Vitt är det gamla svart

Inaktiv
Vitt är det gamla svart

Är det inte lockande att byta det gamla mot det nya, så säg? EBGames tror onekligen det och flaggar för att man kan byta sin gamla 360-premiumkonsol mot en fräsch Elite för så lite som 99kr emellan, om du pytsar på med fem spel också.

Men saken, om vi ska kika närmare på detta erbjudande, är väl att du i stort får en exakt lika kompetent konsol fast får lägga på 1500kr (om man väljer att bara byta sin premium och behåller spelen, vilket väl är mest logiskt om man nu tänkte spela på sin Elite med).

Det enda som faktiskt skiljer är en hårddisk som från början kostar alldeles för mycket och en härligt mattsvart-finish. Samma oväsen. Samma ROD-risk hängande över huvudet och en (nästintill) exakt lika bra bildskärpa.

Jag tror det är bättre att spara till en sån där platt-tv som visar precis lika dåliga analoga TV-sändningar som min gamla tjock-tv fast till en tiofaldigad kostnad. Ni skulle ha tänkt på det, EBGames!

Originalet lika bra som Elite.
Erbjudande från EBGames.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Vitt är det gamla svart

Spelbutiker är fint. Min kompis bytte in sin Gamecube tillsammans med 4 spel i veckan. Han fick 380 kronor för hela paketet på Game.

Antikvitet

Jag håller med dig helt och fullt. Jag var väldigt tänd på EB Games erbjudande till en början. Men när jag började titta runt vad Elite-konsolen faktiskt innehöll så blev jag avskräckt. Större hårddisk och annorlunda kylfläns. Annorlunda ljudkaraktär på skivspelaren, men fortfarande samma ljudnivå. Vad i helvete, liksom?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar