en uppföljare till ET och inte BF, i det fallet kan det ju vara bra att förtydliga sig och kalla det för just Wolf ET. Då kan man ju i alla fall hoppas att medparten förstår.

Varför är då inte Enemy territory: Quake wars ett nytt BF?

1. Det finns "riktiga" objectives!
De så kallade objectives i BF vet jag inte vad jag skall kalla det. Som CTF ungefär fast med på tok förmånga flaggor.

2. De olika klasserna är faktiskt användbara och behövs!
I BF har jag inte riktigt fattat vad man har klasser för överhuvud taget. Medics och engineers gör ju något sådär nytta ibland i alla fall. Dom kan ju dela ut medicspack och laga fordonen, inte illa.

3. Spelet är fokuserat till en viss del av kartan!
...vilket man knappast kan påstå att BF är. Ser mest ut som när ungarna leker i sandlådan här ute på gården. De försöker sammarbeta men det slutar ändå i att var och en bygger sitt eget lilla sandslott. Med lite tur så lyckas kanske två av ungarna bygga ett slått tillsammans.

4. Spelarna på servern sammarbetar!
...de flesta tycks tro att BF spelen är någn slags ny flygsimulator. i alla fall de servrar jag spelat på i både BF1942 (råkade vist köpa det) och BF2.

5. ET och ETQW är fan så mycket bättre än BF!
... ja ovanstående punkter förklarar väl ändå denna punkten. Har ni inte testat ET eller ETQW så gör det. ET är gratis och finns att ladda i FZ filarkiv. ETQW kommer det ju ett demo på om en vecka...

Tack o hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Enenmy territory / ET Quake wars ftw!

Varför _MÅSTE_ QW vara bättre än BF?

Kan inte bara dom som tycker om QW spela det och dom som tycker om BF spela BF? orka ett nytt Fanboy war...

Medlem

Nudel, jag hoppas att du har förstått att jag avgudar dig


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför _MÅSTE_ QW vara bättre än BF?

Kan inte bara dom som tycker om QW spela det och dom som tycker om BF spela BF? orka ett nytt Fanboy war...

Nu handlade ju inte bloggen om vilket som var bäst. Utan om likheterna mellan spelen. Att sen QW är bättre kan ju inte jag hjälpa. skyll på kossorna EA och dice som mjäölkar kossan tills det bara är ben och skelett kvar!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar