Nya dumpar från Zelda: Twilight Princess

Medlem

Vackra bilder, trots kantigheterna. Hoppas spelkänslan är bra i Zelda. Lär köpa det vid release.


signatur

AMD 64 X2 4800+@2.8 GHz, 2 GB DDR, Asus A8R32-MVP, X1900Crossfire, X1900XTX

Dumparna gav mig lite efterlängtad hype för spelet, de senaste månaderna har jag inte längtat efter det så mycket som jag borde i roll som Miyamoto-, Nintendo och Zelda-fanboy nr 1

Btw, MacCoy, det är GC-grafik. Wii = GCx2 ungefär.

Medlem

Men ni är då kräsna. Spelet ser ju skitmüsig ut.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Chimme:
Skrivet av HaZe303:

Vad bortskämda alla små snorvalpar börjar bli... när jag började spela så var det 2 streck och en fyrkantig prick som skulle se ut som en pingis/tennisboll. Då snackar vi om ful grafik, men alla små snorvalpar som precis vuxit ur sina blöjor har ju bara upplevt snygg grafik från 360, så det är inte så konstigt att dem har överdrivna förväntningar på alla spel som kommer. Den mognad dem saknar gör att dem tror på ps3 hypen, och brist på intelligensen gör att dem tror att Wii är en riktig nextgen maskin!! *skojar* förstås... hoppas ingen tar illa upp...host host!! Ni vet vilka ni är!!

Men du är iaf inte tillräckligt gammal för att kunna skilja på de och dem

Tack, tänkte skriva ett långt och irriterat inlägg om just det men nu slipper jag....

Ser det lite som att dejta en modell eller skolans plugghäst... "Modellen" ser bra ut men det saknas oftast personlighet och det hela faller pladask på ytlighet.. "Plugghästen" saknar kanske de yttre attributen men är en intressant och djuplodande människa. "Modellen" är kul i några timmar (ehrm) men "plugghästen" är en vän för livet. Frågan är alltså... Gillar man omslaget bättre än innehållet?

För mig är The Legend of Zelda en vän för livet, oavsett hur det ser ut. Jag tycker till och med det ser ut som att den lilla ankungen vuxit upp och blivit en svan på köpet


signatur

- r4z0r -

Medlem

r4z0r, ljug inte. ingen raggar på en tjej de inte tycker är attraktiv...

dessutom tycker jag det nya Zelda mycket väl kan räknas som ett snyggt spel. Ingen klagar väl på WoW's utseenede, eller?

btw, är inte wow väldigt barnsligt till utseendet? vart är all klagolåt om detta? vilka hycklare folk är...

Flakmonkey

Man får skilja på tekniskt avancerad grafik och vacker grafik tycker jag. För mig är det två helt skilda saker, ett spel kan använda den senaste tekniken utan att för den sakens skull vara snyggt. Det kan ha väldigt tråkig design, trista färger, etc etc... Samtidigt kan ett spel som rent tekniskt har en allmänt förlegad grafik vara otroligt vackra. Se på Shadow of the Colossuss tex... eller God of War, Black, eller Twilight Princess. Carmack skrattar väl gott åt de titlarna men ändå tycker jag att de är vackrare än många av de nya spel som använda normal mapping och allt vad det heter ^^

Och sen apropå tjejer, ragga är en sak, men att vara tillsammans med är något helt annat. Ofta tycker jag att de man blir tillsammans med är de som man inte tokraggat på direkt. Utan snarare de där känslorna har växt fram under en lite längre period och därför inte enbart går på utseende... Visst har man gränser där precis som man har med TV-spel... skulle ju vara svårt att falla för en tjej som ser ut som Bin Ladin eller ett nytt spel som hade samma nivå på grafiken som Pong hade när det var hett... Grafik liksom utseende förlorar sin betydelse när man väl lärt känna spelet/personen, då är det annat som är viktigt... annars skulle folk knappast sitta och spela QW, CS, Starcraft, etc

Medlem

Varför är det barnsligt? För att det har lite färgglada modeller, lite små komiska karaktärer? Är quake mer "vuxet" då eller? Känns som folk som klagar på att det är barnsligt är osäkra små ungar som tror att dem är så världsvana och vuxna fast de är 17 år och skiträdda att bli associerade (hur stavas det? >.<) med "barnen".

Zelda ser ut som Zelda, end of story. Inte barnsligt bara Zelda. Och detta ser precis lika bra ut som tidigare, dock har jag aldrig spelat N64 och senare zelada

Det finns 2 olika sorters bra grafik. Bra design eller bra teknik. Ofta ser man spel som har det ena eller det andra, när det blandas blir det riktigt bra men oftast blir det tyvär inte så.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Själv har jag inget emot dålig/gammal grafik - däremot ful/dålig "art", dvs. det konstnärliga utnyttjandet av grafikmotorn. Jag tycker mest att det ser ut som om skaparna själva tyckte att detta såg skitfult ut och bestämde sig för att gömma det hela bakom en 5 gånger starkare bloom-effekt än jag någonsin sett tidigare.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av DreadX:

ser ju lika löjligt ut som wow

gör om gör rätt! som man brukar säga, nej det ser inte ut som wow

Läs om läs rätt: Han sa inte att det ser ut som WoW - han gjorde en jämförelse på en löjlighetsskala.

Skrivet av vidde:

btw, är inte wow väldigt barnsligt till utseendet? vart är all klagolåt om detta? vilka hycklare folk är...

Läs DreadXs inlägg.

Inaktiv
Skrivet av Chimme:
Skrivet av HaZe303:

Vad bortskämda alla små snorvalpar börjar bli... när jag började spela så var det 2 streck och en fyrkantig prick som skulle se ut som en pingis/tennisboll. Då snackar vi om ful grafik, men alla små snorvalpar som precis vuxit ur sina blöjor har ju bara upplevt snygg grafik från 360, så det är inte så konstigt att dem har överdrivna förväntningar på alla spel som kommer. Den mognad dem saknar gör att dem tror på ps3 hypen, och brist på intelligensen gör att dem tror att Wii är en riktig nextgen maskin!! *skojar* förstås... hoppas ingen tar illa upp...host host!! Ni vet vilka ni är!!

Men du är iaf inte tillräckligt gammal för att kunna skilja på de och dem

Haha .... Orka spela zelda.. samt wow är bara för dom utan liv som upptäckt att där kan dom va hur coola som helst... har förlorat än vän på grund utav wow så fo åt wow skaparna...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

tar man bort bloomen (misstänker hdr finns med) så är det gc grafik..typ...
modellerna pekar åt det hållet...kantigt värre...

det är för att det egentligen är ett GCspel. de bara bestämde sig för att konventera det till wii och dra nytta av den nya kontrollen. grafiken ska inte skillja de två versionerna åt


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Nudie.sE:

Haha .... Orka spela zelda.. samt wow är bara för dom utan liv som upptäckt att där kan dom va hur coola som helst... har förlorat än vän på grund utav wow så fo åt wow skaparna...

Du tror inte att det handlar om att själv kunna dra begränsningar till sitt eget spelande? Tror knappast att utvecklarna själva är en befallande faktor att skylla på.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Ser riktigt gött ut! Ocarina of time är det bästa Zelda jag har lirat, hoppas detta kan vara lika bra!

Medlem

tror zelda nu blir ett typiskt har-inte-bästa-grafiken-men-spelkänsla-som-äger-allt-spel


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av DreadX:

ser ju lika löjligt ut som wow

gör om gör rätt! som man brukar säga, nej det ser inte ut som wow

Läs om läs rätt: Han sa inte att det ser ut som WoW - han gjorde en jämförelse på en löjlighetsskala.

Och jag sa imot att det inte var ens i närheten likadant som wow? det var en dålig jämnförelse och ja sa imot. Finns mycket annat att jämnföra det med, och wow är en väldigt dålig sådan eftersom det inte ens liknar varandra på något plan suttit och kollat på wow i typ +80 days played time så jag borde veta

p.s måste säga också att jag gillar den mer seriösa looken dom givit zelda nu, Istället för windwalker cellshading och dess mer "barnsliga" utseende.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Och jag sa imot att det inte var ens i närheten likadant som wow?

Återigen: Varken han eller jag har sagt att det ser ut som WoW.

Medlem

Åh nej, det ser lite kantigt ut!!! Kan inte köpa det nu för det är säkert tråkigt!!!!!

Visst gillar jag vacker grafik och jag vet att vi kommer få en del snygga wii-titlar, kolla bara på nya Mario. Men vid det här laget vet jag att wii inte handlar om endast vacker grafik och att hårdvaran är en GC x 1,5-2 så jag förväntar mig ingen PS3 eller xbox360 grafik. Visst hoppas jag alltid på att spelen är snygga, och som sagt, när man sett nya Mario så vet man att Wii kan klara av bättre grafik än GC.

Sen finns det ju två sätt att se grafiken på, som nämnt tidigare. Hur tekniskt avancerad den är och sen speldesignen. I mitt tycke ser Zelda både vackert ut eftersom det är utvecklat till GC och det verkar ha fin speldesign.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Läs DreadXs inlägg.

bortsett från DreadX så har jag faktiskt aldrig sett någon klaga på grafiken i wow. Den är speciellt och väldigt "tecknad" i likhet med tex Wind Waker som fick en väldig massa skit för att vara för barnsligt. Den grafiska lösningen i de båda spelen, tex arkitekturen på byggnaderna och färgschemat, är faktiskt väldigt liknande men endå så har aldrig wow fått någon liknande kritik. Iofs har Warcraft serien alltid haft liknande kantig/tecknad grafik och mycket färger men detsamma kan sägas om Zelda.

Argumentet jag har är att Nintendo får mycket skit för att göra "barnsliga" spel medans andra spelutvecklare, tex Blizzard med wow eller Ubi Sotfs XIII, inte får samma kritik.

Skrivet av Nosnos:

Man får skilja på tekniskt avancerad grafik och vacker grafik tycker jag. För mig är det två helt skilda saker, ett spel kan använda den senaste tekniken utan att för den sakens skull vara snyggt. Det kan ha väldigt tråkig design, trista färger, etc etc... Samtidigt kan ett spel som rent tekniskt har en allmänt förlegad grafik vara otroligt vackra. Se på Shadow of the Colossuss tex... eller God of War, Black, eller Twilight Princess. Carmack skrattar väl gott åt de titlarna men ändå tycker jag att de är vackrare än många av de nya spel som använda normal mapping och allt vad det heter ^^

Nosnos har helt rätt där tycker jag. Även äldre spel som A Link of Time, Chrono Trigger och till och med gamla Sonic spel har en bra grafisk lösning och en bra grafik, även fast de faktiskt är i 2D och mer än 10 år gamla.

Denna bilden är kanske inte den mest tekniskt grafiskt snygga bilden någonsin men har likväl en grafisk lösning och estetik som tilltalar mig. Tänk också på att detaljer som man ser enkelt på stillbilder, tex det uppenbara felet vid Links skor, inte blir lika framträdande i rörelse. Tror att TP blir ett förbannat kul och snyggt spel, även om både ps3 och 360 kan trycka ut 20 gånger så snygg grafik..

Medlem

Bara jag som saknar handmålade pixlar?
Angående allt tjöt om grafik: Det skulle kunna se ut som pong så vitt jag bryr mig. Det skulle ändå vara Zelda.

Medlem

Jag brukar oftast bara tänka på grafiken en liten stund. Efter ett tag så tänker jag nästan inte alls på den, och spelandet blir viktigare. Bra grafik kan hjälpa ett spel med bra spelkänsla att bli ännu bättre, men den kan inte få ett dåligt spel att bli bra.

On topic:
TP blir bara bättre och bättre i mina ögon. Jag kommer skaffa det så fort det bara går. Självklart till Wii.

Medlem

Det är Zelda. Det kan vara 2 streckgubbar for all i care. Det är bara bra. Jag hade inte ens lirat ett Zelda spel inna Ocarina of time (stavning?) och tyckte folk som gilla Zelda var idioter. men ack så fel jag hade. Det är alltid superlir. ahhh vill ha

Medlem

Jag har aldrig spelat Zelda spelen och lär nog inte göra det iheller (eftersom jag är pc bög). Men vill dock endå hålla med de personer som säger att dom hade spelat detta oavsett hur ful det är för dom är fans av dom andra i serien. Jag skulle själv göra det samma med Wizardry/Might and Magic/Bards Tale/Dungeon Master (tja..kanske inte den senaste bards tale..sikket skräp ).

Är man ett stort fan så ser man förbi grafiken. Men det kan nog vara rätt svårt att bli sugen på att spela ett spel på en sprillans ny konsol om den inte har bra grafik eller åtminstone grafik som tilltalar - men smaken är som baken ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av DreadX:

ser ju lika löjligt ut som wow

gör om gör rätt! som man brukar säga, nej det ser inte ut som wow

Läs om läs rätt: Han sa inte att det ser ut som WoW - han gjorde en jämförelse på en löjlighetsskala.

Och jag sa imot att det inte var ens i närheten likadant som wow? det var en dålig jämnförelse och ja sa imot. Finns mycket annat att jämnföra det med, och wow är en väldigt dålig sådan eftersom det inte ens liknar varandra på något plan suttit och kollat på wow i typ +80 days played time så jag borde veta

p.s måste säga också att jag gillar den mer seriösa looken dom givit zelda nu, Istället för windwalker cellshading och dess mer "barnsliga" utseende.

den "barnsliga" looken i windwaker var det bästa med spelet. älska 8bitars zelda! ocarina of time var det sämsta zelda enligt mig förövrigt.

Medlem

Alltså jag förstår inte att så många kan säga att det är fult, det är inte det snyggaste spelet på marknaden men inte är det väl fult?

Inaktiv
Skrivet av Nudie.sE:

för fikus o barn aktigt för min smak

Jag vet barn som stavar bättre än du.

Medlem

Det är så kantigt, så färglatt och "barnsligt" men så... sååå underbart.

Zelda är vackert, härligt och helt underbart att spela, detta blir förhoppingsvis inget annat och ser inte ut att bli det heller.

Medlem

Hmm tjao. Vackert var det iaf inte, Faktiskt ganska fult imo.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Man får skilja på tekniskt avancerad grafik och vacker grafik tycker jag. För mig är det två helt skilda saker, ett spel kan använda den senaste tekniken utan att för den sakens skull vara snyggt. Det kan ha väldigt tråkig design, trista färger, etc etc... Samtidigt kan ett spel som rent tekniskt har en allmänt förlegad grafik vara otroligt vackra. Se på Shadow of the Colossuss tex... eller God of War, Black, eller Twilight Princess. Carmack skrattar väl gott åt de titlarna men ändå tycker jag att de är vackrare än många av de nya spel som använda normal mapping och allt vad det heter ^^

Och sen apropå tjejer, ragga är en sak, men att vara tillsammans med är något helt annat. Ofta tycker jag att de man blir tillsammans med är de som man inte tokraggat på direkt. Utan snarare de där känslorna har växt fram under en lite längre period och därför inte enbart går på utseende... Visst har man gränser där precis som man har med TV-spel... skulle ju vara svårt att falla för en tjej som ser ut som Bin Ladin eller ett nytt spel som hade samma nivå på grafiken som Pong hade när det var hett... Grafik liksom utseende förlorar sin betydelse när man väl lärt känna spelet/personen, då är det annat som är viktigt... annars skulle folk knappast sitta och spela QW, CS, Starcraft, etc

Tack. Nu slipper jag skriva ett inlägg själv för du har sagt att jag ville ha sagt Vissa gamla spel idag är fortfarande vackra på många sätt: t.ex. finan fantasy 6, även om det är otroligt primitivt. Men kan inte ett träsnitt från medeltiden ocskå vara vackert...

12
Skriv svar